• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Denna från ett företag i Gbg är ändå rätt kul....
”Mycket bra skick, knappt spår av användning...”. HAHAHHA den där Marcel är nog blind....han vill ha 10 brak för en klocka värd 2-3000kr

4A592403-087D-4E5E-AD2A-E73E5DD5FCBB.png
Föreslå 2500 ;)
 
Denna från ett företag i Gbg är ändå rätt kul....
”Mycket bra skick, knappt spår av användning...”. HAHAHHA den där Marcel är nog blind....han vill ha 10 brak för en klocka värd 2-3000kr

4A592403-087D-4E5E-AD2A-E73E5DD5FCBB.png
Ordna något gott att dricka och poppa popcornen så har du kvällsunderhållningen kirrad... 🤭
Det var ett tag sedan tråden var aktuell men jag har för mig att det bl.a. förekom en lång diskussion där Marcel ville få det till att piratkopior också kunde vara originaldelar från Omega så länge de använde samma logga eller något i den stilen. 😂
 
Det är inte samma bilder som i länken du angav ? Eller har jag missat något ? :O
Bilden togs bort och byttes ut mot den du postade. Varför vet jag inte. Kanske för att många efterfrågat bilder på tillbehören? Kanske för att försvåra granskning om detaljerna nu verkade lite märkliga som påstods tidigare? 🤔
 
Denna från ett företag i Gbg är ändå rätt kul....
”Mycket bra skick, knappt spår av användning...”. HAHAHHA den där Marcel är nog blind....han vill ha 10 brak för en klocka värd 2-3000kr

4A592403-087D-4E5E-AD2A-E73E5DD5FCBB.png

Vi kan ju inte jämnföra priser från privatperson med företag, han måste ju tjäna pengar. Sedan är det gjort en miniservice (vad det nu innebär). Han lämnar ju dessutom 12 månaders garanti.

För övrigt är jag för dålig på Seikos klockor för att se vad en sådan skulle kosta.
 
Vi kan ju inte jämnföra priser från privatperson med företag, han måste ju tjäna pengar. Sedan är det gjort en miniservice (vad det nu innebär). Han lämnar ju dessutom 12 månaders garanti.

För övrigt är jag för dålig på Seikos klockor för att se vad en sådan skulle kosta.
Nej det kan vi inte men skulle han lagt sig på 3 eller däromkring hade det vart mer realistiskt med tanke på klockans skick
Länken saknar ändlänkar....tvivlar på att länk är original.
Edit: länk är ej original.
 
Senast ändrad:
Ordna något gott att dricka och poppa popcornen så har du kvällsunderhållningen kirrad... 🤭
Det var ett tag sedan tråden var aktuell men jag har för mig att det bl.a. förekom en lång diskussion där Marcel ville få det till att piratkopior också kunde vara originaldelar från Omega så länge de använde samma logga eller något i den stilen. 😂
Det är ju bedrägeri! Han har ju hållt på ett tag, så han säljer nog. Det krävs ändå ett genuint intresse en längre tid för att få koll på priser på andrahandsmarknaden. Är man samvetslös är det ett bra område för att lura folk. Dessutom tror jag att det finns en del svarta pengar i denna branschen. För några år sedan var jag inne på en klockaffär i södra Sverige och en man i 30årsåldern som såg ut som en karikatyr av en förortsgangster köpte ett gäng rolexklockor till sina kompisar. Fin kompis.
 
Tillbaka
Topp