• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bohnstedt Watch Sweden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JGB

Breitling
Hej Strawberry Fields, tack för din åsikt om taxiägare/ egenföretagare, du verkar vara en riktig trevlig människa med mycket visdom och en förmåga att skapa en vänlig stämning vart du än går i världen. Du gör mig mycket avundsjuk, och får mig att spekulera på när jag når dina höjder i tillvaron. Jag fattar att jag inte ens är värd den skiten du går på, och att jag snarast bör kolla om jag överhuvudet fattar vad en klocka egentligt är, och varför jag överhuvudet kan tro att jag har något att säga dig. Jag ber om ursäkt för min eksistens, och lovar att inte svara dig igen, och göra dig ledsen, för att en dum taxichaffis vågar göra annat än att köra taxi. Jag ber tusen gånger om ursäkt därför att såna människor som jag finns och poppar upp där de inte är välkomna.
Ursäkta. ursäkta mig. Jag vill i all odmjukhet gratulera med val av namnet Strawberry Fields, och skickar en tanke till The Beatles, fär deras förmåga att skapa en identitet och en profil för en unik person som dig. Lycka till i ditt liv Strawberry Fields.
Många vänliga hälsningar JGB.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Hej alla,
Jag har presenterat mig själv och har sagt vad jag tycker är viktigt för er at veta om min bakgrund, och varför jag har etablerat bohnstedt watch sweden. se.

Om min historia låter tråkig så kan jag inte göra något åt det.

Ni som är seriösa klockköpare, är välkomna att skicka mejl, och lämna förfrågningar på klockor som har ert intresse.

Vänliga hälsningar

JGB
[email protected]

För att vara konstruktiv så har du mest berättat om din privata situation och inte direkt så mycket om företaget ( vad jag har sett )

Jag hoppas att du är seriös och säljer klockor till bra priser och har bra service.
Då kommer det säkert gå bra.
Utan att ha kikat på din sida, håller du lägre priser eller har unika objekt ?

Frågan jag ställde ovan är också intressant, samlar du själv ?

Med vänlig hälsning,
 
C

China

Guest
Hej alla,
Jag har presenterat mig själv och har sagt vad jag tycker är viktigt för er at veta om min bakgrund, och varför jag har etablerat bohnstedt watch sweden. se.

Om min historia låter tråkig så kan jag inte göra något åt det.

Ni som är seriösa klockköpare, är välkomna att skicka mejl, och lämna förfrågningar på klockor som har ert intresse.

Vänliga hälsningar

JGB
[email protected]

Men nu får du väl ändå ge dig....

Det handlar inte om ditt livs historia utan om du är kapabel att leverera det du säljer på på Chrono24. Men fortsätt att skita i det blå skåpet, det är säkert bra för affärerna. Tror du verkligen att lånade bilder stärker dina aktier och att folk tar risken att beställa något som du påstår dig kunna leverera utan att lämna några som helst garantier? Jag hoppas verkligen att det här bara rör sig om ytterligare en gråhandlare utan några branschkunskaper som tror sig tälja guld med fällkniv, och inte ett rent bedrägeriförsök.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
borde ju inte vart svårt att få upp en redirect av watchsweden.se till sin chrono24 "butik" nu pekar den rakt ut i intet. Skulle åtminstone skapa en lite gnutta av en seriös verksamhet.
Den här tråden är ju inte direkt "bra" marknadsföring & kommer kräva en del Google adwords och sökmotor opptimering från watchsweden.se för att få bort...Läs omöjligt.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Btw, vågar man sig på att gissa på att de finns något slags samröre med "Berger Handelsvertretung" ?
Samma bilder, samma annons beskrivning fast på Tyska med samma rubrik där det anges att moms ingår i priset.
Got 2 love google!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA
Några ord i all välmening. Det här är ett forum för folk som är sjukligt intresserade av klockor. Det innebär att du kan utgå från att de flesta du träffar på här
i. har stor kunskap om klockor
ii. har stor erfarenhet av att köpa och sälja klockor.
Det du hittills presenterat här uppfattas nog inte som särskilt seriöst av någon. Personligen tycker jag att det mest graverande är att du verkar använda andras bilder i dina annonser. Ett ganska poppis grepp hos bedragare. Jag vet inte vilka erfarenheter du har av klockbranschen, men affärer som rör klockor i lite högre prisklasser gör man inte om man inte känner förtroende för sin motpart. Ett sådant förtroende får du inte hos oss genom att slänga käft i en tråd.

JoberMan
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Btw, vågar man sig på att gissa på att de finns något slags samröre med "Berger Handelsvertretung" ?
Samma bilder, samma annons beskrivning fast på Tyska med samma rubrik där det anges att moms ingår i priset.
Got 2 love google!

