• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
säljare som varken vill träffas fysiskt eller ange någon uppgift om sig själv före köp samt tycker att jag ska finna mig i det

Skicka adress och info mig när jag är säljaren innan jag säljer?
Det är ju skillnad på att lämna ut information om sig själv eller adress. Adress skulle jag aldrig lämna ut, sedan som sagt F2F är en rätt personlig grej. Men som sagt hans GG tråd är väl det viktiga(?).
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Säg så här: får jag ett swishnummer som jag inte kan kolla på hitta.se blir ingen affär heller för min del. Då är det samma sak som att lämna uppgifter i förväg.

Numret kommer väl när man känner sig trygg och är i färd med att göra affär? Inte i förväg?
I så fall skulle jag aldrig kunna sälja något här på KS eftersom mitt telefonnummer inte är kopplat till min adress.
 

mouqvist

Rolex
Varför skulle han då vara skummare än du? Att i pandemitider mötas upp känns korkat och att lämna ut adressen till någon man ändå inte ska träffa känns lika dumt. Namn får du väl när du swishar? Vilka personuppgifter har du delat med dig av till hen?
Vi lär inte komma överens, det är inte så farligt. Nam får man när man swishar, men vems namn. Och jag måste lämna ifrån mig min adress för leverans, vilket också kan användas för hembesök hos mig.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Fast GG trådarna säger ju inte så mycket eftersom det aldrig skrivs något negativt. Finns flertalet KS användare med väldigt fina GG trådar som jag aldrig skulle få för mig att göra affär med..
Det stämmer. Personen må inte vara helt hundra, men ändå tillräckligt. Annars skulle nog det stå något dåligt i tråden, vilket det oftast gör när affären har gått helt bananas
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte att man även här på forumet finns konstiga beteenden. Har precis avbrutit en affär om en Superocean med en säljare som varken vill träffas fysiskt eller ange någon uppgift om sig själv före köp samt tycker att jag ska finna mig i det. Jätteskumt.
Nu var det ju han som avbröt för att du betedde dig konstigt, inte tvärt om.

Jag träffar aldrig folk vid klockaffärer, gillar inte folk, i synnerhet inte folk som jag aldrig träffat tidigare. Vill man hämta upp klockan efter betalning, så visst, men jag skulle aldrig gå med på att träffas för att klämma, syna, pruta och allmänt snack.
 

Staben

KS Explorer Club
2-Faktor
Det finns som ni säger vissa jag aldrig skulle göra affär med här oavsett gg tråd. Pga av konstigt beteende innan en affär.
Har man tex vid 2 olika affärer betett sig skumt och illa. Då är man svartlistad i min bok iaf.
 

Staben

KS Explorer Club
2-Faktor
Dagens Rolex.
52726707-B55D-4BB7-84FB-D1A3911BAF9D.jpeg
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Är det verkligen ”i blindo” om säljaren har flera sidor goda referenser?
Köper man en 5000 kronors klocka kan man väl betala i förväg. Köper man en Daytona för 320 så finns det väl ingen normal person som betalar i förväg. Jag skulle inte ens betala det till t.ex. Luxury W. Vad händer om de går i konken? Vi lär iallafall inte få tillbaks stålarna. Referenser är bra men som sagt - allt kan förändras.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Köper man en 5000 kronors klocka kan man väl betala i förväg. Köper man en Daytona för 320 så finns det väl ingen normal person som betalar i förväg. Jag skulle inte ens betala det till t.ex. Luxury W. Vad händer om de går i konken? Vi lär iallafall inte få tillbaks stålarna. Referenser är bra men som sagt - allt kan förändras.
Klart det finns risker, så är det med allt. Som andra tidigare skrivit kanske man då ska pyssla med annat.
 
Topp