En aning kanske, men skulle säga att du kan han hitta värre exempel inlagda dagligen på Blocket.
En aning I överkant av priset tycker jag…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En aning kanske, men skulle säga att du kan han hitta värre exempel inlagda dagligen på Blocket.
En aning I överkant av priset tycker jag…
På måndag hör jag av mitt till Breitling Täby för att upp hur vi kan göra för att verifiera klockan.Allra enklaste är att ringa Breitling Täby, Stefan, som har hjälpt mig under åren är proffsig o super serviceminded….
Ehhhhh?
Wow äkta svammel!Ehhhhh?
Jag kände mig lite matt när jag kommit till slutet av den där beskrivningen. Tydligen kan man ringa eller SMS:a och det finns också facebook, och Siri.. men Siri kanske mår sådär?Ehhhhh?
Jag kanske är lite fördomsfull men "Denna vet jag är värd lite den har jag fått i arv" i kombination med leopardfärgat underlag gör att jag vet precis vilken typ av människa jag har att göra medEhhhhh?
Jävla gotlänningar!!!Jag kanske är lite fördomsfull men "Denna vet jag är värd lite den har jag fått i arv" i kombination med leopardfärgat underlag gör att jag vet precis vilken typ av människa jag har att göra med
Fast det är ju ingen butik i vanlig mening, Breitling Service Center i Täby ”borde” ju ha koll på klockor de hanterar, har denna varit inne hos dem o visar sig vara kopia är det ju oerhört pinsamt och en ordentlig plump i protokollet för deras del. Men som nämns tidigare så är det väl bäst att säljaren nu kollar upp äktheten ordentligt.
Varning! Fake
Blev det några vettiga svar ?På måndag hör jag av mitt till Breitling Täby för att upp hur vi kan göra för att verifiera klockan.
Här kommer fler bilder som kanske kan ge dom som är mer kunniga fler ledtrådar.
Yes, se ovanBlev det några vettiga svar ?
Skönt! Hur kom dom fram till att uret var äkta när dom genomförde trycktest, öppnade dom klockan?En uppdatering.
Har precis pratat med Breitling Täby, de intygar och har i sina loggar att bandet och lås är fake. Något de konstanterade när klockan var inne senast hos dom. Väldigt synd att jag inte fått den informationen av säljaren. Själva uret var äkta vid den tidpunkten klockan var inne hos dom.
2-årskontroll och äkthetsintyg kommer att göras så fort jag fått servicebox och skickar tillbaka till deras kontor. Samtidigt ser jag till att beställa ny gummi och lås från Breitling.
Tack till er som var hjälpsamma och gav konkreta förslag till hur detta kunde lösas.
Baserad på att klockan var inne hos dom 2022 och gick igenom de tester som utfördes, vore det märkligt att klockan är falsk är uttalandet jag fick. Men detta var 2022. På grund av det görs en äkthetsintyg i samband med 2-årskontroll för att jag ska försäkra mig att inget är konstigt med klockan. Då den personen som sålde den till mig uppenbarligen inte var helt ärlig. Ser till att jag får detta verfierat innan jag kommer upp med en ny annons.Skönt! Hur kom dom fram till att uret var äkta när dom genomförde trycktest, öppnade dom klockan?
Baserad på att klockan var inne hos dom 2022 och gick igenom de tester som utfördes, vore det märkligt att klockan är falsk är uttalandet jag fick. Men detta var 2022. På grund av det görs en äkthetsintyg i samband med 2-årskontroll för att jag ska försäkra mig att inget är konstigt med klockan. Då den personen som sålde den till mig uppenbarligen inte var helt ärlig. Ser till att jag får detta verfierat innan jag kommer upp med en ny annons.
Bra att du agerar! håller tummarna för att det löser sigHar tagit kontakt med säljaren och får självklart inget svar. Jag inväntar resultat från Breitling Täby innan jag gör någon polisanmälan. Nu vet vi att gummi och lås är fake. Skulle även uret vara det efter äkthetkontroll, så är problemet mycket större. Väntar till jag får resultaten från Breitling.
Med tanke på den informationen jag fått hittills, verkar allt peka på att den är äkta. Men vill vara på den säkra sidan. Att ersätta gummi och lås kommer att gå på några tusen. Något säljaren ska vara med och bekosta via en polisanmälan. Får jag dåliga besked kring uret blir det en hel annan sak. Då ska säljaren definitivt få en stor polisanmälan på sig.
Jo tjena.. tror på skitsnack rakt igenom.Första gången jag sett det här upplägget. ”Klockan går inte, behövs eventuellt bara ett nytt batteri, har beställt ett och väntar på leverans, under tiden är klockan mycket billigare, men om den får igång med nytt batteri höjer jag priset. Passa på innan det är för sent!”
Enda renhåriga är ju att kolla funktion med batteri innan man lägger ut till försäljning, men det finns ju något entreprenöriellt i att istället använda det till att skapa någon slags falsk FOMO.Jo tjena.. tror på skitsnack rakt igenom.
Brukar se liknande upplägg på bilannonser, bara besiktiga osv. Den går självklart igenom, men ska jag göra det så kostar den mer..Enda renhåriga är ju att kolla funktion med batteri innan man lägger ut till försäljning, men det finns ju något entreprenöriellt i att istället använda det till att skapa någon slags falsk FOMO.
Köpt var och hur?För info! En klocka som sändes till Sverige. Var försiktiga så ni inte råka köpa denna trots den är fullset.
Serienummer: 87J119N1
Modell: 126600
Edit: Finns även info var och till vem den skickades till men väljer inte att dela detta. Vill admin det, så jag kan lägga upp.
Köpt var och hur?
För info! En klocka som sändes till Sverige. Var försiktiga så ni inte råka köpa denna trots den är fullset.
Serienummer: 87J119N1
Modell: 126600
Edit: Finns även info var och till vem den skickades till men väljer inte att dela detta. Vill admin det, så jag kan lägga upp.
Adressen dit den som säger sig blivit lurad har skickat klockan ligger ute på FB och bör vara enkel att hitta för den som är intresserad.Vidrigt! Borde stämma fysiskt möte med ”säljaren”. Tycker gott man kan hänga ut namn men i Sverige är det väl olagligt att inte skydda brottslingarna…