Spännande... Man blir ju nyfiken på vem som har gjort värderingen. Bra att de tar ner den iaf.Fått svar nu, bra !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spännande... Man blir ju nyfiken på vem som har gjort värderingen. Bra att de tar ner den iaf.Fått svar nu, bra !
Handläggare på myndigheten? Helsingborg denna.Spännande... Man blir ju nyfiken på vem som har gjort värderingen. Bra att de tar ner den iaf.
Haha, herregud. Modigt att lägga 250000:- i bud på en auktion med så kassa bilder..Handläggare på myndigheten? Helsingborg denna.
Denna Rolex finns i Gbg, här finns det intyg och inte oväntat är det Marcels Watch. Nu vill jag ju inte på något sätt hävda att den inte är äkta. Bilderna får man väl ändå säga är mer än lovligt kassa?
Haha, herregud. Modigt att lägga 250000:- i bud på en auktion med så kassa bilder..
Kan man komma och betala med en kasse hundralappar där också?Ja då kan man lägga till ett par tusen och köpa från en professionel handlare från Chrono24 och få deras köpargaranti ovanpå. Känns ganska värt när priset blir ungefär detsamma och bilderna är mycket bättre där...
Kan man det hos kronofogden?Kan man komma och betala med en kasse hundralappar där också?
Har för mig det. Men jag tvättar inte pengar så det skulle mycket väl kunna ha skett en förändring för länge sedan utan att jag snappat upp det.Kan man det hos kronofogden?
Jag var i Omegas butik på Oxford Street i London och de deklarerade glatt, utan att jag frågat, att de gärna tog emot kontanter.Kan man komma och betala med en kasse hundralappar där också?
Fick också svar. Att dom nu tagit bort annonsen.
Priset ska respekteras, sen om det är 120 eller 125k är lite luddigt.Fick nästan en stroke.
Har dom fått kalla fötter helt nu?Handläggare på myndigheten? Helsingborg denna.
Denna Rolex finns i Gbg, här finns det intyg och inte oväntat är det Marcels Watch. Nu vill jag ju inte på något sätt hävda att den inte är äkta. Bilderna får man väl ändå säga är mer än lovligt kassa?
Priset ska respekteras, sen om det är 120 eller 125k är lite luddigt.
Påminner mig om 1993 när jag sommarjobbade med att plocka runkar. 20kr per plockad runk fick vi, vilket var mycket pengar på den tiden. Innan skolan började igen hade jag fått ihop 65 runkar. Pengarna brände jag såklart på en fin klocka, en Tag Hauer.
Lite ot men vad är detta som du plockade? Testade att googla men det kom bara upp förväntad informationPåminner mig om 1993 när jag sommarjobbade med att plocka runkar. 20kr per plockad runk fick vi, vilket var mycket pengar på den tiden. Innan skolan började igen hade jag fått ihop 65 runkar. Pengarna brände jag såklart på en fin klocka, en Tag Hauer.
Haha, det var en referens till annonsen i det citerade inlägget - ”plocka runkar”, vilket fick mig att tänka på när ungdomar brukar vara ute och plocka kottar som sommarjobb eller för att samla in pengar till fotbollslaget. Historien är helt fiktiv, men det glädjer mig att jag fick dig att googlaLite ot men vad är detta som du plockade? Testade att googla men det kom bara upp förväntad information
Haha, det var en referens till annonsen i det citerade inlägget - ”plocka runkar”, vilket fick mig att tänka på när ungdomar brukar vara ute och plocka kottar som sommarjobb eller för att samla in pengar till fotbollslaget. Historien är helt fiktiv, men det glädjer mig att jag fick dig att googla
Det där brukade jag göra till en sport, med hjälp av lite omvänd psykologi. "Idag när vi spelade in Superstars vid Karlbergs slott så var det två tjejer som lekte häst och ryttarinna i en hage. Producenten pratade med dem och de hade berättat att det hette 'pony play'. Bildgoogla INTE det!"Haha, det var en referens till annonsen i det citerade inlägget - ”plocka runkar”, vilket fick mig att tänka på när ungdomar brukar vara ute och plocka kottar som sommarjobb eller för att samla in pengar till fotbollslaget. Historien är helt fiktiv, men det glädjer mig att jag fick dig att googla
Fint! FB levererar alltid!
Har aldrig orkat rapportera något, men Facebook Marketplace är en dynghög utan dess like tycker jag. Kopior, uppenbara bedrägeriförsök och stöldgods om vartannat. Råkar man vara medlem i någon klockgrupp för diskussion tappar man lätt hoppet om mänskligheten där med.På tal om FB, jag var tvungen att skapa ett konto där (motvilligt) för en fotoresa för ett tag sedan och har suttit och tittat lite på Marketplace. Finns ju en uppsjö av fejk-Rolex där. Provade att rapportera några men fick bara ett generiskt "vi ser inget fel här" svar några timmar senare. Har ni samma erfarenhet?
Har aldrig orkat rapportera något, men Facebook Marketplace är en dynghög utan dess like tycker jag. Kopior, uppenbara bedrägeriförsök och stöldgods om vartannat. Råkar man vara medlem i någon klockgrupp för diskussion tappar man lätt hoppet om mänskligheten där med.
Jo, verkar klart bättre. Facebook överlag känns oerhört uselt.Ja det känns lite så. Blocket och Tradera brukar vara någorlunda snabba på att reagera när jag rapporterat in suspekta saker, framför allt varumärkesintrång verkar hanteras rätt snabbt.
På tal om FB, jag var tvungen att skapa ett konto där (motvilligt) för en fotoresa för ett tag sedan och har suttit och tittat lite på Marketplace. Finns ju en uppsjö av fejk-Rolex där. Provade att rapportera några men fick bara ett generiskt "vi ser inget fel här" svar några timmar senare. Har ni samma erfarenhet?
Fan vad dum jag är. Nu saknar jag verkligen skrattemojinHaha, det var en referens till annonsen i det citerade inlägget - ”plocka runkar”, vilket fick mig att tänka på när ungdomar brukar vara ute och plocka kottar som sommarjobb eller för att samla in pengar till fotbollslaget. Historien är helt fiktiv, men det glädjer mig att jag fick dig att googla
Är det sådana man drömmer om att köpa medan man plockar runkar kanske?Älskar handklockor!