• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
6946E2A9-B4AE-494A-97D3-F9439A8B0F35.jpeg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Det här är storytelling när det är som bäst. 🥇
Screenshot_20220602-003338.png

Screenshot_20220602-003411.png
Lite t ramsigt och 5k dyrare sedan Januari. Ping @Golle_std
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Tramsigt och 5k dyrare sedan Januari. Ping @Golle_std
Det var inte meningen att dra igång en tröttsam diskussion om huruvida något pris inte borde ökat sedan i vintras. Tror vi har testat det med den strösslade Suben, till förmodligen ingens glädje. Tyckte mest det var skoj med en lite annorlunda annons. :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Det var inte meningen att dra igång en tröttsam diskussion om huruvida något pris inte borde ökat sedan i vintras. Tror vi har testat det med den strösslade Suben, till förmodligen ingens glädje. Tyckte mest det var skoj med en lite annorlunda annons. :)
Jag kunde inte bry mig mindre om priset i detta fall. Säkerligen rätt.
Men det är information. Samt är inte mer än rätt att pinga den persons vars annons avhandlas.
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Lyfter varningens finger på denna annons. Tycker den ser allmänt skev ut. Speciellt datumplaceringen. Och priset...

Screenshot_20220602-182622_Blocket.jpg
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Vad är det tokiga, texten eller att den faktiskt inte är orörd?
Ja den har väl definitivt fått sig en o annan snyting under slipmaskinen? Går knappt att avläsa "speedmaster" på bakboetten. Därtill väldigt avrundade kanter på bakboetten.

En "orörd" klocka är antingen NOS eller åtminstone opolerad
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ja den har väl definitivt fått sig en o annan snyting under slipmaskinen? Går knappt att avläsa "speedmaster" på bakboetten
Inte en aning. Svårt att se på de dåliga bilderna.
Men det är inte ovanligt med slitage av användning där. Klockan har ändå 56 år på nacken.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Inte en aning. Svårt att se på de dåliga bilderna.
Men det är inte ovanligt med slitage av användning där. Klockan har ändå 56 år på nacken.
Mycket osannolikt att vanligt användare kan ligga bakom den typen av slitage eller?

Skulle kräva att han burit klockan ovanpå sin riddarutrustning
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Mycket osannolikt att vanligt användare kan ligga bakom den typen av slitage eller?

Skulle kräva att han burit klockan ovanpå sin riddarutrustning
Många sjöhästar har försvunnit efter användning, bara se på gamla 50 tals seamaster, så inte alls omöjligt att speedys har samma fenomen. Behöver intr betyda att det är riddarutrustning under som skavt bort 😄

Exv Perlons är ju ett sattyg
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Många sjöhästar har försvunnit efter användning, bara se på gamla 50 tals seamaster, så inte alls omöjligt att speedys har samma fenomen. Behöver intr betyda att det är riddarutrustning under som skavt bort 😄

Exv Perlons är ju ett sattyg
Absolut, förnekar inte att flitigt användande och årens gång sätter sin prägel.

Men jag ställer mig fortfarande mycket kritisk ;) Speciellt eftersom slitaget är så ojämnt..
 

D..S..

Panerai
Den här klockan marknadsförs som oanvänd:
Bell & Ross Vintage (Submodel)
21 900 kr

Jag ser dock både en ding på bandhornet samt skavmärken på läderbandet. Försäljaren verkar seriös dock🤔... Märkligt.
 

ScubaKing

Audemars
Den här klockan marknadsförs som oanvänd:
Bell & Ross Vintage (Submodel)
21 900 kr

Jag ser dock både en ding på bandhornet samt skavmärken på läderbandet. Försäljaren verkar seriös dock🤔... Märkligt.

Räcker ju med att kolla grova hugg i luggarna för att säga att så inte är fallet.
 

Cryssarn

Rolex
Så....jävla ...rapporterad 😅 "urmakaren" sa att man endast kan se att det är fake om man tittar på urverket. Jag är sämst på forumet på att se fake utan en referensbild, men till och med jag kunde se att detta var helt åt helvete 🤦
 

Bilagor

  • Screenshot_20220605-152131.png
    Screenshot_20220605-152131.png
    496.2 KB · Visningar: 29
  • Screenshot_20220605-152229.png
    Screenshot_20220605-152229.png
    131.1 KB · Visningar: 31
  • Screenshot_20220605-152220.png
    Screenshot_20220605-152220.png
    495.1 KB · Visningar: 24
  • Screenshot_20220605-152140.png
    Screenshot_20220605-152140.png
    407.3 KB · Visningar: 28
Senast ändrad:
Topp