• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Vad tror ni om det här?

ImageUploadedByTapatalk1418232866.800485.jpg

ImageUploadedByTapatalk1418232880.920258.jpg

Magkänslan säger scam..

Mailade precis och fick detta svar:

Hej ,

Jag måste säga, från början, att jag har flyttat till Toulouse, Frankrike för att jag är klar med mitt arbete kontrakt. Jag har arbetat där, i ett år och nu kom jag hem igen. Jag hoppas att detta inte är en olägenhet. Om du är intresserad av att köpa, då jag kommer att besvara dina frågor och jag kan ordna en leverans till din plats, naturligtvis utan kostnad.

Jag är ledsen för min svenska och snälla, kontakta mig på engelska om du kan.
Vänliga hälsningar,

Hej ,

Jag måste säga, från början, att jag har flyttat till Toulouse, Frankrike för att jag är klar med mitt arbete kontrakt. Jag har arbetat där, i ett år och nu kom jag hem igen. Jag hoppas att detta inte är en olägenhet. Om du är intresserad av att köpa, då jag kommer att besvara dina frågor och jag kan ordna en leverans till din plats, naturligtvis utan kostnad.

Vänliga hälsningar,
Kör vidare!

Fick samma svar angående GMTn, annonsen borttagen nu som tur. Scamvarning som sagt. Uppgavs dock ett svensk namn i annonsen har jag för mig, uppenbarligen inte samma namn.

Hej ,

Vänliga hälsningar,
Fått fler svar? ;)

Mailade på denna mest för att informera att den inte bara är fejk, utan en sjukt ful sådan.

Fick svar:

"För din info är den äkta enl butik i Sthlm,
Mvh"

Mailade tillbaks och frågade om butiken var en ICA-butik och om butiksbiträdet var blint.

Inget svar åter
Skärmavbild 2014-12-11 kl. 07.23.40.png

Mailade på denna mest för att informera att den inte bara är fejk, utan en sjukt ful sådan.

Fick svar:

"För din info är den äkta enl butik i Sthlm,
Mvh"

Mailade tillbaks och frågade om butiken var en ICA-butik och om butiksbiträdet var blint.

Inget svar åter
Skärmavbild 2014-12-11 kl. 07.23.40.png
Haha äkta..

Navtimer goes superocean? Vilken hybrid! Ganska intressant med alla dessa fejkur som ser ut som om två modeller parat sig, vad händer egentligen i dessa skumma fabriker börjar man ju undra..

• Like
Reactions: CLT
Den har väl varit upp tidigare? då kom någon i tråden fram till att länkarna som är solida och inte delade var en big tell om jag inte missminner mig. Om det är så är det väldigt fult av Kaplans att köra upp den igen, eller otroligt dåligt om samma slinker igenom två gånger..

Den har väl varit upp tidigare? då kom någon i tråden fram till att länkarna som är solida och inte delade var en big tell om jag inte missminner mig. Om det är så är det väldigt fult av Kaplans att köra upp den igen, eller otroligt dåligt om samma slinker igenom två gånger..
Ja, åtminstone en snarlik har varit uppe tidigare för diskussion/avslöjande.

Javisst var det så, men inte samma. Och visst, det är länkbitarna som avslöjar dessa lätt, men det finns även fler fel.
Ja, det jag tog detta på var länken, skall inte vara integrerad (även om orginalet är konstruerat för att se ut så), länkbitarna är tvådelade på orginalet. Vidare är det inte en Caliber 36 så som står på tavlan. Visarna är fel dessutom.

Skrämmande att se från kaplans då det är många som anser att dom är kunniga när det gäller klockor, får mig att fundera hur man bedömmer äktheten. Denna var nu en kopia av dålig kvalitet som ni som tur var upptäckte men hur hade/har det varit om det hade varit en bra kopia med delade länkar och enda skillnaden mot en äkta rent utvändigt är lite tunnare text, inte fullt så djupt graverad på baksidan osv.
Vill inte smutskasta de som jobbar på Kaplans då dom enligt de flesta här har skrivit positivt om deras kunskaper och värderingar men det får mig att fundera lite på de som inte har samma järnkoll som många här.

Tillbaka
Topp