• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Mic1

Rolex
2-Faktor
Hahaha! Han verkar som en riktig ”affärs man” 😁
En sköning! Man blir ju sjukt sugen på att nypa skiten pronto 😴

Kom igen nu gubbar, ni vet att skärmdump är ett krav i denna tråd... :)
(Har inte denna tagits upp i tråden tidigare?)
1.png
2.png
3.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ingen specifik annons utan en generell spaning och undran. Det finns många exempel här på KS men avstår att lyfta fram en enskild annons.

Ofta står det att läsa att service är gjord men att det saknas papper på detta. Varför i hela friden kontaktar man bara då inte den urmakare som utförde servicen och ber om en kopia på arbetsordern??? Världens enklaste sak att göra innan en försäljning. Och om det är förra ägaren som påstått att service är gjord men man fick inte med papper, kontakta då den personen och be om namn på urmakaren, (vilken man iofs borde ha gjort redan vid köpet).

Tycker snudd på att det borde vara krav med bifogade papper om man ska få skriva med i sin annons att service är utförd. Det är svårt att reglera mumbojumbo som ”mjuk i uppdraget” ”calatrava-style” o.s.v., men att bekräfta påstått utförd service eller täthetskontroll med dokument är inte orimligt som ett krav.
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Ingen specifik annons utan en generell spaning och undran. Det finns många exempel här på KS men avstår att lyfta fram en enskild annons.

Ofta står det att läsa att service är gjord men att det saknas papper på detta. Varför i hela friden kontaktar man bara då inte den urmakare som utförde servicen och ber om en kopia på arbetsordern??? Världens enklaste sak att göra innan en försäljning. Och om det är förra ägaren som påstått att service är gjord men man fick inte med papper, kontakta då den personen och be om namn på urmakaren, (vilken man iofs borde ha gjort redan vid köpet).

Tycker snudd på att det borde vara krav med bifogade papper om man ska få skriva med i sin annons att service är utförd. Det är svårt att reglera mumbojumbo som ”mjuk i uppdraget” ”calatrava-style” o.s.v., men att bekräfta påstått utförd service eller täthetskontroll med dokument är inte orimligt som ett krav.
Service utan papper är för mig ej servad helt enkelt.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Ingen specifik annons utan en generell spaning och undran. Det finns många exempel här på KS men avstår att lyfta fram en enskild annons.

Ofta står det att läsa att service är gjord men att det saknas papper på detta. Varför i hela friden kontaktar man bara då inte den urmakare som utförde servicen och ber om en kopia på arbetsordern??? Världens enklaste sak att göra innan en försäljning. Och om det är förra ägaren som påstått att service är gjord men man fick inte med papper, kontakta då den personen och be om namn på urmakaren, (vilken man iofs borde ha gjort redan vid köpet).

Tycker snudd på att det borde vara krav med bifogade papper om man ska få skriva med i sin annons att service är utförd. Det är svårt att reglera mumbojumbo som ”mjuk i uppdraget” ”calatrava-style” o.s.v., men att bekräfta påstått utförd service eller täthetskontroll med dokument är inte orimligt som ett krav.

För det är en fulservice alt ruckning som är gjord, är det AD-service så framgår det alltid i princip.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nu blev jag sugen på att testa.... Om ingen annan hinner före och vill dela med sig!
Det finns en video på Youtube där en person har beställt en "Tudor Black Bay" för runt $100 och han jämför den även med originalet om jag inte minns fel. Jag har för mig att den har länkats här i tråden ganska nyligen?

Naturligtvis en illegal piratkopia av skräpkvalitet men jag tyckte ändå att videon var rätt underhållande att se för att stilla nyfikenheten kring vad det egentligen är man får när man köper den här typen av produkter på Wish.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Det finns en video på Youtube där en person har beställt en "Tudor Black Bay" för runt $100 och han jämför den även med originalet om jag inte minns fel. Jag har för mig att den har länkats här i tråden ganska nyligen?