Ojoj, nu kan vi ju räkna ut vad marginalerna ligger på :D

nej... Bohnstedt Watch Sweden tror du har trampat lite i klaverat och bör avverka verksamheten. Fult lir, dåligt bemötande (och framförallt udda) och sedan tjyvat annonserna rätt av från en tysk handlare som är mer pålitlig och har bättre priser. Skäms!
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
5GlRI.gif
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
De enda som vinner på den här tråden är de riktiga handlarna som tar sig tid & bryr sig om sina kunder.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hej, det är möjligt att jag missförstår begreppet AD (auktoriserat dealer), men som jag fattar det, så finns där inte särskild många AD-handlare. Där finns t.x. en AD i Göteborg, Nordiska Kompaniet, som tar 270.000 för en Audemars Piguet, som kan köpas på t.x. Chrono24, eller hos Luxury Watches för halva priset, eller iallafall minus 40%. Då följar där med certifikat, box(ar), samt garantibevis med alla siffror och som gäller som produkt-garanti under den period som AD-handlaren av samma märke också ger till sina kunder. Hvis detta att få en fullgyldig garanti, med samma validitet som ges av en AD-handlare kallas för ett gråhandlarcertifikat, ja så är det tal om ett gråhandlargaranti. Om alla försäljare som inte är AD-handlare, och som undertecknar certifikat och garantibevis, som gäller som om det kunne ha varit givet av en AD-handlare, ja så är det inte ett gråhandlarbevis. Frågan är vel egentligen att reda ut vad ett gråhandlarbevis är för något. Där kanske finns något missförstånd här? Oavsätt så handlas där klockor över hela världen, av handlare som aldrig har varit AD-handlare, så vad är det egentligen vi pratar om? Det vil vara till stor hjälp att få preciserat vad ni eksakt menar, och eksakt vad ni förventar er av en försäljare av klockor? Det ör ju upp till alla köpare av klockor att köpa sin klocka t.x. hos NK i Göteborg. Om alla skulle göra det, då fanns det inga handlare som Luxury Watches i Stockholm, eller motsvarande i Göteborg (kommer inte ihåg vad han i Göteborg har för namn). Det verkar alltså lite dubbelmoraliskt, att man förväntar att spara 40-50% på en 100% ny klocka, och samtidigt KRÄVER att få samma 100%iga garanti etcetera. Nu är det tur, att dessa inte AD-handlare har möjlighet att leverera garantier som 100% matchar de som ges av AD-handlare. Så vad är vad? Jag som inte är ekspert, som många av er är, ville bli tacksam över att få detta utspecifierat. På förhand tack. Vänlig hälsning Jan Gerhard Bohnstedt
Verkar ju inte så där säkert att köpa en klocka för ca 200,000 kr (tex Hublot) av någon som själv ej vet vilka garantier som gäller eller varianter av försäljare det finns...
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Verkar ju inte så där säkert att köpa en klocka för ca 200,000 kr (tex Hublot) av någon som själv ej vet vilka garantier eller varianter av försäljare det finns...

Det är så man blir mörkrädd... Troll varningen är tydlig!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag har inte använt en bulvan till att göra rätt för mig, men jag har en god känsla av vem där har försvarat mig gentemot forumets kaskad av misstänksamhet förra veckan...

Frugan och tillika styrelseledamoten i dina bolag Bohnstedt Holding AB och Kimcambium AB, Elisabeth?

Jag vet, den här tråden börjar likna Flashback :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
JGB

Kul att du ansluter till forumet för att förtydliga!
Som någorlunda frekvent klockköpare möter man ofta bedragare. Så sent som denna vecka blev jag kontaktad av två stycken olika bedragare via en köpesannons jag lade ut. Båda personerna påstod sig äga klockor de inte äger.

Varningstecken på bedragare brukar vara:
1: Personen har väldigt många annonser.
2: Bilderna är stulna från andras annonser, alternativt är produktbilder.
3: Personen vill ha betalning via bankkonto, inte via paypal, eftersom paypal är kopplat till personnummer och ger garantier för köpare, samt är vana vid att kräva tillbaka pengar från säljare som bedrar. (Edit: Kanske inte till personnummer, men det är bra mycket säkrare i och med att de tar konflikter mellan köpare och säljare som en del i sitt uppdrag)

4: Säljaren saknar referenser från tidigare försäljningar.
5: Säljaren saknar faktisk butik.

Tyvärr verkar din verksamhet stämma in på alla ovanstående kriterier, vilket är anledningen till att tråden startades. Din personliga historik har dessvärre ingenting att göra med din verksamhet. Det finns ingenting i det du nämnt som gör en eventuell köpare trygg. Mitt råd är att du börjar beställa hem klockor för att därefter sälja dem. Utifrån din personliga beskrivning ovan går det inte att lita på att de personer du har kontakt med kan leverera klockor. Du kanske tror det, men du kan likaväl själv bli bedragen av dina "leverantörer". Jag hoppas självklart att så inte är fallet, men jag tror knappast att du har pengar liggandes för att återbetala en köpare av en klocka för 100 000kr om det skulle visa sig att pengarna är skickade till en bedragare i något annat land.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
UNDERBAR tråd.

Älskar nära alla goes flashback och läser lusen av honom.

