• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Skumt och lite lustigt. Denna gick på Kaplans pantauktion i går eftermiddag och nu ligger den till försäljning uppe i Ö-vik. "Klockan går bra" ??? Dessutom är den guld på stål. Någon som snott bilden eller svindleri?
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2785/vara/1077517
http://www.blocket.se/vasternorrland/Omega_Seamaster_14k_56717881.htm?aw=1

Jag har sett att den här personen lägger ut mycket klockor och ofta under olika "alias".
Så det verkar lite underligt.

Skynda att fynda...en sådan här ovanlig Rolex kan man säkert få med på Christies-auktionen :)

image.jpg

Förstår att annonsören var lite osäker, det står ju Breitling med så små bokstäver i bilden. Vad hjälper väl ett mästarbrev då?

För första gången är jag säker på att detta är inte en riktig rolex :)

Jälmars ur var visst lite trött så sent på en fredag.... i övrig tillhör jag till de som menar att man ska vara ledig på fredagar :)
Ja, så att man orkar läsa tråden ett, tre samt fyra inlägg upp, (dessutom med stoooooor bild), ;)

Skynda att fynda...en sådan här ovanlig Rolex kan man säkert få med på Christies-auktionen :)

image.jpg

Hmm jag köpte ju en rolex av honom för ett par veckor sedan. Undrar vad jag har köpt egentligen...
Nej det undrar jag inte. Han är en rakt igenom trevlig kille som verkar ha koll på det mesta som har med klockor att göra så det är nog helt enkelt ett fredagsfel som vi ser här. Kommer med all säkerhet att köpa fler klockor av honom i framtiden.

Finns ingen som snor klockor på NK för att sedan sälja dem på blocket. Så dumma människor finns inte, och skulle dem finnas skulle dem inte klara av att planera och genomföra ett rån mot NK. Detta var Ryssar, Balter eller Albaner. Dem maskerade sig inte alls så dem lämnade landet timmen efter rånet och på klockorna filas serienummer bort och dem säljs i andra länder som grey market klockor. På 200kkr i klockor (jag tror dock dem kom över betydligt mer, media skriver alltid ner dessa värden markant för att inte uppmuntra andra att göra samma sak, därav man aldrig får höra direkt summa vid rånbyte) kanske dem vinner 80 lax, delat på två blir 40 lax var så det är inga stora pengar dem gör. Dem hade givetvis räknat med mer vid rånet.

Finns ingen som snor klockor på NK
... (jag tror dock dem kom över betydligt mer, media skriver alltid ner dessa värden markant för att inte uppmuntra andra att göra samma sak, därav man aldrig får höra direkt summa vid rånbyte)

Du har säkert rätt i det mesta. Men att media skriver ner bytets storlek tvivlar jag på. Möjligen har försäkringsbolagen något att vinna på det. Dom gånger jag har haft inbrott är det media som frågar om belopp och jag som svarar. Och det är också den summan som jag sagt som funnits i media. Men det kanske är annorlunda vid rån än inbrott.

Du har säkert rätt i det mesta. Men att media skriver ner bytets storlek tvivlar jag på. Möjligen har försäkringsbolagen något att vinna på det. Dom gånger jag har haft inbrott är det media som frågar om belopp och jag som svarar. Och det är också den summan som jag sagt som funnits i media. Men det kanske är annorlunda vid rån än inbrott.

Det där började någon gång vid början av 2000-talet. Det var rikspolisstyrelsen som styrde upp det där med media. Om du läser om kupper i media så står det sällan något direkt byte, och står det så brukar det vara rätt nerskrivet just för att inte uppmuntra andra grupper att göra samma brott. Jag tror det kom i samband med alla rån på värdetransporter.
Det är rätt enkel psykologi, är man kriminell och läser om andra som kommer undan med enorma summor pengar så uppmuntrar detta till att försöka. Läser man endast om dem som åker fast, och möjligen någon som kommer undan med kaffe pengar ( i dessa sammanhang kaffepengar under hundra eller två hundra lax) så uppmuntrar det tydligen inte andra att göra samma sak.

Undantagen är dem riktigt stora rånen där nyhetsvärdet överstiger intresset för att förhindra andra. Tex rånet mot Västberga depån.

Snoozarn, är du säker? Det är nämligen jag som säljer den och jag köpte den för en vecka sedan!!!

Jag kollade certifikatet och det stämmer med det lilla serienumret på ett av bandhornen och tyckte att den var riktigt fin men har jag gått på en blåsning???

Givetvis kommer jag inte sälja den innan jag fått bekräftat att den är kosher/fake.

Fy fan, nu mår jag illa! Inte för pengarna först och främst men att eventuellt bli lurad (och i förlängningen lura andra) är inget jag är intresserad av! Tack för att du gjorde mig uppmärksam, blir att ta en sväng till urmakarn i morgon!

Fy fan, nu mår jag illa! Inte för pengarna först och främst men att eventuellt bli lurad (och i förlängningen lura andra) är inget jag är intresserad av! Tack för att du gjorde mig uppmärksam, blir att ta en sväng till urmakarn i morgon!

Fyfan. jobbigt. Beklagar verkligen om så är fallet. Det jag endast reagerade på var urverket, då det inte ser ut sådär och på en riktigt bra fake ser man det på urverket.

Här är en fake, jämför med bilderna ovan så ser man väldig skillnad då Omega gjort cal 8500 väldigt vackert. Hoppas det löser sig, håll mig/oss gärna uppdaterad.

om14823-planet-ocean-professional-ceramic-noob-1-1-best-ss-a2824-.jpg

Avsluta annonsen innan detta är utrett.
Om så är fallet lider jag med dig.

Tillbaka
Topp