• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Stensjö

Breitling
Vet inte om jag avviker från tråden men vart skulle ni rekommendera att man söker begagnat? Är det Tradera/blocket i första hand, eller är auktionssajter att föredra?
 

Makkanxd

Rolex
Går trögt på blocket idag. Denna grabb snea på mig för jag tryckte det var dumt att byta ut ett Rolexverk mot ett tissotverk. Jag jämförde det med att byta ut en motor i en Ferrari mot en motor i en Fiat 500, de va droppen för honom.
IMG_0717.PNG
IMG_0716.PNG
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Haha, Marcel's är sköna. Verkar försöka bli någon svensk variant på Hodinkee.
Lite "går det så går det-mentalitet". En vanlig 50-tals Seamaster ligger alltid på 7-8.000 kr.
Men att döma av antalet omdömen på Tradera så verkar de onekligen sälja.
Pie pan 18k går ju dock för mer än 7-8k. Dock kanske inte 30+ men bör inte jämföras med vanlig 50-tals seamaster.
 

wg11

Cartier
Nånon som har erfarenhet från blocket? Riskabelt att handla från privata säljare? Endast Face to Face försäljningar som är aktuellt där antar jag

Jag har faktiskt köpt två klockor på Blocket. Som de andra säger - köp säljaren och möts på ett säkert ställe. Ena gången gjorde vi upp affären (37k kr) på fiket utanför Krons Ur i Stockholm och andra gången (50k kr) på ett fik på NK. Använder bara Swish som betalningsmetod, snabbt och enkelt att båda parter ser pengarna direkt.
 

Mr.Vegas

Breitling
Re: Blocket igen (och andra tokiga annonser)

Det kändes onödigt att skapa en ny tråd, men jag hittade precis en till som jag tänkte delge.

Kolla in denna;
http://www.tradera.com/seiko-automatic- ... _169220704
m7guh.jpg

"SEIKO AUTOMATIC FUNGERAR BRA ME DATUM SÄLJES SOM REPOBJEKT URTAVLAN SITTER SNETT MAILA VID FRÅGOR "

Som den uppviglare jag är, kände jag mig inbjuden att maila en fråga:

"Hur 17 har du fått in kronan när urverket/urtavlan sitter så snett? Den kan väl knappast fungera bra, som det står i annonsen? MVH ....."

fick svaret:
"funerar bra urverket sitter löst osnuurar lite inuti "

Jag mailade tillbaka:
"Vad menar du? Hur kan klockan fungera bra om urverket snurrar? Kronan
ska ju "sitta fast" i urverket för att fungera och om kronan sitter fast
i urverket, så kan ju inte urverket snurra."

Väntar spänt på svar. Definitionen "fungerar bra" är visserligen subjektivt, men ändå. Lite roligt är det allt. Eller är jag bara elak?
 
Topp