• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Ja säga vad man vill men han har snart jobbat upp en legendstatus på klockan, i vart fall i KS kretsar 😊 Blir spännande att se var den hamnar om den någon gång blir såld
Jag tänker fira med champagne när den där blir såld. Inte för att jag unnar säljaren att inkassera ett överpris, speciellt inte med tanke på tonen i annonserna. Utan mer för att jag förhoppningsvis slipper se annonsen nått mer sen 😂

Sannolikt så hinner dödsboets förvaltare bli ett eget dödsbo innan den klockan blir såld…
Skulle man med spåkula kunna se den klockans framtid spolas man fram några decennium, någon sparkar upp lite grus på en grusplan och går och strosar på en bakluckeloppis. Stannar till vid ett bord och börjar rafsa bland diverse krafs i en skokartong, den här klockan dyker upp med trasigt band och spräckt glas. Klockan tas upp, snurras runt mellan fingrarna och synas noggrant: -”Vad ska du ha för den här?”

-”Får jag 50:-?!?”

Skulle man med spåkula kunna se den klockans framtid spolas man fram några decennium, någon sparkar upp lite grus på en grusplan och går och strosar på en bakluckeloppis. Stannar till vid ett bord och börjar rafsa bland diverse krafs i en skokartong, den här klockan dyker upp med trasigt band och spräckt glas. Klockan tas upp, snurras runt mellan fingrarna och synas noggrant: -”Vad ska du ha för den här?”

-”Får jag 50:-?!?”
- Vad står det här... Extract from the archives?

Dyker upp på antikrundan om 30 år, Wallhagen going strong ”utan proveniens så skulle jag värdera denna till 45 000kr, MEN med tanke på hur omtalad just denna klockan är och kopplingen till Fidde07 så sätter jag värdet till 149 999kr!”
Alltså, lite ligger det ju i det resonemanget. Jag har redan en Railmaster, men skulle jag vilja ha en så skulle det kittla lite att det är just det här omdiskuterade exemplaret. Inte kittla till detta överpris, men jämför med ett motsvarande ex utan snacket i tråden.

Rea åt fel håll😴 Nu är det 150 som gäller. 69 var nog för billigt anser Fred o Monica😂

IMG_5488.png
Intressant lirare ändå.
En massa bra omdömen på Tradera, och säljer allt från gamla cyklar, bestick och......en Railmaster.
Så, det känns onekligen som att han måste ha "snubblat" över den? :rolleyes:

Visst ser denna lite sjaskig ut för att vara en Cartier? ;)

1000044991.png
1000044992.png

1000044993.png
Ja den är inte äkta någonstans och hör snarare till Fulurstråden

Tillbaka
Topp