Phew...tack.Jag är gay.. det är soft!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Phew...tack.Jag är gay.. det är soft!!
Bra inlägg och grattis till nummer 23 som skrev det i trådenJag blir kränkt av alla lättkränkta människor i dagens samhälle...
Känner mig nu ännu mera kränkt!!!! Kommer aldrig kunna släppa detta...Bra inlägg och grattis till nummer 23 som skrev det i tråden![]()
Det här med att det är OK bara för att man reflekterar tillbaka på en period när värderingar och lagstiftning var annorlunda tycker jag är ett ganska värdelöst argument för att kunna göra samma sak idag.
Det var ok och lagligt att piska svarta för 150 år sedan. Det var lagligt att bränna judar på bål för 70 år sedan. Inte fan är det en ursäkt för att ha dessa åsikter idag.
Nej det är inte det som det står. Det står att man kan inte ursäkta en omodern och rutten värdering bara för att den var ok förr. Vi jämför inte "hur mycket" dålig en sak är jämfört med en annan.Ok. Då säger vi väl att bränna 6 miljoner judar är samma sak som att ha en annonskampanj med temat flyboys-nostalgi.
Man såg väl tom en navel på ngn Breitlingbild om jag minns rätt och det kan man fan inte ta för lätt på.......
Nej det är inte det som det står. Det står att man kan inte ursäkta en omodern och rutten värdering bara för att den var ok förr. Vi jämför inte "hur mycket" dålig en sak är jämfört med en annan.
Det här med att det är OK bara för att man reflekterar tillbaka på en period när värderingar och lagstiftning var annorlunda tycker jag är ett ganska värdelöst argument för att kunna göra samma sak idag.
Det var ok och lagligt att piska svarta för 150 år sedan. Det var lagligt att bränna judar på bål för 70 år sedan. Inte fan är det en ursäkt för att ha dessa åsikter idag.
Nej det är inte det som det står. Det står att man kan inte ursäkta en omodern och rutten värdering bara för att den var ok förr. Vi jämför inte "hur mycket" dålig en sak är jämfört med en annan.
Du fattar tydligen fortfarande att jag inte graderar hur dåliga två saker är jämfört med varandra. Läs om, läs rätt.Att jämföra en bild på en naken navel med världshistoriens värsta brott....... ja.......kommentarer är överflödiga.
Se inlägget ovan. Läs igen och försök förstå vad det står först.Ok, så utrensningarna från museerna på bilder som denna nedan är du redo att dra igång? eller åtminstone förbjuda reproduktion eller återgivning av?
Hur vet man om en värdering är "modern" och varför spelar det roll?
Hur skiljer sig din värdering av alla macho-kampanjer med McQueen et al. (...som också uppenbart baseras på "omoderna och ruttna" mansideal med motorcyklar, cigaretter och racerbilar) från den som Breitling gör här?
![]()
![]()
Det är soft. Dock är JT snarare anklagad för att vara "creepy" mot massörer.Jag är gay.. det är soft!!
Se inlägget ovan. Läs igen och försök förstå vad det står först.
Ska man rösta så går min röst till pil nr3, rakad armbåge....om du testar ditt argument ovan på "en lokal som, (...numera utan inträdesagvift tom...) för allmänhet och barn, visar förnedrande bilder på avklädda kvinnor, avbildade i tydligt objektifierande positioner", bara för att de råkar vara från en period när värderingar var annorlunda... (låt oss kalla lokalen "nationalmuseum") eller en "lokal som utan avgift lämnar ut böcker, till allmänhet och ungdomar, som innehåller tydligt kvinnofientliga skildringar med manligt perspektiv" bara för att de råkar vara från en period när värderingar var annorlunda (låt oss kalla lokalen "stadsbiblioteket") ...så blir min logiska slutsats att du är en av dem som slänger ovanstående på bokbålet med ett fånigt flin av att göra det rätta och rensa ut "omoderna och ruttna" värderingar, ...när den dagen kommer? no?
Det sköna är att jag vet att det aldrig kommer att hända, för den aktivistiska, radikala, världsfrånvända och förvirrade identitetspolitiska och "feministiska" vänstern (V, Mp och mindre delar av S) av idag går samma öde till mötes som alla teoretiska vänsterrörelser, den kommer implodera i fraktionsstrider. Om man är för långt från verkligheten så blir man lätt för radikal, och alla slåss om att vara radikalast och hugga på de som inte är rättrogna...
Om du tex. inte blir upprörd över musikaliska museets bild ovan??? ...så är det bara för att du är en sån mellanmjölkig reformist, en sån som inte behövs i revolutionen...
