• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rekommenderar inte Haga antika tider. Jag har haft en klocka inne hos dom i över ett år utan att ha fått tillbaka den. Dom "letar fortfarande efter delar" och när jag då ville ha tillbaka klockan och pengarna tillbaka sa gubben bara "då får du den i delar för den är nedmonterad".
Usch då! Haft en vintage kronograf inne för andra gången efter servicen för att fixas till då den inte funkar som den ska. Sentimentalt värde annars skulle jag inte ens lämnat in för service. Lämnade in den i januari, fortfarande inte hört något..
 
Usch då! Haft en vintage kronograf inne för andra gången efter servicen för att fixas till då den inte funkar som den ska. Sentimentalt värde annars skulle jag inte ens lämnat in för service. Lämnade in den i januari, fortfarande inte hört något..
Exakt samma för mig. Dom tog två månader på sig att fixa min valjoux 72, fick lämna tillbaka dagen efter då den inte fungerade korrekt och hade massa skit under glaset. Sen dess har jag inte sett den. Har väl gått 14 månader nu lite lagom. Ska ringa dom idag, blir snart anmälan känner jag.
 
Exakt samma för mig. Dom tog två månader på sig att fixa min valjoux 72, fick lämna tillbaka dagen efter då den inte fungerade korrekt och hade massa skit under glaset. Sen dess har jag inte sett den. Har väl gått 14 månader nu lite lagom. Ska ringa dom idag, blir snart anmälan känner jag.
Detta är ju inget annat än en katastrof! Vet att de gått igenom några urmakare men det är under all kritik känner jag... Hoppas det reder sig, återkom gärna med hur det gått!
 
Exakt samma för mig. Dom tog två månader på sig att fixa min valjoux 72, fick lämna tillbaka dagen efter då den inte fungerade korrekt och hade massa skit under glaset. Sen dess har jag inte sett den. Har väl gått 14 månader nu lite lagom. Ska ringa dom idag, blir snart anmälan känner jag.
Blev det löst för din del?
Har inget hört ännu och funderar på att gå förbi butiken istället...
 
Snackade med Örjan över telefon, verkade riktigt reko. Ska lämna in en omega och rolex till honom. Återkommer hur det gick👍🏻
 
Klockmaster Schutz Backaplan har också en urmakare som pysslar med det mesta. Kan vara värt att kolla upp.
 
Klockmaster Schutz Backaplan har också en urmakare som pysslar med det mesta. Kan vara värt att kolla upp.
Kanske orelaterat men dom var riktigt osköna mot mig. Skulle lämna in en Certina för garantiärende men dom vägrade att ta emot den trots att dom är AD eftersom jag inte köpt den hos dom.

Fick skriva direkt till Certina som gav dom reprimand och "tvingade" dom att ta emot den. Fett störande...men jag har ju som sagt alltid otur med mina klockor så det kanske var mitt fel ändå..
 
Kanske orelaterat men dom var riktigt osköna mot mig. Skulle lämna in en Certina för garantiärende men dom vägrade att ta emot den trots att dom är AD eftersom jag inte köpt den hos dom.

Fick skriva direkt till Certina som gav dom reprimand och "tvingade" dom att ta emot den. Fett störande...men jag har ju som sagt alltid otur med mina klockor så det kanske var mitt fel ändå..
Har också dålig erfarenhet där de sabbade länkstiften till min Omega SMP när jag behövde hjälp med att lägga till bitar. Frågade också specifikt om de hade rätt verktyg och utförde arbeten på dessa typer varpå han svarade, 'Ja jag är ju urmakare'. Två minuter senare har han bankat dem sneda med en hammare..
 
Kanske orelaterat men dom var riktigt osköna mot mig. Skulle lämna in en Certina för garantiärende men dom vägrade att ta emot den trots att dom är AD eftersom jag inte köpt den hos dom.

Fick skriva direkt till Certina som gav dom reprimand och "tvingade" dom att ta emot den. Fett störande...men jag har ju som sagt alltid otur med mina klockor så det kanske var mitt fel ändå..
Det där kan vara lite knepigt. Det är ett problem för butiker när det gråhandlas och tror garantiärenden kan hanteras hos vilken ad som helst. Är det garantiärende brukar de åtminstone ta emot för att skicka in SGN. Men i och med att det är en utgift för företaget så känns det nog inte så kul.
 
Det där kan vara lite knepigt. Det är ett problem för butiker när det gråhandlas och tror garantiärenden kan hanteras hos vilken ad som helst. Är det garantiärende brukar de åtminstone ta emot för att skicka in SGN. Men i och med att det är en utgift för företaget så känns det nog inte så kul.
Aa fast nu hade jag ju köpt klockan på Klockia som också är svensk AD. Hade absolut inget krav på att dom skulle åtgärda på plats utan jag ville endast använda dom som ombud för att skicka den vidare till swatch.
 
