• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

In och anmäl. Blocket … 🤦‍♂️
IMG_1438.jpeg
IMG_1439.jpeg

Nån som råkat köra över sin Daytona med bilen och sen lagt ut den för mer än vad man får en i nästan nyskick för 😂
IMG_1089.jpeg
IMG_1090.jpeg

Är inte detta en sån där "Pakistan-Oris"? Tycker inte texten på tavlan ser riktigt koscher ut

1000071290.jpg

Det är ingen "Mumbai-Oris" den är nog helt ok.
Bortsett från att det inte är någon 40-50 talare, den är väl från -60 någon gång.
Däremot gissar jag på att man renoverat tavlan och visarna, för de ser lite udda ut och lite för "bra" ut för att vara 60 år gamla.

köparen och säljaren kan komma överens om att avbryta köpet, eller hur?
Absolut, men tradera brukar utfärda varning till köparen då bud är bindande och de ser om ingen transaktion görs via deras system. Vid upprepade tillfällen blir användaren avstängd. Har sålt några klockor +30k på tradera där köpare valt att gå upp i rök efter köp och inte slutföra samtliga har blivit avstängda av Tradera.

Absolut, men tradera brukar utfärda varning till köparen då bud är bindande och de ser om ingen transaktion görs via deras system. Vid upprepade tillfällen blir användaren avstängd. Har sålt några klockor +30k på tradera där köpare valt att gå upp i rök efter köp och inte slutföra samtliga har blivit avstängda av Tradera.
Absolut men om båda parter är överens då är det ok
Har hänt för mig som köpare
Säljaren hittade ett fel på varan som var inte med i informationen
Berättade till mig och vi båda meddelade trsdera om det.
Köpet blev avbruten

Köpet blev avbruten
Kan hända det finns legitim anledning såklart. Har själv ingen erfarenhet av det utan endast av ”dåliga köpare” som helt enkelt inte betalt. Har slutat sälja dyrare föremål på tradera av flera anledningar. t.ex. att köpare ska godkänna varan innan betalningen släpps osv. men det är ett annat ämne…

Köpet blev avbruten
Skulle inte Tradera tycka det vore misstänkt om exakt samma Rolex som nyss drogs tillbaka för att den var defekt listades på nytt? Att man har ångrat sig verkar inte vara ett giltigt skäl att avbryta ett köp vad jag kan läsa mig till i Traderas avtal, utan det ska vara fel, skador och defekter som hittats eller uppkommit efter annonsen slut, att köparen inte betalar eller att säljaren misstänker bedrägeri eller annat brott.

Tillbaka
Topp