Tja ba folket! Frågar åt en kompis som har hittat en Seiko Chronograph på Facebook Marketplace. Tycker den ser mysko ut. Vad säger panelen? Är den äkta? Vad är det för ref? Mvh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra pris! Har kostar 50000 men nedsatt till 3500kr. Fyndläge!Tja ba folket! Frågar åt en kompis som har hittat en Seiko Chronograph på Facebook Marketplace. Tycker den ser mysko ut. Vad säger panelen? Är den äkta? Vad är det för ref? Mvh
Ser ut att vara vintage i alla fall!Tja ba folket! Frågar åt en kompis som har hittat en Seiko Chronograph på Facebook Marketplace. Tycker den ser mysko ut. Vad säger panelen? Är den äkta? Vad är det för ref? Mvh
En Rolex Seamaster låter unikt! Kan dock bli svårsåld eftersom säljaren undviker spekulanter.
Tre "hälsokontroller" och Kina-timegraphern är betald. Fan vad oseriöst. Rätta mig om jag har fel men ett verk som fått en "miniservice" av det slag vi fått lära oss om i tråden om Marcel's kan väl se rätt bra ut i timegraphern även om det är snustorrt i de mer svåråtkomliga lagren? Känner spontant att de borde anlita en urmakare om de vill erbjuda urmakartjänster.Det föreligger ABSOLUT INTE något servicebehov då äkthetsintyg ingår!
Vill man vara ABSOLUT SÄKER på att det inte finns något servicebehov så kan man betala Prestige Watches 890kr för att köra klockan i en Timegrapher under en minut eller två.
Varför ens lägga ut en sådan text på sin egen hemsida om man inte kan stå för den? Det är väl knappast debattsidan på en dagstidning?OBS. dock att ”Texten ovan är skriven i online-marknadsföringssyfte. Åsikterna är författarens egna och speglar inte nödvändigtvis åsikterna hos Rob. Engström.”
Du har rätt, en klocka kan ha bra amplitud och hålla tiden bra men vara snustorr och slita ner sig ordentligt. Man måste inspektera allt i urverket för att veta hela sanningen.Tre "hälsokontroller" och Kina-timegraphern är betald. Fan vad oseriöst. Rätta mig om jag har fel men ett verk som fått en "miniservice" av det slag vi fått lära oss om i tråden om Marcel's kan väl se rätt bra ut i timegraphern även om det är snustorrt i de mer svåråtkomliga lagren? Känner spontant att de borde anlita en urmakare om de vill erbjuda urmakartjänster.
I sann Nymans anda så ville de tvinga på mig en helservice på en klocka jag ville byta tavla påDu har rätt, en klocka kan ha bra amplitud och hålla tiden bra men vara snustorr och slita ner sig ordentligt. Man måste inspektera allt i urverket för att veta hela sanningen.
Köpte en Datejust för ett tag sen och säljaren satte den i en timegrapher. Amplitud över 290 och gick -5s/d. Lämnade in den på Nymans för ett glasbyte och i sann Nymans stil så kollar de allt oavsett vad man gör. Utslitna delar i hela verket.. 25k ville de ha
Fast nu står det ju "Vi tar klockan till urmakaren som mäter klockans Amplitud ...", så det är ju det de gör.Tre "hälsokontroller" och Kina-timegraphern är betald. Fan vad oseriöst. Rätta mig om jag har fel men ett verk som fått en "miniservice" av det slag vi fått lära oss om i tråden om Marcel's kan väl se rätt bra ut i timegraphern även om det är snustorrt i de mer svåråtkomliga lagren? Känner spontant att de borde anlita en urmakare om de vill erbjuda urmakartjänster.
Jag läste det, men gjorde en rimlighetsbedömning baserad på resten av texten och mina egna fördomar (läs: "killgissade")Fast nu står det ju "Vi tar klockan till urmakaren som mäter klockans Amplitud ..."
Mycket möjligt, men jag tvivlar ...så det är ju det de gör.
Helt sant, och väl formulerat. Det är inte en värdelös undersökning. Men ett gott resultat säger ju inte så mycket som Prestige Watches vill låta påskina.Men det är sant att ett bra resultat på den inte nödvändigtvis säger att service inte behövs. Däremot säger att dåligt resultat att service behövs.
ElmotorHalkade in på URBrev.se via någon Facebook reklam. Deras tips nummer 4 kring service var lite intressant, nu är det bara att se till att byta armband minst vartannat år så klockan håller längre.
Det är ju en "elmotor" men mer korrekt är väl stegmotor? Men fortfarande el inblandadElmotor
Det är ju sant, men tänker väl på något sånt här annarsDet är ju en "elmotor" men mer korrekt är väl stegmotor? Men fortfarande el inblandad
Armbandsbyte är avgörande för klockans livslängdHalkade in på URBrev.se via någon Facebook reklam. Deras tips nummer 4 kring service var lite intressant, nu är det bara att se till att byta armband minst vartannat år så klockan håller längre.
Ja, att den noteras ha armbandsbredd 30mm känns ju som en småsak i jämförelse
Låter bra, då sparar du dig något dumt meddelandeHaha tack Limey! Ändrar det på studs
Nä, nä. Lagt kort ligger. Jag tar den.Haha tack Limey! Ändrar det på studs
fake, anmäl annonsenTillbaka till ämnet, här har vi en Planet Ocean som såg, tjaaa inte riktigt äkta ut Åtminstone välanvänd om den bara ska vara ett år gammal och är så repig på baksida ”nyskick, förra årets modell ny pris 78 tusen”
Ja tvärfejk ju, inte ens en bra kopia!!! Har anmält den.fake, anmäl annonsen