• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Bra kap på en daytona-special! Tycker dock det liknar en annan modell? 😅

C9F862BA-4DEA-4101-B6D3-2D68D6FBC338.png
Kan inte någon lyssna med karln vad han har för föklaring till detta jävla trams 😩😵‍💫😁

Stjärnsäljaren Alexusa har sålt samma G-shock GX-56BB-1ER med samma bilder tre gånger på två månader på Tratten. Enligt säljarens utsago är klockan (-orna?) helt ny(a), men tyvärr har kvitto förkommit...

Bilagor

• Screenshot_20220627-123834_Tradera.jpg
    Screenshot_20220627-123834_Tradera.jpg
    171.1 KB · Visningar: 21
Tycker det säljs mycket knivar på Lifestyle - alltså inte köksknivar utan mindre knivar som fälls ihop. Personligen har jag aldrig haft en kniv i fickan men lever samtidigt i en rätt urban miljö. Min fråga är om det är vanligt att ha en ihopfällbar kniv? Var är den praktiska applikationen? Jakt?

Tycker det säljs mycket knivar på Lifestyle - alltså inte köksknivar utan mindre knivar som fälls ihop. Personligen har jag aldrig haft en kniv i fickan men lever samtidigt i en rätt urban miljö. Min fråga är om det är vanligt att ha en ihopfällbar kniv? Var är den praktiska applikationen? Jakt?
Lika praktiskt som ett mekaniskt armbandsur. Tror mest det handlar om det materiella och hantverket.

En liten fickkniv är ett måste i vardagen!
SAK_0-6223_S1.jpg

Förpackningar, liten nödskruvmejsel, allmän petmoj, osv... bor alltid i myntfickan på jeansen.
Sedan är det ju inte så att man alltid tänker ha en fällkniv på sig, det kan ju vara för diverse fritidsaktiviteter. Jag har alltid med mig en större kniv när jag drar "till skogs" (inte för jakt).

Senast ändrad:
Mm, skulle det mot förmodan stämma känns det som upplagt för problem när ex-frun kommer med kvitto, box och cert och undrar var f-n hennes Rolex har tagit vägen🤣
Eller hur... det finns nog inget kvitto på överlåtelse inom familjen direkt och godtros förvärv hade väl inte funkat ens när det var judiskt gällande. Här kan man ju tro diverse saker men kommer exet med Cert och kvitton och vill ha tillbaka klockan kan det nog bli lite svettigt.

Eller hur... det finns nog inget kvitto på överlåtelse inom familjen direkt och godtros förvärv hade väl inte funkat ens när det var judiskt gällande. Här kan man ju tro diverse saker men kommer exet med Cert och kvitton och vill ha tillbaka klockan kan det nog bli lite svettigt.

Mm, det är nog en bättre idé att börja magnetfiska i Stockholm om några veckor😁

Nu är det här förvisso snarare falsk marknadsföring än fake, men trist att Kaplans som ändå ska ha kunniga människor säljer ut sig så här..
282C15C9-217F-4C01-A66D-F7A0A3E35D60.png
9EBF93C5-949A-4E2B-9527-60C783A5EAC7.png

Tiffany har inget med färgen på klockan att göra, visst att den felaktigt i folkmun kallas för det är en sak (trots att färgen inte stämmer) men de har inte kollaborerat med Rolex gällande OP:n över huvud taget..

Nu är det här förvisso snarare falsk marknadsföring än fake, men trist att Kaplans som ändå ska ha kunniga människor säljer ut sig så här..
282C15C9-217F-4C01-A66D-F7A0A3E35D60.png
9EBF93C5-949A-4E2B-9527-60C783A5EAC7.png

Tiffany har inget med färgen på klockan att göra, visst att den felaktigt i folkmun kallas för det är en sak (trots att färgen inte stämmer) men de har inte kollaborerat med Rolex gällande OP:n över huvud taget..

Undrar vad de kallar en rolex med äkta tiffany tavla ( alltså märkt tiffany & co ) ? Tiffany ++ ?

Jag hade ingen aning om att Longines Spirit hämtat sin inspiration från Ur & Penn och deras anrika märke Moretime😂

Original
96298015-6F30-486D-878D-10D6DF4B79B6.jpeg

Homage
87583BBC-6C67-49FD-9454-1B05A2B684B5.jpeg

Av nyfikenhet var jag faktiskt in på Ur & Penn och tittade på den klockan för jag tycker den ser hyfsad ut på bild, och ser verkligen prisvärd ut för 698kr. Men väl i handen kände jag att, nej, den hade inte den kvalitetskänsla jag ville ha.

Skulle aldrig gå utanför dörren utan fickkniv. Testa. Tror du blir förvånad över hur ofta du får användning för den. #lpt

Tillbaka
Topp