Vilken jävla resa, bilen skulle hämtas från Norrköping så 7 på morgonen sätter jag mig på tåget ner......1:aklass biljett innebär frukost men det fanns såklart inte. Att man betalt för den spelade inte roll och man fick inte heller pengar tillbaka eller möjlighet att hämta ut frukost vid ett annat tillfälle.
Väl framme hämtar säljaren mig på tågstationen och berättar i bilen att det kommer bli försening. Bilen var leveransrekondad och vid service märker man att ena framlyset inte fungerar alls, felsökning och allt vad det innebär. Först var det byte av xenonlampa osv men till slut byttes hela styrenheten till lampan. 4,5 timmar senare säger de att det är klart, säljaren säger till mig att vänta kvar för han vill kolla av bilen först. Ett par minuter senare så backar han in bilen i salen och där syns allt. Varenda fönster finns det stora fingeravtryck på samt massa massa pollen/damm. det sitter plast kvar runt nackstöden, det är inte dammsuget inne i bilen, skoavtryck på instegslisterna. Man har spillt nåt på den kromade listen i bagaget som inte går bort, hela listen är kladdig och klibbig. man har knappt tvättat bilen. Det är massa skit överallt och där är tog mitt tålamod slut.
Säljaren ringer ut nån chef som tittar och beklagar sig över detta och de börjar fota allt som är missat. Jag orkar inte vänta längre och säger att jag åker hem, kommer rekonda bilen och ni får en faktura vilket de accepterar. Sätter mig i bilen och det är tomt på soppa, ett krav på köper var att det skulle vara full tank. Vidare vill jag att de skulle göra ett riktigt bra pris på några enkla originalfälgar som jag kan smälla på vinterdäck sen. De hade små marginaler sa säljaren, samma säljare som berätta hur stora de är innan och att man säljer 3500 bilar per år.
Självklart tog det så lång tid att jag nu fastnar rusningstrafik i vår vackra huvudstad vilket tar 1,5 timme extra.
Säljare skickar ett schyst mail och beklagar det inträffade, och lovar återkomma med pris på vinterhjul alternativ bara fälg.
Vad anser ni är rimlig ersättning för allt detta skit, ett nybilsköp som ska vara roligt vart allt utom det. Nu är vi hemma, men det känns inte som en bra dag eller ett roligt köp just nu.