• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Beaker

Cartier
2-Faktor
Är det inte skumt att klippa ut klockan från en wristshot och klistra in den i en vit bakgrund? Speciellt när håren fortfarande syns tydligt, ser riktigt obehagligt ut.
1000004047.jpg

1717580752315.gif
 

Gelmax

Cartier
Fy fan. Fick kväljningar av bilderna....Vill inte ens veta vart den där klockan varit men något säger mig att den varit på ett mörkt ställe. Mycket mörkt.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Liten uppdatering eftersom det blev jag som köpte klockan…

Har en exakt likadan klocka (fast med guld-urtavla) men jag saknar tre länkar. EN länkbit (OM man hittar från exakt samma årsmodell) kostar ca 1200-1400:- på Chrono24. Att köpa klockan för 6000:- (ink avgifter) blev därför ett kap för mig… betalade i realiteten dryga 2000:- för klockan. Den passar på dottern men har inte bestämt om jag behåller den eller sälja den (med något kortare länk)

På med plasthandskar, så började jag med att ta en liten plastskrapa och skrapa bort det värsta. Fy f-n vad skitig den var - har aldrig sett något liknande. Avmontering av klorna som håller kristallen samt av med länken… i med allt i ultraljudstvätten.

I med nytt batteri och klockan går som en… klocka👍

IMG_4169.jpeg

IMG_4171.jpeg

IMG_4172.jpeg

IMG_4174.jpeg

IMG_4178.jpeg
 

Spanjoren

Omega
2-Faktor
Liten uppdatering eftersom det blev jag som köpte klockan…

Har en exakt likadan klocka (fast med guld-urtavla) men jag saknar tre länkar. EN länkbit (OM man hittar från exakt samma årsmodell) kostar ca 1200-1400:- på Chrono24. Att köpa klockan för 6000:- (ink avgifter) blev därför ett kap för mig… betalade i realiteten dryga 2000:- för klockan. Den passar på dottern men har inte bestämt om jag behåller den eller sälja den (med något kortare länk)

På med plasthandskar, så började jag med att ta en liten plastskrapa och skrapa bort det värsta. Fy f-n vad skitig den var - har aldrig sett något liknande. Avmontering av klorna som håller kristallen samt av med länken… i med allt i ultraljudstvätten.

I med nytt batteri och klockan går som en… klocka👍

IMG_4169.jpeg

IMG_4171.jpeg

IMG_4172.jpeg

IMG_4174.jpeg

IMG_4178.jpeg
Grattis! Tyckte redan från första bild att det var en väldigt fin klocka och det ser man verkligen nu när den är ren!
 

Lingrush

Cartier
IMG_7368.jpeg


Akta er för denna. Enligt säljaren var klockan först från 2000. Frågar 2000? Garderar mig för att han nog skrev fel. Ber sedan om ursäkt och påstår att den är från ”2001”. Frågar därefter hur han vet det och påstår att det står på ”äkthetscertifikatet” och där skickar han vad som verkar vara en skärmdump på ett papperscertifikat utan något serienummer. Finns också med ett servicekort på klockan där det verkar stå att serienumret börjar med ”Z” vilket gör att klockan är från den senare tiden på produktionsåren.

Jag avslutar iaf med att skriva att han är en liten luffare och skurk som ska sluta försöka blåsa folk på pengar. Var jag för snabb på att döma?
 

skyseeker

Rolex
IMG_7368.jpeg


Akta er för denna. Enligt säljaren var klockan först från 2000. Frågar 2000? Garderar mig för att han nog skrev fel. Ber sedan om ursäkt och påstår att den är från ”2001”. Frågar därefter hur han vet det och påstår att det står på ”äkthetscertifikatet” och där skickar han vad som verkar vara en skärmdump på ett papperscertifikat utan något serienummer. Finns också med ett servicekort på klockan där det verkar stå att serienumret börjar med ”Z” vilket gör att klockan är från den senare tiden på produktionsåren.

Jag avslutar iaf med att skriva att han är en liten luffare och skurk som ska sluta försöka blåsa folk på pengar. Var jag för snabb på att döma?
Han lär ju ha tillgång till en tidsmaskin om han servat den 2019 isf 😅
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Var står det att Blocket rigoröst kollar annonser?
Jag vet av egen erfarenhet av att de ibland kan vara nitiska på obetydliga detaljer men så släpper de igenom detta som jag tycker var riktigt grov överträdelse. Rigoröst var altså ironiskt jag menade tvärt om. Svårt att göra sig förstådd i skrivspråk tydligen.
Edit: Adjektiv. rigorös - Obevekligt sträng, mycket hård
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag vet av egen erfarenhet av att de ibland kan vara nitiska på obetydliga detaljer men så släpper de igenom detta som jag tycker var riktigt grov överträdelse. Rigoröst var altså ironiskt jag menade tvärt om. Svårt att göra sig förstådd i skrivspråk tydligen.
Edit: Adjektiv. rigorös - Obevekligt sträng, mycket hård
Självklart kan de inte kolla alla annonser som skapas varje dag. Det förstår nog du också. Samma som med KS som har en bråkdel antal annonser men kommer upp tveksamma klockor och fejk då och då.

Det är bara att anmäla här som där.
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Självklart kan de inte kolla alla annonser som skapas varje dag. Det förstår nog du också. Samma som med KS som har en bråkdel antal annonser men kommer upp tveksamma klockor och fejk då och då.

