• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Tack för svaren! Skickade bild och förklarade lite kort skillnaderna mellan hans väns klocka och en äkta. Men jag gav upp när han ville att jag skulle "bevisa" att jag hade rätt genom att skicka länk från hublots hemsida, så att han kunde läsa det själv. Suck...

Klart polaren vill det, det suger ju att ha blivit blåst...
Även datumet lider samma kinasjuka dvs att verket är för litet så
datumfönstret hamnar för högt upp...

Be polaren skicka uret till Jabla för äkthetskontroll medelst ångvält :)

/Daniel

I för sig ingen annons, men en bekant skickade den här bilden på en Classic fusion Chronograph. Jag påpekade om den verkligen var äkta för att den vänstra subdialen går upp till 60 medan på alla motsvarande modeller på hublots hemsida med hublots HUB 1143-urverk, så går den bara till 30.

Fick då följande svar: "Hahaha den är inte falsk, ser du inte att den är äkta kan du inte mycket om klockor"

image.jpg

Jämför med t.ex. denna:
image.jpg

Vad säger panelen?
Inte ens visarna pekar ju åt samma håll ;)

Inte för att vara elak mot Dr. Watch men har några synpunkter på denna:
1: Klockan är inte opolerad. Verkligen inte.
2: Visarna och tavlan ser utbytta ut? "Fin patina" är det i alla fall inte vad jag kan se.
3: Priset är lite högt. Visst att det är fullset men 52 000:- är den inte värd i mina ögon.

http://www.blocket.se/stockholm/Original___komplett_Rolex_GMT_Master_1675_54638742.htm?ca=15&w=3

JFEiUPY.jpg
Ja det där e väl fel....Vad säger exempelvis Spencer66 Per Aurum

Inte för att vara elak mot Dr. Watch men har några synpunkter på denna:
1: Klockan är inte opolerad. Verkligen inte.
2: Visarna och tavlan ser utbytta ut? "Fin patina" är det i alla fall inte vad jag kan se.
3: Priset är lite högt. Visst att det är fullset men 52 000:- är den inte värd i mina ögon.

http://www.blocket.se/stockholm/Original___komplett_Rolex_GMT_Master_1675_54638742.htm?ca=15&w=3

JFEiUPY.jpg

Eftersom Dr Watch är ganska känd på Blocket och KS så bad jag han kommentera, jag tar inte
ställning tycker bara det är intressant att få höra säljarens version.

"Orkar inte dessa haters!! Klockan är 100% opolerad! Original tavla!! Den är inte så vit i tavlan
som den ser ut i annonsen ....//... Blir less på dessa "framfördatornexperter" som inte ens sett uret live!
Fullkomligt omöjligt att få 100% rätt vitbalans med ett foto taget med en iPhone"

Eftersom Dr Watch är ganska känd på Blocket och KS så bad jag han kommentera, jag tar inte

"Orkar inte dessa haters!! Klockan är 100% opolerad! Original tavla!! Den är inte så vit i tavlan
som den ser ut i annonsen ....//... Blir less på dessa "framfördatornexperter" som inte ens sett uret live!
Fullkomligt omöjligt att få 100% rätt vitbalans med ett foto taget med en iPhone"

Det var visst ett känsligt ämne?

Jag tycker boetten ser bra ut?
Inte ovanligt att visare och tavla har olika färg. Han bör nog satsa på bättre bilder och bättre kamera.

Oj. Ska inte kommentera något mer från honom om han tar så illa upp.

Jag skulle snarare vilja höra varför alla tyckare är helt säkra på varför den utan minsta tvivel är polerad, alla bevels ser ut att sitta där dom ska?

Jag skulle snarare vilja höra varför alla tyckare är helt säkra på varför den utan minsta tvivel är polerad, alla bevels ser ut att sitta där dom ska?

Helt säker kan man såklart inte vara men utifrån de bilderna tycker jag så.
Och återigen utifrån bilderna så tycker jag att kronskydden ser polerade ut.

Snyggt polerad dock.
Och återigen - utifrån bilderna tycker jag det.

Lite hårda ord kan kanske tyckas då, och då specifikt "Klockan är inte opolerad. Verkligen inte." när det finns så lite att gå på. Hade jag varit säljaren hade jag också tagit illa upp i det fallet.
Den sk patinan får jag hålla med om att det verkligen ser ut som den saknas, och priset tycker jag alltid är ett bra ämne för diskussion. Men polering som alltid är ett så hett ämne tycker jag ändå man bör ha lite kött på benen för att ge sig på...

LOL. Lallare, regga ett konto här istället och uttala dig "Dr Watch".
Oprofessionellt uttalande från första början, och vilken seriös klockhandlare fotar sina klockor med iPhone?

Mina erfarenheter av DrWatch stämmer väl in. Gubben är fruktansvärt otrevlig. Vem vill lägga sina pengar hos en sådan person? I mitt fall har jag enbart haft mejlkonversation men det räckte gott för att aldrig någonsin göra affärer där. Attityden "Du ska köpa klockan och hålla käften. Har inte tid med dina frågor" duger inte riktigt i min bok.

Den sena 1675:an ser väl rätt så bra ut? Tyvärr får Olle/Bernt leva med att folk tror att allt han har är polerat då det alltför ofta haglat tvivelaktiva superlativ i hans annonser. Vet inte vilka mer än Brogren som klagade på just denna boett?

Hur svårt ska de vara att skaffa en kamera då?
Tar han skit bilder får han leva med att folk reagerar.

Nej det var nog bara jag och jag ska aldrig yttra ett ord till om hans annonser.

EDIT: Jag ber om ursäkt för alla medlemmar på Klocksnack att jag framställt forumet på ett såpass dåligt sett att han generaliserar och beskyller hela Klocksnack.se i annonsen. Det var inte min mening.

Mina erfarenheter av DrWatch stämmer väl in. Gubben är fruktansvärt otrevlig. Vem vill lägga sina pengar hos en sådan person? I mitt fall har jag enbart haft mejlkonversation men det räckte gott för att aldrig någonsin göra affärer där. Attityden "Du ska köpa klockan och hålla käften. Har inte tid med dina frågor" duger inte riktigt i min bok.

Delar den åsikten. Han är inte en säljare utan långt därifrån. Var intresserad av en klocka han hade till salu för ett tag sedan men fick så sura svar så det fick vara.

Tillbaka
Topp