• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Filippusmaximus

Rolex
2-Faktor
E7C488F0-8B9F-478F-9A62-9D0C48DAF147.jpeg
A6D37E66-04AD-4CA0-BA5F-8EA15F455070.jpeg
Kul att det står ”3 bar” i mitten på den, som om det vore något att skryta om.
 

automatik

Omega
2-Faktor
Hur vanligt är det att en seamaster för japanska marknaden skulle kunna dyka upp på ett auktionshus i en ganska liten stad i Skåne? Såg dock att de fanns att tillgå som replica watches på nätet. 🤔

 

HSK

Patek
2-Faktor
Hur vanligt är det att en seamaster för japanska marknaden skulle kunna dyka upp på ett auktionshus i en ganska liten stad i Skåne? Såg dock att de fanns att tillgå som replica watches på nätet. 🤔

Letar man efter Omega på C24 dyker det upp massvis med träffar från Japan så det är väl inte så konstigt om någon skulle ha klickat hem en och att den senare hamnat hos ett auktionshus. Serienumret framgår dessutom så skulle man vara orolig över autenticiteten hos detta exemplar går det att kolla upp ganska enkelt.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Hur vanligt är det att en seamaster för japanska marknaden skulle kunna dyka upp på ett auktionshus i en ganska liten stad i Skåne? Såg dock att de fanns att tillgå som replica watches på nätet. 🤔

Ja, sjuuukt lustigt!?! Världen är ju så stor och ingen vågar importera något från utlandet. Inte heller åker folk på affärsresor eller semestrar utomsocken 🤣

Exakt varför skulle det vara lustigt menar du..?
 

automatik

Omega
2-Faktor
Ja, sjuuukt lustigt!?! Världen är ju så stor och ingen vågar importera något från utlandet. Inte heller åker folk på affärsresor eller semestrar utomsocken 🤣

Exakt varför skulle det vara lustigt menar du..?
Jag har fortfarande ett väldigt nytt klockintresse så är lite extra nojig när det gäller att köpa saker på auktion haha 😉. Men tyckte att HSK gav mig ett utmärkt svar ovan! Skönt att detta forum finns så man kan lära sig mer kunskap inom detta ämne 🙂!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Känns som att denna snubben kunnat vara av samma ”skrot och korn” som denna.
1621357072876.png

På samma tema undrar jag vart OP’n är? Kan se en Daytona och en Day Date men OP? Orkar journalisten inte ens göra en fakta koll?

1621357617866.png
 
Senast ändrad:

JPS33

Cartier
2-Faktor
Känns som att denna snubben kunnat vara av samma ”skrot och korn” som denna.
1621357072876.png

På samma tema undrar jag vart OP’n är? Kan se en Daytona och en Day Date men OP? Orkar journalisten inte ens göra en fakta koll?

1621357617866.png
Tja, det är väl inte fel. Bara ofullständigt.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Känns som att denna snubben kunnat vara av samma ”skrot och korn” som denna.
1621357072876.png

På samma tema undrar jag vart OP’n är? Kan se en Daytona och en Day Date men OP? Orkar journalisten inte ens göra en fakta koll?

1621357617866.png
Just därför man alltid ska vara 100% skeptisk till historiken när man köper en klocka. Mina pengar ska inte till deras fickor.
 
Topp