Det är bara att anmäla här som där.
Fast varför är det självklart? Blocket drar väl in jättemycket pengar, bara att anställa fler personer och ha en något längre väntetid innan annonserna dyker upp? Men det är klart, det skulle ju bli kortsiktigt lite mindre bekvämt för konsumenten, och lite mindre vinst till ägarstrukturen, och så går det givetvis inte att göra bara för att göra en bättre tjänst eller produkt...

(Sorry för mini-rant men det är väldigt illustrativt för en samhällsrörelse som jag är rätt trött på).
 

Enlundgren

Cartier
Fast varför är det självklart? Blocket drar väl in jättemycket pengar, bara att anställa fler personer och ha en något längre väntetid innan annonserna dyker upp? Men det är klart, det skulle ju bli kortsiktigt lite mindre bekvämt för konsumenten, och lite mindre vinst till ägarstrukturen, och så går det givetvis inte att göra bara för att göra en bättre tjänst eller produkt...

(Sorry för mini-rant men det är väldigt illustrativt för en samhällsrörelse som jag är rätt trött på).
För att på ett bra sätt granska alla blockets annonser skulle det behövas många experter på varje enskild produkttyp och det tror jag blir svårt. Att ha anställda som kan lite om mycket tror jag däremot är möjligt, men det lämnar fortfarande plats för bedragare. Vi får fortsätta hålla ögonen öppna och vara försiktiga 🙂
 

KlockByten

Omega
2-Faktor
Fast varför är det självklart? Blocket drar väl in jättemycket pengar, bara att anställa fler personer och ha en något längre väntetid innan annonserna dyker upp? Men det är klart, det skulle ju bli kortsiktigt lite mindre bekvämt för konsumenten, och lite mindre vinst till ägarstrukturen, och så går det givetvis inte att göra bara för att göra en bättre tjänst eller produkt...

(Sorry för mini-rant men det är väldigt illustrativt för en samhällsrörelse som jag är rätt trött på).
Dem gjorde väl om själva systemet för något år sedan lite drygt.
Innan var det alltid en granskning som tog alltifrån 20-min upp till ett par timmar, ännu längre om det var sent på kvällen.
Annonserna kostade även 30:-(för klockor) innan vill jag minnas.
Förmodligen blir det mer fördelaktigt för Blocket att lita på att folket anmäler misstänkta annonser än att anställa folk som ska granska tusentals annonser dagligen.

Vart perioder där det lagts upp mängder med fejkannonser ifrån typ bot-konton, men det har dem lyckats lösa bra.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Förr granskades varje av annons - nu är det inte så längre.

Men granskarna bestod av 100st bakfulla 18-åringar på Malta som skulle klara av alla kategorier och hade ungefär 10 sekunder på sig per annons. Så kvaliteten var ändå därefter.

(Har besökt centret där granskningen gjordes)
 

Lingrush

Cartier
Förr granskades varje av annons - nu är det inte så längre.

Men granskarna bestod av 100st bakfulla 18-åringar på Malta som skulle klara av alla kategorier och hade ungefär 10 sekunder på sig per annons. Så kvaliteten var ändå därefter.

(Har besökt centret där granskningen gjordes)

Det man måste vara medveten om är också att annonser kan visa en viss klocka och vissa tillbehör men själva klockan som säljaren säljer vid tillfället är en helt annan. Finns många luriga där ute.

Tror det alltid är bra att lita på sin magkänsla och om säljaren är skum. Säljaren ingår i köpet på något sätt.
 

Sebbemonte

Omega
2-Faktor
Har precis köpt den här speedyn på Blocket. Priset är ju långt under marknadsvärdet om man frågar mig. Han ville ha 10% av totalbeloppet swishat till sig i förskott. Såklart det låter skumt men tänkte varför inte. Men man börjar ju fundera på om man åkt på en Scam.
Han är ju verifierad med BankID på Blocket via Blocketpaket samt att det stämmer överens med namnet på swishen och bild på kvittot från där han köpte klockan med fullständigt namn och adress.
Går folk så långt att de scamar även om de har godkänt en affär via Blocketpaket?
Jag hopps iaf att det bara är nojja och att en klocka dyker upp snart.
8BD00420-237A-4F7E-9709-A2A7EFA17815.jpeg
E345AD66-C1D3-4809-9A1B-D961C26A422A.png
C4E046DB-BB13-4631-9975-709F317AA784.jpeg
 

FlipSwede

Audemars
Har precis köpt den här speedyn på Blocket. Priset är ju långt under marknadsvärdet om man frågar mig. Han ville ha 10% av totalbeloppet swishat till sig i förskott. Såklart det låter skumt men tänkte varför inte. Men man börjar ju fundera på om man åkt på en Scam.
Han är ju verifierad med BankID på Blocket via Blocketpaket samt att det stämmer överens med namnet på swishen och bild på kvittot från där han köpte klockan med fullständigt namn och adress.
Går folk så långt att de scamar även om de har godkänt en affär via Blocketpaket?
Jag hopps iaf att det bara är nojja och att en klocka dyker upp snart.
8BD00420-237A-4F7E-9709-A2A7EFA17815.jpeg
E345AD66-C1D3-4809-9A1B-D961C26A422A.png
C4E046DB-BB13-4631-9975-709F317AA784.jpeg
Kommer det en klocka ska du spela på Lotto.
 
Topp