Det där kan vara lite knepigt. Det är ett problem för butiker när det gråhandlas och tror garantiärenden kan hanteras hos vilken ad som helst. Är det garantiärende brukar de åtminstone ta emot för att skicka in SGN. Men i och med att det är en utgift för företaget så känns det nog inte så kul.
OT för tråden men... garantiärenden SGN kan absolut hanteras hos vilken AD som helst, bara certet är korrekt ifyllt, men läst om flera fall där dom velat ha en hanteringsavgift på kanske en femhundring om klockan inte är köpt där (lite olika, är man känd kund så tar dom kanske inte betalt?). Men, som skrivits tidigare på KS: Kontaktar man SGN så fixar dom så man skickar klockan direkt dit och (tror jag) dom står för all frakt. Spelar ingen roll om det är gråhandlar-Omega med Italienskt cert, är det korrekt ifyllt av en AD där så har man en gällande världsgaranti.
 
OT för tråden men... garantiärenden SGN kan absolut hanteras hos vilken AD som helst, bara certet är korrekt ifyllt, men läst om flera fall där dom velat ha en hanteringsavgift på kanske en femhundring om klockan inte är köpt där (lite olika, är man känd kund så tar dom kanske inte betalt?). Men, som skrivits tidigare på KS: Kontaktar man SGN så fixar dom så man skickar klockan direkt dit och (tror jag) dom står för all frakt. Spelar ingen roll om det är gråhandlar-Omega med Italienskt cert, är det korrekt ifyllt av en AD där så har man en gällande världsgaranti.
"Världsgaranti" finns, ja. Men när det gäller tex Certina kommer den skickas in till SGN och inte hanteras direkt av adn.
Har inte påstått annat. Men man lär förstå problemet och varför inte alla reparationer utförs hos en ad om man kommer dit med en gråhandlad klocka.
 
"Världsgaranti" finns, ja. Men när det gäller tex Certina kommer den skickas in till SGN och inte hanteras direkt av adn.
Har inte påstått annat. Men man lär förstå problemet och varför inte alla reparationer utförs hos en ad om man kommer dit med en gråhandlad klocka.
Med "garantiärenden SGN" menar jag att ALLT skickas vidare dit och ADs egna urmakare aldrig rör klockorna när dom har gällande fabriksgaranti. Så har dom sagt till mig när jag lämnat in Omega och Longines iaf. Var/hur klockan är köpt spelar noll roll då garantin inte gäller bara för förste köparen. SGN = Swatch Group Nordic i Stockholm f ö.
 
Med "garantiärenden SGN" menar jag att ALLT skickas vidare dit och ADs egna urmakare aldrig rör klockorna när dom har gällande fabriskgaranti. Så har dom sagt till mig när jag lämnat in Omega och Longines iaf. Var/hur klockan är köpt spelar noll roll då garantin inte gäller bara för förste köparen. SGN = Swatch Group Nordic i Stockholm f ö.
Ja det är skillnad på tex en Omega och en enkel Certina.
 
Med "garantiärenden SGN" menar jag att ALLT skickas vidare dit och ADs egna urmakare aldrig rör klockorna när dom har gällande fabriksgaranti. Så har dom sagt till mig när jag lämnat in Omega och Longines iaf. Var/hur klockan är köpt spelar noll roll då garantin inte gäller bara för förste köparen. SGN = Swatch Group Nordic i Stockholm f ö.
Ja det är skillnad på tex en Omega och en enkel Certina.
SGN står för all frakt, även om det inte är ett garantiärende utan exempelvis offert för service. Även om man inte väljer att gå vidare med dem så står SGN för frakten.

Alla garantiärenden skickas dit, oavsett klockmärke. Det har de kommunicerat ut till alla ADs. Haft både en Tissot och Omega som lämnats in och trots att det var ”mindre” åtgärder som deras urmakare kunde fixat själva så var de tvungna att skeppas iväg.
 
SGN står för all frakt, även om det inte är ett garantiärende utan exempelvis offert för service. Även om man inte väljer att gå vidare med dem så står SGN för frakten.

Alla garantiärenden skickas dit, oavsett klockmärke. Det har de kommunicerat ut till alla ADs. Haft både en Tissot och Omega som lämnats in och trots att det var ”mindre” åtgärder som deras urmakare kunde fixat själva så var de tvungna att skeppas iväg.
SGN står inte för alla fraktavgifter, skickade dit en klocka senast förra veckan som var utanför garanti och de ville inte skicka ut en fraktsedel utan det får man själv stå för.
 
Tillbaka
Topp