• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

@Watchpeak om jag minns rätt så hade du din 1680 för 150’ från allra början och nu nere på 125’. Hur tänkte du egentligen från början?
ja du @jappdapi jag får åberopa sinnesförvirring 😄 men det korrigerades också snabbt som du säkert även minns. Petade ut den på Blocket i samma veva så priset va refererat till vad de annonserades för där. Men roligt att du uppmärksammade det 😃
 
Re: Blocket igen (och andra tokiga annonser)

Det kändes onödigt att skapa en ny tråd, men jag hittade precis en till som jag tänkte delge.

Kolla in denna;
http://www.tradera.com/seiko-automatic- ... _169220704
m7guh.jpg

"SEIKO AUTOMATIC FUNGERAR BRA ME DATUM SÄLJES SOM REPOBJEKT URTAVLAN SITTER SNETT MAILA VID FRÅGOR "

Som den uppviglare jag är, kände jag mig inbjuden att maila en fråga:

"Hur 17 har du fått in kronan när urverket/urtavlan sitter så snett? Den kan väl knappast fungera bra, som det står i annonsen? MVH ....."

fick svaret:
"funerar bra urverket sitter löst osnuurar lite inuti "

Jag mailade tillbaka:
"Vad menar du? Hur kan klockan fungera bra om urverket snurrar? Kronan
ska ju "sitta fast" i urverket för att fungera och om kronan sitter fast
i urverket, så kan ju inte urverket snurra."

Väntar spänt på svar. Definitionen "fungerar bra" är visserligen subjektivt, men ändå. Lite roligt är det allt. Eller är jag bara elak?
🤣😂🤣
 
Har sett bra många korkade annonser där. Såg nyligen en som sålde en Rolex och hade bara en bild som var urkass. I beskrivningen skrev han att inga fler bilder kommer skickas. Lycka till att bli av med den säger jag 😂
 
Tillbaka
Topp