• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Nu vill han inte sälja :woot:
Nu vill han inte sälja :woot: dåre
Screenshot_2021-03-09-15-38-05-887_se.appcorn.Blocket.jpg
det troliga är att det inte finns något att sälja.

Det ligger ju två ute på Blocket just nu. 140 ej originallänk. 180 original. Hoppas ingen har Swishat. Och så skulle han släppa den till mig för 20!!! Det finns säkert några som gick på detta.

Jag svarade på annonsen och skulle få köpa den för 20 - efter lite diskussioner via blocketmail. Jag ville ha den via Blocketpaket men säljaren hade ju en ursäkt direkt. Gick bara o försäkra Blocketpaket för 5000 och ville inte skicka så. Jag skulle först swisha 20 lax o sedan skulle han skicka dyrgripen. Det är ju bara så löjligt. Senare när jag kollade var annonsen borta. Det var helskumt. 20 lax för något som kan säljas för kanske 100 eller mer.
Exakt så jag misstänkte att hans upplägg var. Lätt att någon frestas när det är extremt fyndläge. Känns väldigt förslagen med tanke på storyn och snacket om bud från Nybro Antik osv. En riktig con man!

Hejsan!
Har en grupp på Facebook, Stora Klockgruppen. Vi är över 11.000 medlemmar och jag är noga med vilka vi tar in, men ibland slinker det även in bedragare. Killen du refererar till Alexander lurade i alla fall ett par stycken (troligen fler) med samma klocka som dig. Han tog förskottsbetalning i form av handpenning och postade sedan ingenting, slutade svara på PM o.s.v. Han är dömd 9 gånger i brottsmål/bedrägerier.
Polisen kontaktade mig förra veckan, rättegång i ärendet närmar sig, jag är en av flera målsägare.
Trodde nog att detta skulle avskrivas men tydligen så torskar han på denna scam.

Tillbaka
Topp