• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Jämförelsen låg i ett kontant köp från butik då man inte kan handla mot faktura här vid transaktioner mellan privatpersoner.
Men det finns väl i stort sett ingen butik som enbart erbjuder kontantköp vid distansköp. Om ditt argument var att det inte går att få varan innan betalning vid köp från butik så stämmer ju inte det.
 
Har följt utvecklingen i diskussionen om GG-tråden och betalning osv. Kan bara tala av erfarenhet ifrån GG-tråden.
Gjort en handfull klockaffärer och alla varit F2F, alla utom en och den gick åt pipan.

Vad en medlem på KS med väldigt många och goda referenser. För att stänga affären betalade jag en handpenning, för att mötas upp F2F lite senare. Då jag hade ärenden till hans stad lite senare. Efter att handpenningen var betald gick personen under jorden och svarar inte på mail, telefon eller liknande. Önskar att GG-tråden verkligen varit "facit" på vilka man kan lita på och göra distansaffärer - efter den blåsningen är det endast F2F affärer för mig. Om inte säljaren vill skicka klockan innan betalning, vilket jag knappast ser som särskilt troligt.
Och jag har gjort säkert 100 affärer på KS via distans utan ett enda problem.
 
Ligger visserligen en hel del risk hos köparen också som står helt utan skydd när hen får en klocka som inte motsvarar beskrivning eller är fejk om man inte använder dem. De flesta sköter sig när sådana situationer uppkommer, men det är inte något man kan räkna med.
Jag refererade till köpskydd. Det skyddar köparen men sätter säljaren i en risksituation.
 
Har följt utvecklingen i diskussionen om GG-tråden och betalning osv. Kan bara tala av erfarenhet ifrån GG-tråden.
Gjort en handfull klockaffärer och alla varit F2F, alla utom en och den gick åt pipan.

Vad en medlem på KS med väldigt många och goda referenser. För att stänga affären betalade jag en handpenning, för att mötas upp F2F lite senare. Då jag hade ärenden till hans stad lite senare. Efter att handpenningen var betald gick personen under jorden och svarar inte på mail, telefon eller liknande. Önskar att GG-tråden verkligen varit "facit" på vilka man kan lita på och göra distansaffärer - efter den blåsningen är det endast F2F affärer för mig. Om inte säljaren vill skicka klockan innan betalning, vilket jag knappast ser som särskilt troligt.
Du får göra mer research än GG-trådar. Det mesta som står där är bara det goda.

Användaren i fråga var i blåsväder för att köpa och sälja replikor tidigare. Bara det hade fått mig att avsluta eventuella affärer med denne. Vilket jag gissar att du också gjort om du vetat om det. Läropengar.

 
Detta måste vara ath är det någon som är sugen (såg att för den snåle finns det nya på ch24 från182tkr
 

Bilagor

  • Root.png
    Root.png
    54.5 KB · Visningar: 20
Har följt utvecklingen i diskussionen om GG-tråden och betalning osv. Kan bara tala av erfarenhet ifrån GG-tråden.
Gjort en handfull klockaffärer och alla varit F2F, alla utom en och den gick åt pipan.

Vad en medlem på KS med väldigt många och goda referenser. För att stänga affären betalade jag en handpenning, för att mötas upp F2F lite senare. Då jag hade ärenden till hans stad lite senare. Efter att handpenningen var betald gick personen under jorden och svarar inte på mail, telefon eller liknande. Önskar att GG-tråden verkligen varit "facit" på vilka man kan lita på och göra distansaffärer - efter den blåsningen är det endast F2F affärer för mig. Om inte säljaren vill skicka klockan innan betalning, vilket jag knappast ser som särskilt troligt
Detta måste vara ath är det någon som är sugen (såg att för den snåle finns det nya på ch24 från182tkr
Det börjar spåra ur något nu på priser. Vi vet alla vad den kostar i butik.

A9800632-22A8-481F-BD2B-1F3CC2C780C1.png
 
Det är helt galet....
Jag håller med. Helt cracy. Du får den nya Zenithen Chrono Sport (visserligen inte en Rolex) för cirka 9-10 000 Euro. Rent urverksmässigt så är Zenithen bättre och jävligt snygg dessutom. Men som sagt en Daytona med finansiering kan nog säljas dyrt. Jag hoppas verkligen att kölistorna är schyssta och sedan skriver jag inget mer.
 
@Forest Är du säker på att det är en 16610LN du säljer? :)

 
Senast ändrad:
@Forest Är du säker på att det är en 16610LN du säljer? :)

Vad har jag nu missat?? Min första annons här, börjar ju bra:angel:
 
@Forest Är du säker på att det är en 16610LN du säljer? :)

Vilken referens är det menar du?
 
Tillbaka
Topp