Gör om gör rätt, eller håll dig till någon av de andra tre miljoner verksamheter du har.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
3: Personen vill ha betalning via bankkonto, inte via paypal, eftersom paypal är kopplat till personnummer och ger garantier för köpare, samt är vana vid att kräva tillbaka pengar från säljare som bedrar.
Paypal kopplat till personnummer? :eek:

On-topic så tycker jag att folk kan lugna sig lite. Han verkar inte vara en skurk även om han kanske underskattat klockköpares due dilligence vid klockköp. Får han ordning på sin business så har vi kanske en lokal klockkran som kan erbjuda medlemmar kanonpris på klockor folk istället köper från Uret eller liknande. Varför hetsa och skrämma iväg honom? Så jävla bra är inte Uret, Luxary Watches och god knows vad de heter.
 

Lillakvinna

Breitling
Btw, vågar man sig på att gissa på att de finns något slags samröre med "Berger Handelsvertretung" ?
Samma bilder, samma annons beskrivning fast på Tyska med samma rubrik där det anges att moms ingår i priset.
Got 2 love google!

Hej Martinhook,

Jag kan tala lite svensk men jag tycker att jag ska skriva på engelska i stället så att jag kan uttrycka mig bättre.
Yes, you are right. The pictures from Bohnstedt Watch Sweden and Berger Handelsvertretung are the same. You want to know why?It's because the pictures were from Bergers. Get it? FYI, Bohnstedt Watch Sweden and Berger Handelsvertretung are working together. Why? because JG or Jan Gerhard Bohnstedt is from Scandinavia and is able to speak Norwegian, Danish, Swedish, English and a little German. His prices are a little bit higher because the VAT here in Scandinavia is 25% and 19% in Germany. I understand all your worries about "bedrägeri". Me too. I'm worried all the the time when I buy something on the net, but I hope that by sharing the truth with you all will change your opinion about JGB.
 

Lillakvinna

Breitling
Ojoj, nu kan vi ju räkna ut vad marginalerna ligger på :D

nej... Bohnstedt Watch Sweden tror du har trampat lite i klaverat och bör avverka verksamheten. Fult lir, dåligt bemötande (och framförallt udda) och sedan tjyvat annonserna rätt av från en tysk handlare som är mer pålitlig och har bättre priser. Skäms!

Hej Bingoraalf,

Snälla du, kan du läsa vad jag har skrivit till Martinhook. :happyhappy:

Tack.

Hälsningar,
Lillakvinna
 

Lillakvinna

Breitling
Paypal kopplat till personnummer? :eek:

On-topic så tycker jag att folk kan lugna sig lite. Han verkar inte vara en skurk även om han kanske underskattat klockköpares due dilligence vid klockköp. Får han ordning på sin business så har vi kanske en lokal klockkran som kan erbjuda medlemmar kanonpris på klockor folk istället köper från Uret eller liknande. Varför hetsa och skrämma iväg honom? Så jävla bra är inte Uret, Luxary Watches och god knows vad de heter.

Oj, vad härligt!

Tack så mycket Per :happyhappy:

Hälsningar,
Lillakvinna
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Hej Martinhook,

Jag kan tala lite svensk men jag tycker att jag ska skriva på engelska i stället så att jag kan uttrycka mig bättre.
Yes, you are right. The pictures from Bohnstedt Watch Sweden and Berger Handelsvertretung are the same. You want to know why?It's because the pictures were from Bergers. Get it? FYI, Bohnstedt Watch Sweden and Berger Handelsvertretung are working together. Why? because JG or Jan Gerhard Bohnstedt is from Scandinavia and is able to speak Norwegian, Danish, Swedish, English and a little German. His prices are a little bit higher because the VAT here in Scandinavia is 25% and 19% in Germany. I understand all your worries about "bedrägeri". Me too. I'm worried all the the time when I buy something on the net, but I hope that by sharing the truth with you all will change your opinion about JGB.

Kommentar borttagen av mig själv eftersom någon part tydligen har missförstått den andre, jag ville helt enkelt kolla om LillaKvinna satt och översatte i Google översätt, och om så var fallet, varför. Jag vill därför be om ursäkt till Lillakvinna om det tolkades som någon sorts påhopp, till Bohnstedt och till alla KS:are som inte tyckte att inlägget hörde hemma på KS. Om någon är nyfiken över vad jag skrev och varför jag skrev detta så kan det tas med mig via PM.

Edit: Efter att jag nu förstått att han som sköter Bohnstedt Watches Sweden har en Thailändsk fru förstår jag hur man kunde tycka att mitt inlägg var ett övertramp.
I och med att vissa kommentarer har tagits bort av användaren så har jag alltså inte fått samma bild av tråden som många andra.
 

Lillakvinna

Breitling
Hallåj!

Jag har iigentligen inkenting at göörra med dätta, meen diinn förrållandevis bra svenskaas fäl är typpiskka sökmotorsöversattninksfel, och darfour tankte bojjke sä om do kan tålka dena texxt, eler om do bara osar fallsariumm, presic som denna tråd har hjort från örjan.

(Ledssen om nii tyker att jagg skrepar ner traden, meen jag vill inte aat KS smuttsas ner med massa skummmrassk, urseckta åckså om duu facktist can lesa vad jag skrivir.)

hahaha...very funny..:)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp