Sa någon skärmdump?Det är noterat! Ska inte glömma det!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sa någon skärmdump?Det är noterat! Ska inte glömma det!!
Tokfejk.Är denna länken korrekt ?
Rolex oysterlänk Armband Länk stål säljes i Göteborgs stad - Blocket
5000 kr - Klockor - Göteborgs stad - Rolex länk armband tillsalu. Gärna bud och endast seriösa köpare. 5000kr eller bud. Svarar ej på sms. Mail eller samta...www.blocket.se
Nr i länken 6248 19
M12
För mig som inte är så insatt... hur avgör man att den är fejk?Tokfejk.
Tokfejk.
Jag skulle också vilja veta det. Jag tycker det ser rätt smalt ut vid claspen jämfört med vid end linksen?För mig som inte är så insatt... hur avgör man att den är fejk?
Jag kan inte rolex men drar öronen åt mig när kronan inte är centrerad på spännetFör mig som inte är så insatt... hur avgör man att den är fejk?
För mig som inte är så insatt... hur avgör man att den är fejk?
Tänkte väl de
Jag skulle också vilja veta det. Jag tycker det ser rätt smalt ut vid claspen jämfört med vid end linksen?
Jämför loggan på spännet med en äkta så ser ni snabbt. ”Ringen” nedtill i kronan t.ex. är för rund, skall vara mer oval på en äkta. Vidare är det massa smådetaljer som inte stämmer med en äkta, typ placering av märkningar, stansningar i metallen och huvud på nitar.Jag kan inte rolex men drar öronen åt mig när kronan inte är centrerad på spännet
Äkta vara:Jämför loggan på spännet med en äkta så ser ni snabbt. ”Ringen” nedtill i kronan t.ex. är för rund, skall vara mer oval på en äkta. Vidare är det massa smådetaljer som inte stämmer med en äkta, typ placering av märkningar, stansningar i metallen och huvud på nitar.
Ja, nu när man kollar lire mer noggrant och förstorar upp så ser den ju rätt avig ut.Jämför loggan på spännet med en äkta så ser ni snabbt. ”Ringen” nedtill i kronan t.ex. är för rund, skall vara mer oval på en äkta. Vidare är det massa smådetaljer som inte stämmer med en äkta, typ placering av märkningar, stansningar i metallen och huvud på nitar.
Ja, nu när man kollar lire mer noggrant och förstorar upp så ser den ju rätt avig ut.
Tänker att det borde vara prio 1 om man tillverkar fake-prylar...Borde inte vara så svårt att få till en bra logo. De har lagt ner energi på stämplar och nummer men inte fixat basics! Tur att förfalskarna inte är mer kompetenta än så då.
Dessa i alla fall. För man har ju läst både här och på andra ställen att det finns en hel del riktigt välgjorda kopior där ute.
Haha, ja j-drar... ser det nuOch den lilla detaljen att en på en äkta Rolex så är det fem "taggar" på kronan medans denna verkar ha sex...
Men vi får vara lite försiktiga så vi inte avslöjar viktiga detaljer som de kan utnyttja för att göra bättre kopior.Och den lilla detaljen att en på en äkta Rolex så är det fem "taggar" på kronan medans denna verkar ha sex...
Nu är annonsen borta. Någon här som anmält?Är denna länken korrekt ?
Rolex oysterlänk Armband Länk stål säljes i Göteborgs stad - Blocket
5000 kr - Klockor - Göteborgs stad - Rolex länk armband tillsalu. Gärna bud och endast seriösa köpare. 5000kr eller bud. Svarar ej på sms. Mail eller samta...www.blocket.se
Nr i länken 6248 19
M12
Flera hoppas jag.Nu är annonsen borta. Någon här som anmält?
Trist, även önskepriser på annonser, bla hulken som varit på tapeten även i just denna trådGår väll att diskutera hur tokigt det är men @Soran G verkar ha köpt en klocka av @zippan och listar om den direkt, fast för 7k högre.
Avslutad - Rolex Datejust 36
Blå Rolex Datejust 36mm på jubilee. Den nya uppdaterade referensen 126200, utplockad från Svensk AD i Maj 2020, således fortfarande under garanti. Bilderna är en del av beskrivningen, samtliga bilder tagna av mig idag 2021-05-03. Hairlines finnes, framförallt på polerade ytor som glasring och...klocksnack.se
Avslutad - Rolex Datejust 36 - ref 126200 - blå tavla, jubilee
Rolex Datejust 36 ref 126200. Klockan är i väldigt bra skick men har några mindre hairlines/repor. Kommer fullset med box, cert och samtliga länkbitar. Uttagen maj 2020 och är således under garanti till maj 2025. Affär görs upp i Stockholm på säker och bevakad plats för bådas trygghet. Om...klocksnack.se
Kanske inte för denna tråd men Daytonan för 360 som ligger ute just nu är väl på gränsen. De verkar inte vara helt lätta att kränga när de går över 300 - i nuvarande skede. Den andra som såldes med begärt pris 289 gick i vart fall för mer än 280 - jag vet att det var mitt sista bud och jag stannade därTrist, även önskepriser på annonser, bla hulken som varit på tapeten även i just denna tråd
Syftar du på den svarta från Lund för 289’?Kanske inte för denna tråd men Daytonan för 360 som ligger ute just nu är väl på gränsen. De verkar inte vara helt lätta att kränga när de går över 300 - i nuvarande skede. Den andra som såldes med begärt pris 289 gick i vart fall för mer än 280 - jag vet att det var mitt sista bud och jag stannade där
YesSyftar du på den svarta från Lund för 289’?
Samma säljare har nu lagt ut den för 299 - denna gång från Malmö. Då var antagligen mitt bud på 280 det högsta.
Eller så har han fått högre bud och försöker kränga mer pengar på den...Samma säljare har nu lagt ut den för 299 - denna gång från Malmö. Då var antagligen mitt bud på 280 det högsta.
Låter konstigt, har denne ngn GG tråd iaf? Vad anger hen för orsak till att inte dela med sig av ngn privat information? Det kan ju finnas fullt rimliga anledningar men visst känns det konstigt.Tänkte att man även här på forumet finns konstiga beteenden. Har precis avbrutit en affär om en Superocean med en säljare som varken vill träffas fysiskt eller ange någon uppgift om sig själv före köp samt tycker att jag ska finna mig i det. Jätteskumt.
Denna text fick jag:Låter konstigt, har denne ngn GG tråd iaf? Vad anger hen för orsak till att inte dela med sig av ngn privat information? Om du tycker det är tillräckligt konstigt kontakta admin så kanske de kan hjälpa till att avgöra alt banna.
Jag har en likadan på G. Vi får se hur det slutar. Som sagts tidigare - de är inte helt lätta att kränga när priset går en bit över 300. Inte privat iallafall - det är lättare om de kan erbjuda finansiering.Eller så har han fått högre bud och försöker kränga mer pengar på den...
Jag förstår inte problemet? Om säljaren inte vill träffas f2f får man som köpare respektera det, framförallt i dessa pandemi-tider.Tänkte att man även här på forumet finns konstiga beteenden. Har precis avbrutit en affär om en Superocean med en säljare som varken vill träffas fysiskt eller ange någon uppgift om sig själv före köp samt tycker att jag ska finna mig i det. Jätteskumt.
Du skriver att du har många bra omdömen. Har du kollat upp säljaren? Det vanligaste förfarandet är inte att den som säljer måste avslöja sig innan affären. Du får köpa säljaren först. När du känner dig trygg med det får du ett swishnummer där mottagaren visas. Sen brukar köparen ange sin adress så klockan kan skickas, om ni nu inte ska ses. Att folk inte vill träffa okända människor i en pandemi är inget konstigt, men man kanske får lägga lite mer tid på tillitsfasen så ordnar det sig säkert.Denna text fick jag:
”Skicka adress och info mig när jag är säljaren innan jag säljer? Aldrig fått den frågapå KS förr. Sorry, men det skulle jag aldrig göra till någon jag inte känner innan jag säljer. Jag har flera sidor referenser.
Jag avstår affären. Känns inte bra. Tack ändå!”
Tänkte varken anmäla eller skriva på hans GG tråd, blev ingen affär. Jag själv har många bra omdömen. Borde inte vara så svårt att förstå att man som köpare är i en riskabel situation om man ska betala någon som man vet inget om. Skitsamma, får väl ignorera.
Denna text fick jag:
”Skicka adress och info mig när jag är säljaren innan jag säljer? Aldrig fått den frågapå KS förr. Sorry, men det skulle jag aldrig göra till någon jag inte känner innan jag säljer. Jag har flera sidor referenser.
Tänkte varken anmäla eller skriva på hans GG tråd, blev ingen affär. Jag själv har många bra omdömen. Borde inte vara så svårt att förstå att man som köpare är i en riskabel situation om man ska betala någon som man vet inget om. Skitsamma, får väl ignorera.
Denna text fick jag:
Du skriver att du har många bra omdömen. Har du kollat upp säljaren? Det vanligaste förfarandet är inte att den som säljer måste avslöja sig innan affären. Du får köpa säljaren först. När du känner dig trygg med det får du ett swishnummer där mottagaren visas. Sen brukar köparen ange sin adress så klockan kan skickas, om ni nu inte ska ses. Att folk inte vill träffa okända människor i en pandemi är inget konstigt, men man kanske får lägga lite mer tid på tillitsfasen så ordnar det sig säkert.
Hade aldrig lämnat ut min adress till en potentiell köpare. Har du kollat upp säljaren här på KS, hur ser hens GG-tråd ut?Varför behöver man säljarens adress? Jag förstår att den inte känns så kul att lämna ut med tanke på dagens risk för hembesök.
Säg så här: får jag ett swishnummer som jag inte kan kolla på hitta.se blir ingen affär heller för min del. Då är det samma sak som att lämna uppgifter i förväg.Varför behöver man säljarens adress? Jag förstår att den inte känns så kul att lämna ut med tanke på dagens risk för hembesök.