Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna är dessutom i "Mycket bra skick"...Absolut, finns många som antingen är oärliga eller har noll koll på vad "bra skick" innebär, i det här fallet framgår ju skicket tydligt av bilderna iaf![]()
Första bilden i annonsen är ju en produktbild. Men sedan ser det ut som att bilden är väldigt avmattad i färgerna så det och vinkeln kan spela roll på skruvarna. Hade inte köpt den utan att verifiera äktheten ändå. Hublot verkar extremt vanliga att kopiera. Typ som Breitling på 2000-talet.Ligger på Blocket. Borde inte skruvarna vara blå? Finish känns lite off också?
Kan ha fel, ingen expert på hublot
Andra bilden är äkta.
![]()
![]()
Finishen på verket ser ju bra ut...för att vara gjord i en smedja eller nåt. Kanske bilden som luras....Första bilden i annonsen är ju en produktbild. Men sedan ser det ut som att bilden är väldigt avmattad i färgerna så det och vinkeln kan spela roll på skruvarna. Hade inte köpt den utan att verifiera äktheten ändå. Hublot verkar extremt vanliga att kopiera. Typ som Breitling på 2000-talet.
Bilden ser ut att vara i riktigt dålig kvalité. Tittar man på bokstäverna ser de tämligen lika ut. Nu är det kanske en enkel sak att få rätt på i AAA-kopiornas värld men ändå. Om vi nu ska spekulera i det så ser den fejk ut baserat på färgerna men jag har mina tvivel.Finishen på verket ser ju bra ut...för att vara gjord i en smedja eller nåt. Kanske bilden som luras....
Aldrig hört om en rinnande visare
![]()
![]()
Inget cyklop och GMT-visaren under timvisaren!Aldrig hört om en rinnande visare
![]()
![]()
Den är säkert servad hos företagets "urmakare". Det vill säga någon har öppnat den, ruckat och stängt bakboetten igen. Allt medan de släppt in skit i verket som inte upptäckts förrän om ett par år.”Just serviced”
2014 var 11 år sedan
![]()
![]()
Oavsett så platsar den väl inte in i denna tråd?![]()
Så för 5700:- i rabatt vilket AD säkerligen hade kunnat ge mer än så får man ett års mindre garanti. Känns inte superhett.
Det gör den väl i allra högsta grad.Oavsett så platsar den väl inte in i denna tråd?
Den där måste vara fejk, en dålig sådan dessutomÄr detta nån ref jag inte känner till?
Ligger hos Auctionet.
![]()
Omega Seamaster, Planet Ocean, Chronometer, Durchmesser 45,5 mm.
Stahlgehäuse, Durchmesser 45,5 mm, Automatik, Heliumventil, Saphirglas, Datumsfenster, originales Stahlglied mit Faltschließe.auctionet.com
![]()
Inte bara fake en svårt misshandlad fake…Den där måste vara fejk, en dålig sådan dessutom
Tur att vi har distansköplagen för någon kommer behöva returnera skiten.Inte bara fake en svårt misshandlad fake…![]()
Har aldrig sett närsynta sub-dials förut.![]()
IWC Pilot's Watch Top Gun Miramar Chronograph funkar som det ska
Utropspris: 300 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2025-07-27 16:22:29. Köp & sälj begagnade & oanvända Automatiska klockor på Tradera.www.tradera.com
In och anmäl detta fake skräpet!
![]()
För mig som aldrig snöat in på Omegaspännen, Vad är det mer specifikt som ser knasigt ut?Ser inte det här spännet jättefejk ut?
![]()
Omega Spänne 16mm
Utropspris: 100 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2025-07-22 19:23:07. Köp & sälj begagnade & oanvända Klockarmband på Tradera.www.tradera.com
Tycker loggan ser väldigt "grov" och ful ut. väldigt stor och oproportionerligt mot resten av spännet. Jag kan självklart ha fel men jag reagerade på tjockleken och storlekenFör mig som aldrig snöat in på Omegaspännen, Vad är det mer specifikt som ser knasigt ut?
Om du syftar på finish så var det väl oftast lite mer grovhugget förr. Inte minst när det gäller spännen och länkar. Omega är inte det lättaste märket att bedöma heller eftersom flera underleverantörer kan ha tillverkat samma tillbehör genom åren. Jag gissar att det är ok. Men vill du bli säker på hur det faktiskt ligger till är nog den här tråden ett bra ställe att börja på. Även om det säkert finns en ännu bättre på Omega Forums.Tycker loggan ser väldigt "grov" och ful ut. väldigt stor och oproportionerligt mot resten av spännet. Jag kan självklart ha fel men jag reagerade på tjockleken och storleken