Här är facit:
![]()
plus att bilden som helhet är förkastlig för att den refererar till en tydligt objektifierande bild på en kvinna som visar brösten helt öppet i syfte att egga på män från "en period när värderingar och lagstiftning var annorlunda"
Du är bara grinig för att du inte blivit bjuden på Breitlingfesten på Baselmässan!Se inlägget ovan. Läs igen och försök förstå vad det står först.
...om du testar ditt argument ovan på "en lokal som, (...numera utan inträdesagvift tom...) för allmänhet och barn, visar förnedrande bilder på avklädda kvinnor, avbildade i tydligt objektifierande positioner", bara för att de råkar vara från en period när värderingar var annorlunda... (låt oss kalla lokalen "nationalmuseum") eller en "lokal som utan avgift lämnar ut böcker, till allmänhet och ungdomar, som innehåller tydligt kvinnofientliga skildringar med manligt perspektiv" bara för att de råkar vara från en period när värderingar var annorlunda (låt oss kalla lokalen "stadsbiblioteket") ...så blir min logiska slutsats att du är en av dem som slänger ovanstående på bokbålet med ett fånigt flin av att göra det rätta och rensa ut "omoderna och ruttna" värderingar, ...när den dagen kommer? no?
Det sköna är att jag vet att det aldrig kommer att hända, för den aktivistiska, radikala, världsfrånvända och förvirrade identitetspolitiska och "feministiska" vänstern (V, Mp och mindre delar av S) av idag går samma öde till mötes som alla teoretiska vänsterrörelser, den kommer implodera i fraktionsstrider. Om man är för långt från verkligheten så blir man lätt för radikal, och alla slåss om att vara radikalast och hugga på de som inte är rättrogna...
Om du tex. inte blir upprörd över musikaliska museets bild ovan??? ...så är det bara för att du är en sån mellanmjölkig reformist, en sån som inte behövs i revolutionen...
Här är facit:
![]()
plus att bilden som helhet är förkastlig för att den refererar till en tydligt objektifierande bild på en kvinna som visar brösten helt öppet i syfte att egga på män från "en period när värderingar och lagstiftning var annorlunda"
Varför tror du det?Du är bara grinig för att du inte blivit bjuden på Breitlingfesten på Baselmässan!
Du är bara grinig för att du inte blivit bjuden på Breitlingfesten på Baselmässan!
det har du iofs rätt i, jag kanske är korkad, enfaldig och oinformerad? (....eller "naiv" ...som det heter numera tydligen...), men jag tror att medvetenheten och motståndet mot dylika tilltag har ökat senaste 5 åren?Fast revisionismen har ju börjat och böcker skrivits om..
det har du iofs rätt i, jag kanske är korkad, enfaldig och oinformerad? (....eller "naiv" ...som det heter numera tydligen...), men jag tror att medvetenheten och motståndet mot dylika tilltag har ökat senaste 5 åren?
Ta många bilder på den festen, så fort denna tråd kyls ner lite så kastar du in en bild lite då o då
Yonsson:
![]()
Ja, Han sköt faktiskt först!Fast revisionismen har ju börjat och böcker skrivits om..
Varför tror du det?
![]()
Inte så konstigt när kvinnor (flickor) blir favoriserade i skolan av lärare och därmed erhåller högre betyg. Det finns dessutom en iofs tyst men ändå klar kvotering som pågår just nu av kvinnor och invandrare så du har rätt i att svenska män kommer ha det jäkligt tufft framöver.
Shots fired! Några belägg för detta eller är det en egen teori?
http://ekonomistas.se/2014/02/19/mer-politik-an-pedagogik-bakom-okade-konsskillnader-i-skolan/
"Könsskillnaderna enligt PISA-undersökningarna är betydligt mindre än skillnaderna i betyg, vilket avspeglar det välkända faktum att flickor tenderar att få högre betyg för givna provresultat än pojkar. "
Det där var intressant. Kände jag inte till.
Att flickor kan favoriseras (eller relativt sett prestera bätte) i en miljö med mindre struktur och mindre "ordning och reda" är nog ganska rimligt. Pojkar kan ofta vara lite livligare och de kan nog behöva styras upp lite mer för att ta sig i kragen, meden flickor som är lite lydigare (grova generaliseringar, jag vet) förmodligen kan sköta detta själva. Samma sak gäller nog skolor i problemområden, och i synnerhet då pojkar med invandrarbakgrund. De är den grupp som presterar allra sämst och där tror jag att mer struktur, tydligare krav etc skulle vara till stor nytta. De missgynnas både i skolan med dåliga resultat, på arbetsmarknaden (högre arbetslöshet och sämre betalda jobb) och på äktenskapsmarknaden (eftersom kvinnor sällan "gifter ned" sig socioekonomiskt).
translate.google.comKan vi få en översättning på detta?