Naturligtvis en illegal piratkopia av skräpkvalitet men jag tyckte ändå att videon var rätt underhållande att se för att stilla nyfikenheten kring vad det egentligen är man får när man köper den här typen av produkter på Wish.
Verkade faktiskt vara ”mycket klocka för pengen” trots att det var en kopia. Hade det stått Steinhart, Parnis, Pagani Design, osv på urtavlan så hade det sålts som smör.

Edit: Troligen tillverkas Wish-kopiorna i samma fabrik som många ”homage”-klockor.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Verkade faktiskt vara ”mycket klocka för pengen” trots att det var en kopia. Hade det stått Steinhart, Parnis, Pagani Design, osv på urtavlan så hade det sålts som smör.

Edit: Troligen tillverkas Wish-kopiorna i samma fabrik som många ”homage”-klockor.
Har hört från säker källa att de byggs i samma fabriker som originalen, fast på natten :cool:
 

Misfit

Breitling
Hej!
Ligger en ”Marina militare” ute här på köp&sälj just nu, vill minnas att Panerai äger rättigheterna till det namnet och då är klockan således fejk. Rätta mig gärna om jag har fel 😊
 

Bilagor

  • 7E2456F7-B9BD-42E1-914F-8793DF092D9D.png
    7E2456F7-B9BD-42E1-914F-8793DF092D9D.png
    118.4 KB · Visningar: 27
  • D475F213-F83F-456F-9205-7A53E265BAEA.png
    D475F213-F83F-456F-9205-7A53E265BAEA.png
    336.8 KB · Visningar: 34

Moilis

Cartier
2-Faktor
Hej!
Ligger en ”Marina militare” ute här på köp&sälj just nu, vill minnas att Panerai äger rättigheterna till det namnet och då är klockan således fejk. Rätta mig gärna om jag har fel 😊
Vet att Panerai har släppt modeller med samma men känner inte till om de äger rättigheterna, har du någon länk på det?
 

Misfit

Breitling
Vet att Panerai har släppt modeller med samma men känner inte till om de äger rättigheterna, har du någon länk på det?
Tyvärr inte. Vet dock att jag läst det någonstans i reglerna på köp&sälj att exempelvis klockor som är märkta Marina militare men ej är från panerai är förbjudet att annonsera.
 
Senast ändrad:

Ekberget

Cartier
Haha den här va kul. Ruckning för 3500 spänn! Spårbar frakt 189!
Klockor köpta på smycka är tydligen mycket bättre än AD på nätet för där gäller inga garantier, enligt hans "vän som jobbar i klockaffär"
"Hybrid-automater" kanske har andra typer av garantier...
 

Bilagor

  • Screenshot_20201127-200346_Blocket.jpg
    Screenshot_20201127-200346_Blocket.jpg
    161.4 KB · Visningar: 40
  • Screenshot_20201127-200358_Blocket.jpg
    Screenshot_20201127-200358_Blocket.jpg
    225.4 KB · Visningar: 37
  • Screenshot_20201127-200409_Blocket.jpg
    Screenshot_20201127-200409_Blocket.jpg
    163.6 KB · Visningar: 45

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Haha den här va kul. Ruckning för 3500 spänn! Spårbar frakt 189!
Klockor köpta på smycka är tydligen mycket bättre än AD på nätet för där gäller inga garantier, enligt hans "vän som jobbar i klockaffär"
"Hybrid-automater" kanske har andra typer av garantier...
Undrar om "vännen" gav han ett kompispris på 3500 för denna "justering"
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor

Verkar som att den såldes snabbt.

 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Den här platsar väl egentligen inte här då det är Instagrams översättning som inte riktigt hänger med, men det är ju ändå lördag kväll så jag tycker jag kan posta den med bra samvete.
Screenshot_20201128_185139.jpg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
@M.I. Jag tycker inte det är en rättvisande beskrivning i din annons att kalla klockan nedan för ”Mint”. Föreslagsvis redigerar du beskrivningen till något mer passande.

758895BD-917B-4E9F-A6CE-3FE84A0C43DB.png


 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Topp