Tror inte att det är VAGs fel att en återförsäljare har en rekond som inte funkar, eller?VAG i ett nötskal. Finns en anledning att jag aldrig mer kommer äga en bil från den koncernen. Fast jag tycker de gör fina bilar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror inte att det är VAGs fel att en återförsäljare har en rekond som inte funkar, eller?VAG i ett nötskal. Finns en anledning att jag aldrig mer kommer äga en bil från den koncernen. Fast jag tycker de gör fina bilar.
VAG i ett nötskal. Finns en anledning att jag aldrig mer kommer äga en bil från den koncernen. Fast jag tycker de gör fina bilar.
Tror inte att det är VAGs fel att en återförsäljare har en rekond som inte funkar, eller?
Det är återförsälarens fel givetvis.Hur man hanterar det, att säljaren går ut och godkänner rekonden och allt som hänt och inte svarar. Jo det hamnar såklart på dem när det inte är en gång på tusen.
Ägt 5 bilar från vag, använt mig av 4 olika återförsäljare vid service och garantireparationer. Har inte känt mig särskilt väl behandlad som kund på någon av dem. Som sagt bilarna är fina att titta på men efter mina erfarenheter stöter jag inte i en bil från den koncernen igen.Tror inte att det är VAGs fel att en återförsäljare har en rekond som inte funkar, eller?
VAG i ett nötskal. Finns en anledning att jag aldrig mer kommer äga en bil från den koncernen. Fast jag tycker de gör fina bilar.
Okej, 4 olika återförsäljare har varit dåliga?Ägt 5 bilar från vag, använt mig av 4 olika återförsäljare vid service och garantireparationer. Har inte känt mig särskilt väl behandlad som kund på någon av dem. Som sagt bilarna är fina att titta på men efter mina erfarenheter stöter jag inte i en bil från den koncernen igen.
Okej, 4 olika återförsäljare har varit dåliga?
Tror du man överlever om alla är missnöjda eller går folk till någon annan? Tror du de återförsäljarna drivs med intentionen att göra alla kunder missnöjda?
Jag menar att antingen har du en jäkla otur eller så problemet kanske finns hos dig?
Håller inte alls med dig här, får jag fråga om du råkar jobba på vag?
Att de i över ett decennium blev framröstad till Sveriges sämsta märkesverkstad säger väl allt. De är stora, inte bra. Jag köper en Skoda för att jag gillar bilen, det sämsta med Skoda är just deras verkstäder.
De flesta bilar har inga problem, det är när något strular man får se vad de går för.
Och du behöver bara läsa tidningen för att se vad VAG har för normer och det här med att vara ärliga mot kunder.
Nej det gör jag inte. Jag bara motsatte mig att det skulle vara Vags fel att en åf är dålig. Lite som att säga att det är Apples fel att Siba är dåliga.
Skodas kunder är mer nöjda med sina verkstäderän vw...
Nej Apple store äger sina egna butiker så den jämförelsen är väldigt skev.Nej det är som att tycka det är Apples fel att Apple stores inte beter sig rätt. Det finns enkla medel att hantera sånt här. Om det hade kostat de massor med pengar att inte göra rätt för sig tror du verkligen de inte hade hört av sig direkt och sagt klart vi försöker göra rätt för oss?
Nej Apple store äger sina egna butiker så den jämförelsen är väldigt skev.
Just nu låter det som ditt problem ligger på säljaren som inte tar tag i problemet som han bör.
Skriv på fler ställen. Gärna någon motortidning, men också bredare siter och tidningar.Man blir ju otroligt besviken att innan köpet svarades det på mailen efter högst nån timme. Nu hör man inte ens av sig för att kolla om bilen fungerade med tanke på att man lagat den, eller svarar på mail.
Jag hoppas någon ansvarig på VAG surfar här, ser detta och känner att de ska göra rätt för sig.
Hade det vart 1 åf så hade du nog haft rätt men 4st? Kört BMW Honda Saab och Volvo där har det aldrig vart bekymmer för min del. Kört Volvo i 5 år nu 2 olika bilar. Använt 2 ÅF för service och rep funkat fint på båda. Som sagt mina upplevelser och jag tänker aldrig mer köpa bil från vag koncernen igen. Synd för jag tycker de gör fina bilar.Okej, 4 olika återförsäljare har varit dåliga?
Tror du man överlever om alla är missnöjda eller går folk till någon annan? Tror du de återförsäljarna drivs med intentionen att göra alla kunder missnöjda?
Jag menar att antingen har du en jäkla otur eller så problemet kanske finns hos dig?
Engströms i Linköping har ju som slogan "Utomordentligt nöjd kund". Jag har inget att klaga på de gånger jag har varit i kontakt med verkstaden där... Men det är klart, Norrköpingsbor underlåter väl sig inte att åka till stora stan för att handlaVet att agenten för dem i Norrköping är allmänt känd för att vara urusel vad gäller service damt frekvent blåser sina kunder på pengar, tyvärr går de runt ändå då många vill ha bilarna och inga andra ÅF finns i närheten.
Ja det måste vara mitt och alla andras fel att han fick en tråkig upplevelse från ÅF. Inte ägt en vag bil sen 2010 tänkte mig att de måste ha skärp till sig. Så var inte fallet. Förlåt BOTL.En fråga bara till alla er som haft problem med VAG och dess bilar, varför talade ni inte ut innan @BOTL handlat?
Jag menar detta med all välmening för vi vill väll alla bidra till en god stämning och vara hjälpsamma mot varandra?
Haha anledningen till att jag vet om Norrköping är att två kollegor som bor där och dessutom haft VW tjänstebilar. Jag tror att handlaren i min stad är ungefär lika bra/dålig som övriga märken vi har.Engströms i Linköping har ju som slogan "Utomordentligt nöjd kund". Jag har inget att klaga på de gånger jag har varit i kontakt med verkstaden där... Men det är klart, Norrköpingsbor underlåter väl sig inte att åka till stora stan för att handla
Ja det måste vara mitt och alla andras fel att han fick en tråkig upplevelse från ÅF. Inte ägt en vag bil sen 2010 tänkte mig att de måste ha skärp till sig. Så var inte fallet. Förlåt BOTL.
Fast försäljaren tog kort på bilens skick innan han åkte iväg, eller dvs om nu inte försäljaren har raderat fotona...Tyvärr så tror jag dina möjligheter till kompensation är små. Du har betalat bilen och åkt iväg med den långt. De chansar att du inte kommer komma tillbaka och krångla. Söderbergs är ett skräpföretag som enbart lever på att de är den enda handlaren i Norrköping för sina märken.
Visst, men sannolikheten att han fullständigt struntar i det ökar markant med avståndet. Han räknar med att kunden inte orkar komma tillbaks.Fast försäljaren tog kort på bilens skick innan han åkte iväg, eller dvs om nu inte försäljaren har raderat fotona...