Jag drog av en sena i långfingret under mitt försök. Ingenting för otränade amatörer/wannabes.Det där konstiga greppet att hålla klockan med kommer jag ihåg. Jag skulle återskapa det och fick titta på bilden mer än en gång för att få till det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag drog av en sena i långfingret under mitt försök. Ingenting för otränade amatörer/wannabes.Det där konstiga greppet att hålla klockan med kommer jag ihåg. Jag skulle återskapa det och fick titta på bilden mer än en gång för att få till det.
Jag drog av en sena i långfingret under mitt försök. Ingenting för otränade amatörer/wannabes.
Som ett monster som smyger fram. Huvvaligen.![]()
Haha det är så sjukt.![]()
![]()
Haha det är så sjukt.![]()
Han håller allt som ett shotglas!Spybar-greppet!
Det är förstås en 2541.80.00 och det är väl vad som står på certet, lite slarvigt skrivet kanske så dom har tolkat 1:an som en 9:a. Ja, länken en annan förstås (1610-930). Hittar inget om kalibern, vad är det du menar inte stämmer här?Vad är det med alla dessa märkliga Omega-klockorna nuförtiden? Referens 2549.80.00 finns inte och är det 2541.80.00 som åsyftas på certet så stämmer ju varken calibern eller länken. Jag blir helt galen!
![]()
![]()
![]()
ARMBANDSUR, Omega Seamaster Professional Diver stål, Quartz med box och cert.
Referens nr 25498000 300m/1000f Diameter 41 mm Extra länkbitar medföljerauctionet.com
Det är jag som förväxlat gamla och nya certet. 1182 är ju Sveriges landskod. På de nya röda certen står ju kalibern med. Nåväl. Armbandet är inte korrekt iaf.Det är förstås en 2541.80.00 och det är väl vad som står på certet, lite slarvigt skrivet kanske så dom har tolkat 1:an som en 9:a. Ja, länken en annan förstås (1610-930). Hittar inget om kalibern, vad är det du menar inte stämmer här?
Om den är från 2022 utan box och cert så är den antingen fejk eller stulen, med 98% sannolikhet. Och en enda bild i annonsen…Denna känns väl lite tveksam. Oklar ref, lite för bra pris, osv. Blodtillförseln stryps på armen….
![]()
Rolex Yacht-Master ”Choco” - 116621 säljes i Halmstad | Blocket
120000 kr - Klockor - Halmstad - Jag säljer min Rolex Yacht- Master. Det är en modell 126621, ref. "Choco/Chocolate". Årsmodell 2022 Använt men fint skick...www.blocket.se
![]()
"Camel Trophy"
"mint condition"
![]()
![]()
![]()
![]()
Utan kamel och utan kvalitet. När det är snäppboett med fejkuttag för att se ut som en skruvad vet man att det bara är skit. Camel Trophy är däremot ganska gedigna ur.Haha! Vego-varianten utan kamel![]()
W T FUte på Blocket….
![]()
Även om klockan är fake borde man ju kunna ta lös alla ädelstenar och sälja för profit???Ute på Blocket….
![]()
Med risk för att missa någon humor pga varm och trött så ska jag vara lite konsumentupplysande.Även om klockan är fake borde man ju kunna ta lös alla ädelstenar och sälja för profit???
/s
Allt gott, men bara svammel från min sidaMed risk för att missa någon humor pga varm och trött så ska jag vara lite konsumentupplysande.
Nej. Smågrus har i stort sett obefintligt andrahandsvärde.
Bara att man skriver "original" gör att jag alltid direkt tänker FAKEvad tror folk om denna?![]()
Är den det då?Bara att man skriver "original" gör att jag alltid direkt tänker FAKE
Det överlåter jag åt folk som faktiskt kan DD. Jag säger bara att om man måste skriva att det är "original" börjar det ringa varningsklockor hos migÄr den det då?
Ser inga direkta varningsflaggor på bilden iaf... Sliten visst, men det gör den ju inte oäktaÄr den det då?
”Mycket bra skick - som ny”…jojo…sliten var ordet sa BullSer inga direkta varningsflaggor på bilden iaf... Sliten visst, men det gör den ju inte oäkta
Det har du rätt i, men det kan ju också förväntas av en till synes välpolerad, nästan 50 år gammal guldklocka...”Mycket bra skick”…jojo…sliten var ordet sa Bull
Bezeln och kronan ser inte direkt skarpa ut om jag uttrycker mig försiktigt.
ExaktSer inga direkta varningsflaggor på bilden iaf... Sliten visst, men det gör den ju inte oäkta
Nej men det är ju direkt lögnaktigt att sälja in skicket på det sättet, var min enda poängDet har du rätt i, men det kan ju också förväntas av en till synes välpolerad, nästan 50 år gammal guldklocka...
Är ingen superexpert på DD men ser inget direkt fel på denna utöver att den som sagt ser sliten och välpolerad ut
Absolut, finns många som antingen är oärliga eller har noll koll på vad "bra skick" innebär, i det här fallet framgår ju skicket tydligt av bilderna iafNej men det är ju direkt lögnaktigt att sälja in skicket på det sättet, var min enda poäng![]()