Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tveksamt, ser ut att vara någon typ av djupare repa fast bilderna är inte särskilt bra heller för den delenIsåfall väldigt fult gjort? Kan det inte vara en lampa ovanför klockan bara?
Håller med dig till 100% Obegripligt hur man inte kan kosta på sig ett batteribyte. Jag vill definitivt veta att klockan går innan köp. Men det känns mest som ett Traderafenomen ändå.Jag har ingen specifik annons att "hänga ut", men dock ett fenomen jag reagerat över.
"Säljaren" säljer en fin kvartsklocka till ett hyffsat högt pris (typ över 5-6k) och skriver att batteri behövs.
I min värld fungerar alltså inte klockan vid försäljningstillfället. Då ett batteribyte inte kostar många hundralappar hos en vanlig uris undrar jag hur säljare tänker? Ska man som köpare inte kräva att klockan bevisligen fungerar vid köpetillfället? Jag har dessutom frågat om det är full retur om den inte går igång efter batteribyte, men fått nekande svar. Om jag ska köpa en klocka som inte går vid försäljningstillfället ska antingen priset vara betydligt lägre, eller klockan värde vara betydligt högre än utannonserat.
Hur resonerar ni?
Jag har ingen specifik annons att "hänga ut", men dock ett fenomen jag reagerat över.
"Säljaren" säljer en fin kvartsklocka till ett hyffsat högt pris (typ över 5-6k) och skriver att batteri behövs.
I min värld fungerar alltså inte klockan vid försäljningstillfället. Då ett batteribyte inte kostar många hundralappar hos en vanlig uris undrar jag hur säljare tänker? Ska man som köpare inte kräva att klockan bevisligen fungerar vid köpetillfället? Jag har dessutom frågat om det är full retur om den inte går igång efter batteribyte, men fått nekande svar. Om jag ska köpa en klocka som inte går vid försäljningstillfället ska antingen priset vara betydligt lägre, eller klockan värde vara betydligt högre än utannonserat.
Hur resonerar ni?
Jag skulle inte köpa en klocka under de förhållandena. Jag tycker man kan kräva att klockan fungerar. Antingen oärlig eller slapp och oengagerad säljare. Inte attraktivt.Jag har ingen specifik annons att "hänga ut", men dock ett fenomen jag reagerat över.
Hur resonerar ni?
Okej, då kör vi nästa då. Bäst kommentar vinner.
Jag kräktes lite i munnen..
Okej, då kör vi nästa då. Bäst kommentar vinner.
Det är lite extra roligt för i filmen har jag för mig att det är en Seiko 5 som är en homage till Rolex istället för en faktisk rolle
Om någon av er känner för att leva upp till karaktären IRL, så är det bara slå till!
Perfekt om man ska va grisch som kidsen säger.
Om någon av er känner för att leva upp till karaktären IRL, så är det bara slå till!
Ja, i boken är det en Rolex men i filmen tillät inte Rolex att en utav deras klockor användes, hotade väl att stämma skjortan av filmbolaget, så de använde en Seiko istället.Det är lite extra roligt för i filmen har jag för mig att det är en Seiko 5 som är en homage till Rolex istället för en faktisk rolle
Ja, i boken är det en Rolex men i filmen tillät inte Rolex att en utav deras klockor användes, hotade väl att stämma skjortan av filmbolaget, så de använde en Seiko istället.
Organisk vattenresistens Inget kan ta sig förbi det där lagret av fett, olja och smuts.Fy fan. Fick kväljningar av bilderna....Vill inte ens veta vart den där klockan varit men något säger mig att den varit på ett mörkt ställe. Mycket mörkt.
ARMBANDSUR, Omega Constellation, quartz, chronometer, stål, svart urtavla.
Boettdiameter ca 33 mmauctionet.com
Ganska nasty men jag är knäpp, jag gillar att fynda klockor i det skicket. Känns lite som att slipa en diamant när man sitter och rengör, under all smuts kanske det finns något fintFy fan. Fick kväljningar av bilderna....Vill inte ens veta vart den där klockan varit men något säger mig att den varit på ett mörkt ställe. Mycket mörkt.
Fy fa*...Fy fan. Fick kväljningar av bilderna....Vill inte ens veta vart den där klockan varit men något säger mig att den varit på ett mörkt ställe. Mycket mörkt.
@spammerstakeahikeNi som fattar…
Kanske är jag som är blind men vad är konstigt annat än att tagen verkar vara äldre än boxen?Bild från tradera auktion.
Well Swimpruf kan det ju stå men Swimpbuf känns inte så rekoKanske är jag som är blind men vad är konstigt annat än att tagen verkar vara äldre än boxen?
Aha, nu ser jag.Well Swimpruf kan det ju stå men Swimpbuf känns inte så reko
Suck, den där var ute på FB nyligen där alla kommentarer snabbt konstaterade att den boxen är fejk. Så säljaren vet mycket väl att den inte är riktig.Bild från tradera auktion.