• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Jag drog av en sena i långfingret under mitt försök. Ingenting för otränade amatörer/wannabes.
1000011985.jpg

Haha det är så sjukt.🤣

Alltså denna måste antingen vara fejk eller ett hemmabygge av något slag.
Sub-dialsen ser inte nedsänkta ut, verkar finnas varianter utan det men inte utan mönster.
Länken vet jag inte ens vad det är men utöver låset ser det inte äkta ut för fem öre.
Breitling 81950 levererades väl på rouleaux-länk dessutom om den kom på länk öht.

Vad säger ni som är mer insatta i äldre Chronomater?

Screenshot 2025-07-07 at 16.04.40.png

Screenshot 2025-07-07 at 16.05.31.png

Vad är det med alla dessa märkliga Omega-klockorna nuförtiden? Referens 2549.80.00 finns inte och är det 2541.80.00 som åsyftas på certet så stämmer ju varken calibern eller länken. Jag blir helt galen!

1751982451674.png

1751982473780.png

Det är förstås en 2541.80.00 och det är väl vad som står på certet, lite slarvigt skrivet kanske så dom har tolkat 1:an som en 9:a. Ja, länken en annan förstås (1610-930). Hittar inget om kalibern, vad är det du menar inte stämmer här?

Det är förstås en 2541.80.00 och det är väl vad som står på certet, lite slarvigt skrivet kanske så dom har tolkat 1:an som en 9:a. Ja, länken en annan förstås (1610-930). Hittar inget om kalibern, vad är det du menar inte stämmer här?
Det är jag som förväxlat gamla och nya certet. 1182 är ju Sveriges landskod. På de nya röda certen står ju kalibern med. Nåväl. Armbandet är inte korrekt iaf.

Denna känns väl lite tveksam. Oklar ref, lite för bra pris, osv. Blodtillförseln stryps på armen….

IMG_0327.jpeg
Om den är från 2022 utan box och cert så är den antingen fejk eller stulen, med 98% sannolikhet. Och en enda bild i annonsen…

Senast ändrad:

Fick för mig att AS1930 var automatiskt och att alarmet var en manuell påbyggnad men, tutti är manuellt. Det behöver därför inget batteri, något jag PM’at säljaren om och bett denne korrigera annonsen. Det har inte gjorts under de cirka 22 timmar som gått sedan PM’et lästes. Om skiten inte går igång är det ju nåt knas som kräver service och reparation. Tradera är meddelade men inget har hänt på den fronten….🤷‍♂️

”Mycket bra skick”…jojo…sliten var ordet sa Bull

Bezeln och kronan ser inte direkt skarpa ut om jag uttrycker mig försiktigt.
Det har du rätt i, men det kan ju också förväntas av en till synes välpolerad, nästan 50 år gammal guldklocka...

Är ingen superexpert på DD men ser inget direkt fel på denna utöver att den som sagt ser sliten och välpolerad ut

Tillbaka
Topp