• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Nu är det lite sent men jag har mailat, svarar hon inte så dyker jag upp på hennes jobb framöver :blackalien:

Det är inte för sent för att ringa, ring nu och stör henne så mycket du kan. Detta är en person som har lurat dig och tagit dina pengar, det finns ingen respekt för att hon eventuellt sover här.
Förhoppningsvis hinner hon inte göra av med mer pengar då.

Hoppas det löser sig för din del!
Jag undrar för övrigt hur det fungerar om man går på en blåsning som detta verkar vara? Är pengarna i sjön eller finns det någon form av försäkring som gör att man på något vänster kan få tillbaka den del av stålarna?
Kriminella tenderar ju inte till att vara särskilt kapitalstarka o betalar väll sällan böter, skadestånd o dyl?

Hoppas det löser sig för din del!
Jag undrar för övrigt hur det fungerar om man går på en blåsning som detta verkar vara? Är pengarna i sjön eller finns det någon form av försäkring som gör att man på något vänster kan få tillbaka den del av stålarna?
Kriminella tenderar ju inte till att vara särskilt kapitalstarka o betalar väll sällan böter, skadestånd o dyl?

Det är därför man snarare köper säljaren än föremålet.

Det är därför man får hålla sin girighet i schack, för en bedragare spelar på din girighet för att få dig att bli oförsiktig.

China har några kloka ord där som du bör lyssna på.
Kan du skjuta några bilder på box & cert så får vi kika lite på dessa.

Jag hoppas verkligen att det ordnar sig.

Varför slösa pengar på ett !äktehetsintyg? Klockan är ju uppenbart fejk.

Antingen kan han enkelt få pengarna tillbaka från säljaren. Går inte det skulle jag lägga ner det hela. Är det en yrkeskriminell så kommer mycket jobb leda till ingenting. Bättre att jobba över eller göra något kul.

Fy fasen vilken sopa, lider med dig Laurentius, enda jag kan göra är att erbjuda hjälp från mina polska skogsarbetare :)

Nåväl, hoppas det går att lösa, men om det är som du säger att ni vet vem som sålde den skulle jag satsat på en polisanmälan, ni var iaf två i bilen. Borde bättra på bevisläget.

• Like
Reactions: par
Varför slösa pengar på ett !äktehetsintyg? Klockan är ju uppenbart fejk.

Antingen kan han enkelt få pengarna tillbaka från säljaren. Går inte det skulle jag lägga ner det hela. Är det en yrkeskriminell så kommer mycket jobb leda till ingenting. Bättre att jobba över eller göra något kul.

?

Det enda du behöver förklara är varför man bör förbigå rättsväsendet i Sverige.

Förbigå? Hur menar du då?

Vad jag vet råder ingen anmälningsplikt vad gäller förskingring, eller vad man nu skall kalla detta.

Alltså:
Antingen så får han enkelt tillbaka sina pengar när han ber om dem, och då menar jag verkligen "ber" och inte "hotar"; eller så är det min bedömning att all ytterligare tid han lägger på detta kommer att vara helt bortslösad.

En polisanmälan kommer varken göra till eller från för brottslingen. Ur försäkringssynpunkt är han helt körd. Varför då satsa ytterligare pengar och tid på att jaga en Omega-AD som skall säga att klockan är fejk?

Nej, får han inte tillbaka pengarna när han ber om dem, har han i sanningen en
http://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_costs
och det är bara att gå vidare i livet.

Hade vi haft ett ordentligt rättsväsende i Sverige hade så klart en polisanmälan lett till en fällning i domstol, och sedan tvångsarbete vars lön gått till den skadelidande. Men så fungerar ju inte Sverige, tyvärr.

Förbigå? Hur menar du då?

Vad jag vet råder ingen anmälningsplikt vad gäller förskingring, eller vad man nu skall kalla detta.

Alltså:
Antingen så får han enkelt tillbaka sina pengar när han ber om dem, och då menar jag verkligen "ber" och inte "hotar"; eller så är det min bedömning att all ytterligare tid han lägger på detta kommer att vara helt bortslösad.

En polisanmälan kommer varken göra till eller från för brottslingen. Ur försäkringssynpunkt är han helt körd. Varför då satsa ytterligare pengar och tid på att jaga en Omega-AD som skall säga att klockan är fejk?

Nej, får han inte tillbaka pengarna när han ber om dem, har han i sanningen en
http://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_costs
och det är bara att gå vidare i livet.

Hade vi haft ett ordentligt rättsväsende i Sverige hade så klart en polisanmälan lett till en fällning i domstol, och sedan tvångsarbete vars lön gått till den skadelidande. Men så fungerar ju inte Sverige, tyvärr.

Jag hoppas att det löser sig då han ber om att få tillbaks pengarna.

Om den nu är så att det löser sig mellan henne och dig, se då till att hon inte får tillbaka klockjäveln!

Tyvärr är det ju så att han måste lämna tillbaka klockan i det fallet, annars riskerar han ju att åka dit själv. Det är den asymmetrin som råder i lama Sverige där kriminella kan begå ekonomiska brott i princip utan straff. Som "laglydig" är man dock öppen för lagens korta arm.

S
Tyvärr är det ju så att han måste lämna tillbaka klockan i det fallet, annars riskerar han ju att åka dit själv. Det är den asymmetrin som råder i lama Sverige där kriminella kan begå ekonomiska brott i princip utan straff. Som "laglydig" är man dock öppen för lagens korta arm.
Så brott ska inte anmälas?

Jo det är väll så tyvärr! Måste ju finns någon bra lösning så hon inte kommer undan :)

S
Så brott ska inte anmälas?

Jag hade nog gjort det för att öka på statistiken. Rent egoistiskt sett ger det inte honom något.

Själv anser jag att vi borde återinföra ett rättsväsende som skipar rättvisa. Som det är nu så får man själv göra olagligheter för att få något gjort, och det är en dålig strategi om man själv är "laglig".

Det man kan göra är väl att försöka få till hårdare straff på politisk väg.

Angående Omegan XL 8500, lite nyfiken bara. Såg att du hade kortat länken lite. Är den skruvad eller sitter den ihop med stift ??

Tillbaka
Topp