• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Hej,

Haft lite kontakt med en säljare på blocket men tycker att boxen och framförallt den nedre logon ut att vara lite slarvigt tillverkade? Någon annan än jag som misstänker att denna är falsk?

Det är ju nästan ett annat typsnitt.

Finns det någon annan klocka där man har fler ex att välja bland än en Sub förutom vissa Seiko?

Det är väääldigt många som kommer in och ställer frågor om tveksamma ex och jag kan vid min själ inte förstå varför man funderar på att gå vidare med tveksamma ex i annat fall än att det är extremt billigt, och det i sig borde vara anledning att hålla sig borta om man hittar annonsen på en marknadsplats likt Blocket, Tradera eller C24.

Jag vet inte vad ni säger, men personligen blir jag väldigt avtänd av annonser där nån ska hålla på och snacka upp en klocka på det där viset. ”Den är så fin” och ”den är så dyr” och ”den säljs till listpris” och bla bla bla. Jag har ingen anledning att tro att den är fejk eller nåt men intrycket av att säljaren är allmänt lat och osympatisk hjälps ju inte av att han bara har en enda bild, som inte ens är skarp.
Vad tycker ni? ”Köp säljaren” tycker jag verkligen är relevant i det här fallet.
C7E16935-9CC3-4484-9087-5D53B2DF9DF8.png
D8DD9DD6-65B5-4417-8ED4-9E6D7C3F2C00.png

Finns det någon annan klocka där man har fler ex att välja bland än en Sub förutom vissa Seiko?

Det är väääldigt många som kommer in och ställer frågor om tveksamma ex och jag kan vid min själ inte förstå varför man funderar på att gå vidare med tveksamma ex i annat fall än att det är extremt billigt, och det i sig borde vara anledning att hålla sig borta om man hittar annonsen på en marknadsplats likt Blocket, Tradera eller C24.
Nä precis, i detta fall så hade säljaren endast en bild samt ville byta både upp och ner i pris, varningsklockorna ringde redan där och direkt när jag frågade om fler bilder så såg jag detta.

Jag har inga problem att köpa via blocket, så länge säljaren kan mötas nere på kaplans och att man gemensamt lämnar in klockan och hämtar den när kontrollen är gjord så är det ju inga konstigheter.

Jag vet inte vad ni säger, men personligen blir jag väldigt avtänd av annonser där nån ska hålla på och snacka upp en klocka på det där viset. ”Den är så fin” och ”den är så dyr” och ”den säljs till listpris” och bla bla bla. Jag har ingen anledning att tro att den är fejk eller nåt men intrycket av att säljaren är allmänt lat och osympatisk hjälps ju inte av att han bara har en enda bild, som inte ens är skarp.
Vad tycker ni? ”Köp säljaren” tycker jag verkligen är relevant i det här fallet.
C7E16935-9CC3-4484-9087-5D53B2DF9DF8.png
D8DD9DD6-65B5-4417-8ED4-9E6D7C3F2C00.png
Den där har varit ute i två omgångar på Tradera också.

Vilka jäkla krav en del har som vill att man ska hålla på att ta en massa bilder och beskriva det man säljer. De kan väl för fan googla själva? 🙄

20201109_094027.jpg
Lite som när folk på KS lägger upp en annons på en klocka, med endast en wristshot.
- PM:a för fler bilder

Är det inte smidigare för alla om du skapar en annons med en massa bilder, istället för att behöva PM:a bilder till alla intressenter?
Logiken alltså...

Fin rabatt på de utsökta modellerna från Christoph Duchamp. Kan man ana att modellerna är "inspirerade" av ett visst Schweiziskt märke...

1605608675571.png

Fin rabatt på de utsökta modellerna från Christoph Duchamp. Kan man ana att modellerna är "inspirerade" av ett visst Schweiziskt märke...

