• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

-SC-

Omega
Pledge Member
Skynda fynda
7A902C51-FD78-4D42-856F-1D9E11DA19F5.jpeg
107B6156-8FEF-430C-94AA-570E4BD76A7D.jpeg
8A1F5E86-F632-4078-B8DF-C64C7CD93C04.jpeg
 

MKII

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte varna om denna ifall någon blir sugen att buda. Tyckte den såg lite off ut så jag kikade i Rolex-delen på Omegaforums. Tydligen kan det vara en vintageklocka ihopsatt i Vietnam (rätt vanligt bland Tudor subs verkar det som).

Screenshot_20201227-133631_Tradera.jpg
Den här har annonserats på Blocket och på Tradera några gånger. Samma säljare har även annonserat en Tudor Small Block 79260 flera ggr på Blocket (ligger faktiskt ute på Blocket just nu...)

De olika annonserna har haft olika beskrivningar. Känns inte seriöst...
 
Senast ändrad:

mr_logd

Omega
Det att han har skrivit fel i annonstexten var mer som grädde på moset, det ger inte riktigt intryck av en säljare som har koll, tycke jag. Det var mer det att han påstår sig ha köpt en 12 år gammal klocka, fast helt oanvänd, och att han för den begär typ 10 000 sek över listpris på en mk2, som fick mina ögonbryn att lyfta.
Men om ni har andra åsikter i frågan så är jag idel öra😀
 

thomastheswede

Audemars
Den här har annonserats på Blocket och på Tradera några gånger. Samma säljare har även annonserat en Tudor Small Block 79260 flera ggr på Blocket (ligger faktiskt ute på Blocket just nu...)

De olika annonserna har haft olika beskrivningar. Känns inte seriöst...
Ja man får riktigt dåliga vibbar här. ”Linda” har kört den där ”flingan” (eller vad det nu är) på Blocket och Tradera flera gånger, såldes på Tradera för några veckor sedan och nu uppe igen. Påstås följa med ”originalgaranti”, det hade ju varit intressant att se hur den ser ut.
 

Bilagor

  • 1740EAF7-7CB9-4290-95A8-2749CD56FE51.jpeg
    1740EAF7-7CB9-4290-95A8-2749CD56FE51.jpeg
    232.6 KB · Visningar: 188

fredrikb

Cartier
Ja man får riktigt dåliga vibbar här. ”Linda” har kört den där ”flingan” (eller vad det nu är) på Blocket och Tradera flera gånger, såldes på Tradera för några veckor sedan och nu uppe igen. Påstås följa med ”originalgaranti”, det hade ju varit intressant att se hur den ser ut.
79280:an ligger på blocket. Tyvärr har hon ingen kamera som kan ta bättre än de suddiga, men man får gärna komma och titta på den hos henne. Vad tror ni är grejen, ska de plocka en på klocka, plånbok och mobil när man kommer?
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
79280:an ligger på blocket. Tyvärr har hon ingen kamera som kan ta bättre än de suddiga, men man får gärna komma och titta på den hos henne. Vad tror ni är grejen, ska de plocka en på klocka, plånbok och mobil när man kommer?
Hon har inte tillgång till dagsljus och en mobil som är mindre än 6-7 år gammal? Är hon inlåst en källare med en gammal Nokia-telefon?
 

fredrikb

Cartier
Hon har inte tillgång till dagsljus och en mobil som är mindre än 6-7 år gammal? Är hon inlåst en källare med en gammal Nokia-telefon?
Nej, alltså det är ju uppenbart att det är en scam. Jag bara undrar vad upplägget är. De har ju inget att vinna på att det kommer en massa människor och tittar på den om den inte finns eller är fejk, om de inte tänker sig att de ska komma över något med hot/våld. Tradera på distans är ju lättare att fatta.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Nej, alltså det är ju uppenbart att det är en scam. Jag bara undrar vad upplägget är. De har ju inget att vinna på att det kommer en massa människor och tittar på den om den inte finns eller är fejk, om de inte tänker sig att de ska komma över något med hot/våld. Tradera på distans är ju lättare att fatta.
Är det inte bara för att verka trovärdiga? Hade de inte haft klockan, hade de ju inte velat att du kom dit? Och sen när du vill träffas är de i Haparanda, tyvärr.
 

Erdna

Cartier

Sefina är inte blyga med deras prissättningar direkt........ Klockan ser för jävla illa och trött ut.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor

Sefina är inte blyga med deras prissättningar direkt........ Klockan ser för jävla illa och trött ut.
”Länk LITE slak...” :rolleyes:
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Sen när blev använd klocka NOS?

 
Topp