• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Ligger på Blocket. Borde inte skruvarna vara blå? Finish känns lite off också? 🤔

Kan ha fel, ingen expert på hublot

Andra bilden är äkta.
IMG_7255.jpeg
IMG_7254.jpeg

Ligger på Blocket. Borde inte skruvarna vara blå? Finish känns lite off också? 🤔

Kan ha fel, ingen expert på hublot

Andra bilden är äkta.
IMG_7255.jpeg
IMG_7254.jpeg
Första bilden i annonsen är ju en produktbild. Men sedan ser det ut som att bilden är väldigt avmattad i färgerna så det och vinkeln kan spela roll på skruvarna. Hade inte köpt den utan att verifiera äktheten ändå. Hublot verkar extremt vanliga att kopiera. Typ som Breitling på 2000-talet.

Första bilden i annonsen är ju en produktbild. Men sedan ser det ut som att bilden är väldigt avmattad i färgerna så det och vinkeln kan spela roll på skruvarna. Hade inte köpt den utan att verifiera äktheten ändå. Hublot verkar extremt vanliga att kopiera. Typ som Breitling på 2000-talet.
Finishen på verket ser ju bra ut...för att vara gjord i en smedja eller nåt. Kanske bilden som luras....

Finishen på verket ser ju bra ut...för att vara gjord i en smedja eller nåt. Kanske bilden som luras....
Bilden ser ut att vara i riktigt dålig kvalité. Tittar man på bokstäverna ser de tämligen lika ut. Nu är det kanske en enkel sak att få rätt på i AAA-kopiornas värld men ändå. Om vi nu ska spekulera i det så ser den fejk ut baserat på färgerna men jag har mina tvivel.

Tycker loggan ser väldigt "grov" och ful ut. väldigt stor och oproportionerligt mot resten av spännet. Jag kan självklart ha fel men jag reagerade på tjockleken och storleken
Om du syftar på finish så var det väl oftast lite mer grovhugget förr. Inte minst när det gäller spännen och länkar. Omega är inte det lättaste märket att bedöma heller eftersom flera underleverantörer kan ha tillverkat samma tillbehör genom åren. Jag gissar att det är ok. Men vill du bli säker på hur det faktiskt ligger till är nog den här tråden ett bra ställe att börja på. Även om det säkert finns en ännu bättre på Omega Forums.

Tillbaka
Topp