1605608675571.png
Daytona måste väl vara den mest kopierade klockan någonsin? 🤑 Mer än submariner. Så mycket att när jag såg en daytona för första gången innan min upplysning i klockvärlden tyckte jag det såg ut som en vanlig tråkig standardklocka😬

Då kan man som klockintresserad känna igen en kopia rätt snabbt. Tyvärr är det inte alltid så. Jag sitter själv med en Rolexkopia hemma efter en affär som gick snett. Då har jag haft flera äkta Rolex klockor. Just den här kopian var väldigt bra. Det var först hemma då jag kunde titta mer på klockan i lugn och ro då jag upptäckte en väldigt liten vit prick på tavlan. Något Rolex aldrig skulle tillåta på en av sina klockor.

Klockan hade rätt tyngd och känsla. Den gröna klassika Rolexboxen luktade precis som Rolexboxar gör. Antar att boxen och manualen var det enda som var äkta. Certifikatet hade tom uppgifter från en riktig AD nere i Tyskland. Serienummer på klockan stämde överens med certifikatet. Så någon hade lagt ner tid på att göra det ordentligt.
Verkar som att en viss AD i Tyskland används flitigt av fejkare. Läste för ett tag sen att Oeding-Erdel 100 Münster/Osnabrück är återkommande på fejkade cert kort.

Senast ändrad:
God morgon!

Hoppas kunna få hjälp av er här i tråden,
Även om jag är osäker på vad man egentligen gör när man blir osäker på en klocka.

Fick igår en SKX007J i byte men den var inget för mig varpå jag la ut den på K&S igen. En av de som hörde av sig om klockan tyckte insert och länk såg after market ut, och trodde att kanske också tavlan var mysko.

Jag vill förstås inte sälja en skum klocka så jag pausar försäljningen tills jag vet. Är det något konstigt med den häver jag istället mitt eget köp och killen på KS jag köpt den av är reko och har säkert också handlat i god tro.

Men jag är ju inte säker att den inte är ok, själv kan jag inte avgöra det, det är dessutom den första SKX jag haft.

Vore superbussigt om någon av er som brukar lurka runt på köp och sälj forum skulle kunna säga något om klockan, eller tipsa om någon som kan verifiera dess äkthet. Det rör sig inte om så många kronor men rätt ska förstås vara rätt.

Tack på förhand för ev hjälp.

God morgon!

Även om jag är osäker på vad man egentligen gör när man blir osäker på en klocka.

Fick igår en SKX007J i byte men den var inget för mig varpå jag la ut den på K&S igen. En av de som hörde av sig om klockan tyckte insert och länk såg after market ut, och trodde att kanske också tavlan var mysko.

Jag vill förstås inte sälja en skum klocka så jag pausar försäljningen tills jag vet. Är det något konstigt med den häver jag istället mitt eget köp och killen på KS jag köpt den av är reko och har säkert också handlat i god tro.

Men jag är ju inte säker att den inte är ok, själv kan jag inte avgöra det, det är dessutom den första SKX jag haft.

Vore superbussigt om någon av er som brukar lurka runt på köp och sälj forum skulle kunna säga något om klockan, eller tipsa om någon som kan verifiera dess äkthet. Det rör sig inte om så många kronor men rätt ska förstås vara rätt.

Fråga @yonsson

God morgon!

Tavla och vridringsinlägg är fake. Då brukar även visarna vara fake men svårt att se. Länk och boett har jag inte granskat, inte omöjligt (men heller inte nödvändigtvis) att hela klockan är fake. Raderade annonsen. Hoppas han som sålde den till dig gör rätt för sig.

Tavla och vridringsinlägg är fake. Då brukar även visarna vara fake men svårt att se. Länk och boett har jag inte granskat, inte omöjligt (men heller inte nödvändigtvis) att hela klockan är fake. Raderade annonsen. Hoppas han som sålde den till dig gör rätt för sig.
Ah, tack. DM:ade dig precis med samma frågor :) Jag försöker häva mitt köp. Tack för bra hjälp!

Tillbaka
Topp