• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Tja ba folket! Frågar åt en kompis som har hittat en Seiko Chronograph på Facebook Marketplace. Tycker den ser mysko ut. Vad säger panelen? Är den äkta? Vad är det för ref? Mvh
_20210918_034901.JPG

_20210918_035005.JPG
 
Det föreligger ABSOLUT INTE något servicebehov då äkthetsintyg ingår!

Screenshot_20210919-024445_Blocket.jpg


Vill man vara ABSOLUT SÄKER på att det inte finns något servicebehov så kan man betala Prestige Watches 890kr för att köra klockan i en Timegrapher under en minut eller två. 🤯

imgonline-com-ua-twotoone-mF37F3jQgYme.jpg
 
Ska man köpa Rolex så har Rob. Engström lite bra tips.

1. Handla alltid hos AD.
2. Har du hittat den på en loppis för 200kr så är den förmodligen inte äkta.
3. Är den inte tillräckligt tung så är den fake då exklusiva klockor är tyngre än kopiorna.
4. Tickar den så är den fake, Rolex har tydligen börjat med spring drive på senare år då de är helt ljudlösa...? 🤔

OBS. dock att ”Texten ovan är skriven i online-marknadsföringssyfte. Åsikterna är författarens egna och speglar inte nödvändigtvis åsikterna hos Rob. Engström.”

Mvh, Rob Engströms officiella hemsida.

 
Det föreligger ABSOLUT INTE något servicebehov då äkthetsintyg ingår!

Screenshot_20210919-024445_Blocket.jpg


Vill man vara ABSOLUT SÄKER på att det inte finns något servicebehov så kan man betala Prestige Watches 890kr för att köra klockan i en Timegrapher under en minut eller två. 🤯

imgonline-com-ua-twotoone-mF37F3jQgYme.jpg
Tre "hälsokontroller" och Kina-timegraphern är betald. Fan vad oseriöst. Rätta mig om jag har fel men ett verk som fått en "miniservice" av det slag vi fått lära oss om i tråden om Marcel's kan väl se rätt bra ut i timegraphern även om det är snustorrt i de mer svåråtkomliga lagren? Känner spontant att de borde anlita en urmakare om de vill erbjuda urmakartjänster.
 
Tre "hälsokontroller" och Kina-timegraphern är betald. Fan vad oseriöst. Rätta mig om jag har fel men ett verk som fått en "miniservice" av det slag vi fått lära oss om i tråden om Marcel's kan väl se rätt bra ut i timegraphern även om det är snustorrt i de mer svåråtkomliga lagren? Känner spontant att de borde anlita en urmakare om de vill erbjuda urmakartjänster.
Du har rätt, en klocka kan ha bra amplitud och hålla tiden bra men vara snustorr och slita ner sig ordentligt. Man måste inspektera allt i urverket för att veta hela sanningen.

Köpte en Datejust för ett tag sen och säljaren satte den i en timegrapher. Amplitud över 290 och gick -5s/d. Lämnade in den på Nymans för ett glasbyte och i sann Nymans stil så kollar de allt oavsett vad man gör. Utslitna delar i hela verket.. 25k ville de ha 🤷
 
Du har rätt, en klocka kan ha bra amplitud och hålla tiden bra men vara snustorr och slita ner sig ordentligt. Man måste inspektera allt i urverket för att veta hela sanningen.

Köpte en Datejust för ett tag sen och säljaren satte den i en timegrapher. Amplitud över 290 och gick -5s/d. Lämnade in den på Nymans för ett glasbyte och i sann Nymans stil så kollar de allt oavsett vad man gör. Utslitna delar i hela verket.. 25k ville de ha 🤷
I sann Nymans anda så ville de tvinga på mig en helservice på en klocka jag ville byta tavla på 🙃
 
Tre "hälsokontroller" och Kina-timegraphern är betald. Fan vad oseriöst. Rätta mig om jag har fel men ett verk som fått en "miniservice" av det slag vi fått lära oss om i tråden om Marcel's kan väl se rätt bra ut i timegraphern även om det är snustorrt i de mer svåråtkomliga lagren? Känner spontant att de borde anlita en urmakare om de vill erbjuda urmakartjänster.
Fast nu står det ju "Vi tar klockan till urmakaren som mäter klockans Amplitud ...", så det är ju det de gör.
Det är inte heller säkert att timegraphern på bilden är den som faktiskt används. (Det är nog bara nån bild de plockade på nätet som illustration.)

Men det är sant att ett bra resultat på den inte nödvändigtvis säger att service inte behövs. Däremot säger att dåligt resultat att service behövs.
 
Fast nu står det ju "Vi tar klockan till urmakaren som mäter klockans Amplitud ..."
Jag läste det, men gjorde en rimlighetsbedömning baserad på resten av texten och mina egna fördomar (läs: "killgissade") 😁
så det är ju det de gör.
Mycket möjligt, men jag tvivlar ...
Men det är sant att ett bra resultat på den inte nödvändigtvis säger att service inte behövs. Däremot säger att dåligt resultat att service behövs.
Helt sant, och väl formulerat. Det är inte en värdelös undersökning. Men ett gott resultat säger ju inte så mycket som Prestige Watches vill låta påskina.
 
Halkade in på URBrev.se via någon Facebook reklam. Deras tips nummer 4 kring service var lite intressant, nu är det bara att se till att byta armband minst vartannat år så klockan håller längre.
BB954E0E-E305-4F62-AF03-8271A40AD2F7.jpeg
 
Nu blev det lite tokigt med priset va @Olpes? 8600kr lät lite för billigt för en Råleks Sub😜 Haha tror ingen är så dum att tro det ändå och det står ju rätt i beskrivningen i annonsen. Eller så får du din inkorg full med meddelanden😂
58A79199-42A2-4A61-8995-B98D5E25EDE6.jpeg
 
Tillbaka till ämnet, här har vi en Planet Ocean som såg, tjaaa inte riktigt äkta ut🙄 Åtminstone välanvänd om den bara ska vara ett år gammal och är så repig på baksida🤣 ”nyskick, förra årets modell ny pris 78 tusen”
0921C611-5873-4C07-9997-ABA60322AA83.jpeg
6446F26E-36CE-4A48-B4B0-AE5069828858.jpeg
332BF971-8497-454C-B171-E1983DF46CAE.jpeg
3D5C4BAB-29C9-4C6B-9826-5164F991CD7F.jpeg
 
Tillbaka
Topp