• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Och ännu en som någon faktiskt budat på :eek:

1771238867050.png
man skämtar inte bort hur dålig den där bezeln är! Norra europas sämsta bilder också 😅

Det här är ändå något av en bragd att lyckas med, annonsen innehåller 10 bilder, varav två på klockan 😄
14383.png
14384.png
14385.png
14386.png

I David Attenboroughs röst
"The human-being. Such a fascinating and dim-witted creature. Here we have the so-called 'boomer' trying to make a prescence on the internet. Only to end up in utter failure."

Annars är jag nog mest fascinerad över att Coop Danmark verkar använda sig av Facebooks flöde för matbeställningar.

Blockets köpskydd är värdelöst som säljare, jättebra som köpare.
Kom överens om att gå via tradera istället. Mycket bättre för dig som säljare och du får pengarna direkt
En fråga som uppstått för mig som du kanske har koll på? Jag ropade hem en klocka på tratten. Frakt kostnad 54kr + obligatoriskt köparskydd 402kr då jag väljer att betala via Klarna. Nu tycker säljaren att det känns tryggast för henne att skicka med REK för 182kr…
I min värld är ju jag redan skyddad tills jag fått och godkänt varan (402kr) Jag har dessutom inte alternativet att välja bort detta då jag betalar via Klarna.
Jag frågade då säljaren om hon vill betala tillbaka mina 456kr och sedan få sina 182kr, eller hur har hon tänkt lösa den kostnaden jag fått?
Alternativt, borde jag dra 54kr ifrån hennes 182kr och swisha mellanskillnaden för att hon ska känna sig trygg? Har inte varit med om detta tidigare…

En fråga som uppstått för mig som du kanske har koll på? Jag ropade hem en klocka på tratten. Frakt kostnad 54kr + obligatoriskt köparskydd 402kr då jag väljer att betala via Klarna. Nu tycker säljaren att det känns tryggast för henne att skicka med REK för 182kr…
I min värld är ju jag redan skyddad tills jag fått och godkänt varan (402kr) Jag har dessutom inte alternativet att välja bort detta då jag betalar via Klarna.
Jag frågade då säljaren om hon vill betala tillbaka mina 456kr och sedan få sina 182kr, eller hur har hon tänkt lösa den kostnaden jag fått?
Alternativt, borde jag dra 54kr ifrån hennes 182kr och swisha mellanskillnaden för att hon ska känna sig trygg? Har inte varit med om detta tidigare…
Merkostnaden för rek frakt får hon stå för. Du betalar ju redan ett ganska dyrt köparskydd. Hon kan inte börja förhandla villkoren efter att auktionen är avslutad. Väldigt snålt beteende.

Har själv gjort en liknande miss på Tradera för många år sedan. Jag sålde ett eländigt långt fiskespö utan att i förväg kolla upp vad skrymmande frakt från Skåne till Lappland faktiskt gick på. Det slutade med att jag gick i stort sett plus minus noll på affären. Som lök på laxen hade jag också omaket med att emballera och skicka iväg böset. Givetvis svor jag en hel del för mig själv, men jag nämnde aldrig missen för köparen. Det var ju helt och hållet mitt fel som inte tänkt till i förväg.

Tillbaka
Topp