• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

För den som är sugen på en registrerad design 1675 Rolex GMT Master II med original presidentlänk är nog det här ett unikt tillfälle.
Screenshot_20250609_113242.jpg

Screenshot_20250609_113312.jpg

För den som är sugen på en registrerad design 1675 Rolex GMT Master II med original presidentlänk är nog det här ett unikt tillfälle.
Screenshot_20250609_113242.jpg

Screenshot_20250609_113312.jpg
så....82 lakan för basically en hög med metallskrot? Ja man får ju lägga pengarna på vad man vill :)

Jag raljerade lite helt klart. Inget för mig hur som helst 🙃

Fattar!
Jag tycker att det ser ut att vara ett ganska trevligt exemplar. Den hade förtjänat att beskrivas bättre, men kommer nog att klubbas för vad den ska ändå.
…vilket bör vara en bit upp från vad metallskrotet ligger på idag. ;)

Men visst, jag har väl också svårt att argumentera för att det inte skulle finnas roligare klockor för 100k+.

Man undrar ju om det är Blocket-managern som glömt logga ut eller om Hermanssons bytt in klockan mot en bil. 😂
Nu vill jag inte förtala Hermansson specifikt. Jag vet ingenting om den aktuella klockan. Men mer generellt när företag som tycks vara i fel bransch annonserar ut liknande lyxprodukter ligger det ju nära till hands att misstänka att det är någon som inte ville betala skatt på pengarna när varan skulle köpas och att firman ägt klockan eller vad det nu är hela tiden.

Nu vill jag inte förtala Hermansson specifikt. Jag vet ingenting om den aktuella klockan. Men mer generellt när företag som tycks vara i fel bransch annonserar ut liknande lyxprodukter ligger det ju nära till hands att misstänka att det är någon som inte ville betala skatt på pengarna när varan skulle köpas och att firman ägt klockan eller vad det nu är hela tiden.
Låter ganska rimligt ja. Inbyte låter också rimligt. Om VD'n ville ha någon cool klocka och bli av med en Ford Fiesta på köpet. 😂

Förr bytte ju bilhandlare in hästar och allt möjligt :)

Om Hermansson annonserar på Blocket hör nog hästar till de minst knäppa inbytesförslagen. :D
Det finns galet många historier att lyssna på från gamla bilförsäljare. Alltifrån att de lånade ut egna pengar och tog ut ränta, bytte in hästar och sedan sålde på marknad och att när det var fråga om kontantinsats och kunden inte hade det så sa de bara, "något av värde har du väl"...
Vet att ägaren på firman hade måttet, "Jag skiter i vad ni gör, bara ni säljer". 😁

Glöm inte Fryken klockor & bilar.. Den historien slutade inte bra.

Någon som har erfarenhet av HeritageTP? De har en MDM 1530 till salu som påstås vara kungens gamla men det finns ingen dokumentation som styrker detta och känns ju allmänt osannolikt att det faktiskt skulle vara kungens...

1000050731.png

1000050730.png
1000050724.png
1000050726.png
1000050727.png
...men ägaren säger att det är sant, då måste det vara så 😅

Den boxen ser väl inte fel ut?
Okej det är kanske jag som är ute och cyklar då. Den ser lika liten ut som min låda till en 116710LN från 2009 nämligen. Hade för mig att Rolex bytte till större lådor något år senare.

EDIT: Lite research på det så ser det ut att vara rätt storlek på lådan. Men det är ändå något som stör mig. Kanske är deras skarpa ljus.

Någon som har erfarenhet av HeritageTP? De har en MDM 1530 till salu som påstås vara kungens gamla men det finns ingen dokumentation som styrker detta och känns ju allmänt osannolikt att det faktiskt skulle vara kungens...

1000050731.png

1000050730.png
1000050724.png
1000050726.png
1000050727.png
Nu sänkt pris och all koppling till hans majestät är borta

1000007757.jpg

Tillbaka
Topp