• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bolla lite tankar inför bilköp, hur hade ni resonerat

Edin

Panerai
Kul att det löst sit till slut ändå.
Jag kan hålla med dig om att allt borde ha lösts på plats när nu ändå ansvarige var närvarande och om det nu var så att fälgarna inte skulle funnits hemma kunde man ju löst efterhand (men bestämt att det ska lösas).

Jag tycker generellt sätt att service- och reservdels- personal borde få gå kurs i kundbemötande och charmskola...
 

BOTL

Panerai
En liten uppdatering, trots flera mail till Bilfirman så har den avdelning som påstods skulle skicka fälgarna omgående osv inte ens bemödat sig att kontakta mig.
Värdelös är minst förnamnet, alltså inte ens ett jävla mail där man berättar om när och säljaren säger att det ligger på någon annan avdelning nu men ingen kontaktinformation så att man kan kommunicera.

Så en liten varning tänker du köpa bil så gör det inte från den nämnda handlare, man är världssämst på att göra rätt för sig.
 

WiktorK

Omega
Det är alltid tråkigt när saker inte blir som man har tänkt sig, särskilt när det gäller stora inköp som bil etc.

Men jag förstår inte riktigt varför folk envisas med vid problem, att skicka mail? Det är väl både bättre relationsmässigt mellan säljare / köpare att ringa och diskutera?
Det känns som att du hade kunnat få snabbare och kanske annan/mer information genom ett samtal än genom mail?

Upplever att de gånger jag har haft problem med Folka, så har jag lyckats få bra hjälp och återkoppling när jag har ringt!
 

BOTL

Panerai
Det är alltid tråkigt när saker inte blir som man har tänkt sig, särskilt när det gäller stora inköp som bil etc.

Men jag förstår inte riktigt varför folk envisas med vid problem, att skicka mail? Det är väl både bättre relationsmässigt mellan säljare / köpare att ringa och diskutera?
Det känns som att du hade kunnat få snabbare och kanske annan/mer information genom ett samtal än genom mail?

Upplever att de gånger jag har haft problem med Folka, så har jag lyckats få bra hjälp och återkoppling när jag har ringt!

För per mail så kan jag alltid hänvisa till vad som är sagt och lovat! Om man som säljare väljer att ignorera mail men lösa problem om de kommer in per samtal så är det väldigt märkligt.
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
För per mail så kan jag alltid hän Ida till vad som är sagt och lovat! Om man som säljare väljer att ignorera mail men lösa problem om de kommer in per samtal så är det väldigt märkligt.
Eller gör som jag får göra ibland på jobbet när det gäller... vissa individer: Prata i telefon och kom överens om saker, skicka sedan mail med innehållet "Så som vi kom överens per telefon för 10 minuter sedan..." Men visst, idag borde alla kunna sköta diskussionen via olika kanaler, inte bara telefon.
 
Topp