• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Jag känner mig som ett stort fån, jag kollade serienumret på ena bandhornet och såg att det stämde med numret på certifikatet och jag trodde givetvis att det var en äkta, jag befattar mig inte med kopior! När sedan box, cert, bok, hangtag och länkar var med så anade jag inte ens oråd!

Stämmer det du säger så är kopiorna välgjorda när de kommer så här:
IMG_1141.JPG

IMG_1149.JPG

Jag känner mig som ett stort fån, jag kollade serienumret på ena bandhornet och såg att det stämde med numret på certifikatet och jag trodde givetvis att det var en äkta, jag befattar mig inte med kopior! När sedan box, cert, bok, hangtag och länkar var med så anade jag inte ens oråd!

Stämmer det du säger så är kopiorna välgjorda när de kommer så här:

Var köpte du den? Blocket?

Den var billigare än vanligt men inte misstänkt billigt. Som av en slump så hade jag med en kompis när jag köpte den och han vet vem den kvinnliga säljaren är så det ska nog lösa sig till slut!

Med all respekt, så förvånar det mig att man inte kollar upp en klocka man köper via blocket.

Hoppas det löser sig iallafall.

Urverket ser ut att vara ett modifierat Sea-gull ST2130, och tyvärr så finns det även kloner av Omega caliber 8500. Det gäller att vara försiktig när man handlar begagnat.

Absolut men jag tyckte att jag gjorde vad jag kunde när jag kollade cert o serienummer, har aldrig hört talas om att något liknande har skett förut!

Min signatur blev hastigt och lustigt ganska träffande;-) edit pucktvåa

Snoozarn, är du säker? Det är nämligen jag som säljer den och jag köpte den för en vecka sedan!!!

Jag kollade certifikatet och det stämmer med det lilla serienumret på ett av bandhornen och tyckte att den var riktigt fin men har jag gått på en blåsning???

Givetvis kommer jag inte sälja den innan jag fått bekräftat att den är kosher/fake.

Jag ska inte svära på att den är fejk men det är inte rätt urverk i klockan i alla fall så mycket kan man säga. Det är inte cal 8500. Ledsen att säga det dock.

Dom verkar bara bli bättre och bättre tyvärr, kommer nog aldrig våga köpa nåt begagnat om det inte är av en trovärdig forum medlem.

Helt seriöst, jag har haft mängder med Omega och allt, (ja förutom verket då som jag borde haft bättre koll på) inkl boxar/bok/cert osv känns äkta så jag anade ingenting.

Nu känner jag mig mest smutsig men inte på ett bra sätt :hungover:

Tillbaka
Topp