• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Finns en annons på en Tudor 79260 "Small block" på Blocket just nu – troligen en frankenklocka. Läs mer här:

Här har vi en liten Montblanc ute. Och så står det att "klockan är använd vilken bilden inte visar".

1614610691290.png

La upp en VÄLDIGT lättsåld Omega på blocket (hade lagt upp den för 38k)

CB01BC8E-49D4-48D2-AE3C-AEF4A87AB8DB.jpeg
Hum.....

Jag brukar ju gora tvart emot och hoja priset nar nagon for mig okand bror kusin kompis eller Abo hor av sig...
Fragan ar ju om detta kan anses vara ett kontrakt om koparen drar det till sin spets. Ett anbud och sedan en acceptans (om du hade fatt ett svar dar de 15800 accepterades).
Iofs sa tror jag ju inte att denne kopare ar speciellt bevandrad i juridik,men fragan i sig ar intressant.

Senast ändrad:
Det är bara att be han lämna in den på Nymans för ett värderingsintyg och sedan går man in tillsammans när han hämtar ut den. Sedan swishar man från "baren" på Nymans.
Fixar Nymans värderingsintyg? Det visste jag inte, eller skämtar du. Sen är det ju alltid skojigt när de skriver att affär kan göras upp hos AD.

Det är bara att be han lämna in den på Nymans för ett värderingsintyg och sedan går man in tillsammans när han hämtar ut den. Sedan swishar man från "baren" på Nymans.
Svarade på hans annons för ett par veckor sedan han gjorde sig inget större besvär att svara (datorn kanske har pajat:))

Fixar Nymans värderingsintyg? Det visste jag inte, eller skämtar du. Sen är det ju alltid skojigt när de skriver att affär kan göras upp hos AD.
Jag gjorde så i januari. De hade sålt den så jag gjorde som jag skrev. 1500 betalade jag - det var det värt för att få bekräftat att det var exakt den klockan de hade sålt.

Senast ändrad:

Varenda varningsklocka ringer här. Han har kollat upp värdet men sätter inget pris och vill ha bud, friskriver sig i texten och försöker spela på att han inte har möjlighet att restaurera den på ett säkert sätt. Detta efter att ha kollat med diverse klockforum. Nej, något stinker här. Och skulle den nu vara helt korrekt så vet han värdet mycket väl så chansen att göra ett kap är lika med noll.

Varenda varningsklocka ringer här. Han har kollat upp värdet men sätter inget pris och vill ha bud, friskriver sig i texten och försöker spela på att han inte har möjlighet att restaurera den på ett säkert sätt. Detta efter att ha kollat med diverse klockforum. Nej, något stinker här. Och skulle den nu vara helt korrekt så vet han värdet mycket väl så chansen att göra ett kap är lika med noll.
Kombinerat med en total oförmåga att ta vettiga, och skarpa, bilder där t.ex. visarna inte täcker loggan...

Tillbaka
Topp