Fick veta vid senaste besöket att de outsorceat alla reparationer av vintageverk - så ingen in-house som gör det.. Förmodligen därför de lägger på en del som mellanhänder. Tråkigt.Aj då. Ja det var en rejäl höjning..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick veta vid senaste besöket att de outsorceat alla reparationer av vintageverk - så ingen in-house som gör det.. Förmodligen därför de lägger på en del som mellanhänder. Tråkigt.Aj då. Ja det var en rejäl höjning..
Vet inte om 2254.50 med Cal.1120 klassas som vintage. De gjorde min service internt.Fick veta vid senaste besöket att de outsorceat alla reparationer av vintageverk - så ingen in-house som gör det.. Förmodligen därför de lägger på en del som mellanhänder. Tråkigt.
Görs det förmodligen inte, men allt urmakarna inte vill (eller kan) pilla på som är äldre skickas vidare var intrycket jag vill. Mer att de väljer vad de ska jobba med.Vet inte om 2254.50 med Cal.1120 klassas som vintage. De gjorde min service internt.
Kräsna urmakare…Görs det förmodligen inte, men allt urmakarna inte vill (eller kan) pilla på som är äldre skickas vidare var intrycket jag vill. Mer att de väljer vad de ska jobba med.
Tror du att du betalar för samma tjänst?Hej. Jag är ny på klocksnacket och det blir mitt första inlägg här. Försöka blåsa lite nytt liv i tråden ang. var man kan gå i Gbg med sina vintage klockor som behöver service. Jag har lämnat in en 20-tals Bucherer på Mariaplansur, som de servade snabbt och prisvärt. 900kr. Jag var precis vid Haga Antika Tiders urmakeri och han begärde 5000kr för en service på en simpel handvriden mekanisk urverk (Bulova, Vulcain)...jag är lite förvirrad över dessa prisskillnader?!?
Tråkigt - visste inte att han gått bort…Mariaplans Ur var en "legit" urmakare och inte nån som "sitter hemma i mammas källare och jobbar svart". Mikael gick tyvärr bort i februari och det sker en ägarbyte tror jag. I andra central-europeiska storstäder verkar priser ligger runt 125 Euro för en enkel mekanisk urverk, 180 Euro för en automatisk urverk och 350 Euro för en Chronograph.
Det är ju ett kostnadsförslag. Dom tar ju höjd ifall det är värre än det ser ut. Jag har servat grejer där och det har alltid blivit billigare än kostnadsförslaget (Sist sa dom 4k blev 3 har jag för mig).Hej. Jag är ny på klocksnacket och det blir mitt första inlägg här. Försöka blåsa lite nytt liv i tråden ang. var man kan gå i Gbg med sina vintage klockor som behöver service. Jag har lämnat in en 20-tals Bucherer på Mariaplansur, som de servade snabbt och prisvärt. 900kr. Jag var precis vid Haga Antika Tiders urmakeri och han begärde 5000kr för en service på en simpel handvriden mekanisk urverk (Bulova, Vulcain)...jag är lite förvirrad över dessa prisskillnader?!?
Nu är detta inte i Gbg men inte så långt ifrån heller - Kolla med Anton på Svanberg & Werner i Kungsbacka? Han gillar gamla grejer.Någon som vet en duktig urmakare som har vana att fixa gamla kronografurverk. Har varken lust att skicka klockan till schweiz eller vänta typ 6 månader.
Cal 1136 är baserat på ett gammalt piguet verk så inte det vanligaste men tänker att någon vintage veteran har haft liknande problem som mig innan. Alla förslag välkomna![]()
Låter bra, skulle du kunna skicka PM med numret så hade det varit toppenNu är detta inte i Gbg men inte så långt ifrån heller - Kolla med Anton på Svanberg & Werner i Kungsbacka? Han gillar gamla grejer.
PM till mig om du vill ha ett telefonnummer, de har lite klent med information på webben.
Skojar du?Låter bra, skulle du kunna skicka PM med numret så hade det varit toppen
Såklart. My bad. Googlade bara och insåg att deras hemsida inte verkar funka.
Missade är du erbjöd sig att hen skulle PM'a, som som sen ville att du skulle PM'a. För ett nummer som finns en googling bort.Såklart. My bad. Googlade bara och insåg att deras hemsida inte verkar funka.
Jeje.Missade är du erbjöd sig att hen skulle PM'a, som som sen ville att du skulle PM'a. För ett nummer som finns en googling bort.
Checka med Beso Ur i Antikhallarna då. Om de inte kan fixa den så kan de säkert ge dig god vägledning om till vem du skall vända dig.Hörde av mig till Haga Antika Ur idag och undrade om de kunde titta på att laga en Bulova Spaceview. Han kunde inte men hänvisade till Appelkvist Ur i Lund. Dock inget svar på telefon därifrån. Även försökt nå ABC service i stockholm men inget svar där heller.
Är det någon på forumet som vet ifall det finns någon i Sverige som kan kika på att laga ihop en sådan klocka? Om inte, vart utanför Sverige borde man kolla? Känns som en riktig djungel![]()
Beso Ur Antikhallarna.Någon som kan rekommendera en bra urmakare. Och då tänker jag inte på fancy butikerna..
Lasse
Checka med Beso Ur i Antikhallarna då. Om de inte kan fixa den så kan de säkert ge dig god vägledning om till vem du skall vända dig.
Beso Ur Antikhallarna.
Stämmer, de säljer endast av reservdelar osv verkar det som just nu. Så är fortfarande fast utan att veta vart man kan vända sig. Någon som skickat nånstans utanför Sverige?Tillfälligt stängt senast jag kollade
Såg nu att Bertil Svensson tyvärr gick bort 14 febBeso Ur Antikhallarna.
Vila i frid.Såg nu att Bertil Svensson tyvärr gick bort 14 feb
Brukade vara inne på sidan dagligen för att se vad för nytt som kommit in. Efter ett tag då både butik och hemsida legat nere/stängt sedan i höstas så slutade jag vara det en bit i det nya året.Såg nu att Bertil Svensson tyvärr gick bort 14 feb
Tjenare!
Letar efter en klok urmakare så jag är redo när servicebehovet dyker upp för min Datejust 1601. Är det så att Haga antika tiders kan få tag på original Rolexdelar? Läste det någonstan i tråden.
Ge gärna tips om ni vet någon annan urmakare som är Rolex-certifierad/kan serva rolex. Undviker Bergströms i den mån jag kan..![]()
Fy det låter hemskt. Vet du någon annan bra urmakare för Rolex?Rekommenderar inte Haga antika tider. Jag har haft en klocka inne hos dom i över ett år utan att ha fått tillbaka den. Dom "letar fortfarande efter delar" och när jag då ville ha tillbaka klockan och pengarna tillbaka sa gubben bara "då får du den i delar för den är nedmonterad".