• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Breitling försöker sälja klockor med halvnakna tjejer

Delar det inte för att jag gillar det utan för att fler ska få kunskap om hur Breitling ser på kvinnans roll. Hon är där för att vara vacker och behaga. Varför inte ta in ett gäng kvinnliga piloter och göra sig av med sektkillen i stället?
Va, är inte kvinnorna på bilden piloter. Klart att de är piloter, syns på mössan.
image.jpeg

Breitling fortsätter med sin något föråldrade kvinnosyn och toppar det med en tokig scientolog i form av Travolta när de firar sin butik i Genève.

14362704_1532233443468810_3775608926274021337_o.jpg
Jo men Travolta har ju viss legitimitet till skillnad från damerna, som ägare av en egen Boeing 707 med andrestyrmans licens att flyga (är även utbildad på 747) är han en av få privatpersoner med den typ av licens.

Han är en tokig scientolog och det är obegripligt varför Breitling vill förknippas med en sekt.
Jag tror inte Breitling känner att de propagerar för Scientologin bara för att de har med Travolta att göra. Man kan väl gilla Travolta ändå (han är ju känd för lite mer än det...), precis som många gillar Carola utan att sympatisera med Livets Ord. Det är väl inte så konstigt. Det är bra det där med religionsfrihet.

Jaha det är därför man ser så få Breitling på Södermalms gator!
Där fick du till det.

En fråga till er som stör er på Torsten och många fler som tycker att reklamen är sexistisk(det inkluderar mig) - tycker ni inte själva att reklamen är kvinnoförnedrande genom att kvinnans kropp används som ett sexobjekt, eller tycker ni rentav bara att det inte är ett problem?
Känns så tråkigt (och typiskt ett mansdominerat forum) att många väljer att håna och förlöjliga de som tycker att reklamen är sexistisk.

Du talar som en nonchalant 22-åring som inte riktigt orkar ta diskussionen utan drar till med en gammal floskel för att slippa.
Vill du inte diskutera objektifieringen av kvinnor i marknadsföring är det här nog inte rätt tråd för dig.
Det är helt korrekt iakktaget förutom att jag är 43, men ta och gissa en gång varför lättklädda damer används i reklam...
Jo därför att det fungerar, och för den slags diskussioner finns det proppfullt av forum.
Vad annat än en kvinna fungerar som sexobjekt förresten ?

Det är helt korrekt iakktaget förutom att jag är 43, men ta och gissa en gång varför lättklädda damer används i reklam... Jo därför att det fungerar, och för den slags diskussioner finns det proppfullt av forum. Vad annat än en kvinna fungerar som sexobjekt förresten ?
Lättklädda damer används oftast när produkten som ska säljas inte klarar av att sälja sig själv. Då är det äldsta tricket i boken att stoppa in eller flera halvnakna brudar eftersom vi män är djur med en törstande sexdrift. Att det funkar på småpojkar är troligtvis anledningen till att Breitling använder det i sin reklam.

Kvinnor kan vara väldigt sexig utan att se ut som strippor. Varför inte ta in någon bra skådespelerska för att komplettera tokstollen Travolta?

Jag tror inte Breitling känner att de propagerar för Scientologin bara för att de har med Travolta att göra. Man kan väl gilla Travolta ändå (han är ju känd för lite mer än det...), precis som många gillar Carola utan att sympatisera med Livets Ord. Det är väl inte så konstigt. Det är bra det där med religionsfrihet.
Kan tycka att det är rätt stor skillnad på Travolta som skådis och som privatperson (gäller även Tom Cruise). Att låta honom bära en klocka i en film är inte riktigt samma sak som att göra honom till ambassadör för ett klockmärke.

Lättklädda damer används oftast när produkten som ska säljas inte klarar av att sälja sig själv. Då är det äldsta tricket i boken att stoppa in eller flera halvnakna brudar eftersom vi män är djur med en törstande sexdrift. Att det funkar på småpojkar är troligtvis anledningen till att Breitling använder det i sin reklam.

Kvinnor kan vara väldigt sexig utan att se ut som strippor. Varför inte ta in någon bra skådespelerska för att komplettera tokstollen Travolta?
Rolex använder ofta vackra, sensuellt laddade bilder av påklädda framgångsrika kvinnor i sin reklam.

Tillbaka
Topp