translate?translate.google.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
translate?translate.google.com
...om du testar ditt argument ovan på "en lokal som, (...numera utan inträdesagvift tom...) för allmänhet och barn, visar förnedrande bilder på avklädda kvinnor, avbildade i tydligt objektifierande positioner", bara för att de råkar vara från en period när värderingar var annorlunda... (låt oss kalla lokalen "nationalmuseum") eller en "lokal som utan avgift lämnar ut böcker, till allmänhet och ungdomar, som innehåller tydligt kvinnofientliga skildringar med manligt perspektiv" bara för att de råkar vara från en period när värderingar var annorlunda (låt oss kalla lokalen "stadsbiblioteket") ...så blir min logiska slutsats att du är en av dem som slänger ovanstående på bokbålet med ett fånigt flin av att göra det rätta och rensa ut "omoderna och ruttna" värderingar, ...när den dagen kommer? no?
Det sköna är att jag vet att det aldrig kommer att hända, för den aktivistiska, radikala, världsfrånvända och förvirrade identitetspolitiska och "feministiska" vänstern (V, Mp och mindre delar av S) av idag går samma öde till mötes som alla teoretiska vänsterrörelser, den kommer implodera i fraktionsstrider. Om man är för långt från verkligheten så blir man lätt för radikal, och alla slåss om att vara radikalast och hugga på de som inte är rättrogna...
plus att bilden som helhet är förkastlig för att den refererar till en tydligt objektifierande bild på en kvinna som visar brösten helt öppet i syfte att egga på män från "en period när värderingar och lagstiftning var annorlunda"
Det sköna är att jag vet att det aldrig kommer att hända, för den aktivistiska, radikala, världsfrånvända och förvirrade identitetspolitiska och "feministiska" vänstern (V, Mp och mindre delar av S) av idag går samma öde till mötes som alla teoretiska vänsterrörelser, den kommer implodera i fraktionsstrider. Om man är för långt från verkligheten så blir man lätt för radikal, och alla slåss om att vara radikalast och hugga på de som inte är rättrogna...
Har en känsla av att det bara kommer att bli värre. Åtminstone ett tag till.Jag hoppas det, glöm dock inte att flera album av Tintin skrevs om redan på 60-70-talet...
Du är duktig på att argumentera och skriver underhållande. Men såvida ditt inlägg inte är skrivet med glimten i ögat eller för att uppenbart provocera så måste jag säga att exemplet du tar upp bara blir fel. En reklambild som flörtar med ett nästan 200 år gammalt konstverk som visar en väldigt stark kvinna är inte sexistiskt och det tror inte den "aktivistiska, radikala, världsfrånvända och förvirrade identitetspolitiska och 'feministiska' vänstern" heller (jag har tyvärr ingen gallup-undersökning som styrker detta dock...)...om du testar ditt argument ovan på "en lokal som, (...numera utan inträdesagvift tom...) för allmänhet och barn, visar förnedrande bilder på avklädda kvinnor, avbildade i tydligt objektifierande positioner", bara för att de råkar vara från en period när värderingar var annorlunda... (låt oss kalla lokalen "nationalmuseum") eller en "lokal som utan avgift lämnar ut böcker, till allmänhet och ungdomar, som innehåller tydligt kvinnofientliga skildringar med manligt perspektiv" bara för att de råkar vara från en period när värderingar var annorlunda (låt oss kalla lokalen "stadsbiblioteket") ...så blir min logiska slutsats att du är en av dem som slänger ovanstående på bokbålet med ett fånigt flin av att göra det rätta och rensa ut "omoderna och ruttna" värderingar, ...när den dagen kommer? no?
Om du tex. inte blir upprörd över musikaliska museets bild ovan??? ...så är det bara för att du är en sån mellanmjölkig reformist, en sån som inte behövs i revolutionen...
Här är facit:
![]()
plus att bilden som helhet är förkastlig för att den refererar till en tydligt objektifierande bild på en kvinna som visar brösten helt öppet i syfte att egga på män från "en period när värderingar och lagstiftning var annorlunda"
Bilder så nakna och/eller halvnakna kvinnor i reklam/mediesammanhang blir inte per automatik fel och sexistiskt. Det handlar mer om i vilket sammanhang de förekommer och hur de porträtteras...
(Det var först efter att jag hade sett en video som handlade om Lego och könsroller som jag började läsa på lite om sexism och feminism och därefter fick bättre förståelse för vad debatten handlar om. Jag kan rekommendera Lego-klippet:
Edit: Sorry för att klippet bäddas in. Jag försökte att bara klistra in länken men KS är för smart och fattar att det är en video...
/Mvh,
En mellanmjölkig o-reformist
Nej, jag håller med. Verkligen inget problem att din dotter blir mobbad i skolan för att hon är överviktig eller har små bröst, att kvinnor tjänar mindre pengar än män för samma jobb, att kvinnor blir sexuellt trakasserade och utnyttnjade på arbetsplatser och så vidare. Vill du att jag ska fortsätta? Förstår man inte att skev kvinnosyn ligger till grunden till hur vi behandlar kvinnor i dagens samhälle så har man inte mycket bakom pannbenet. Snälla mod, @Denke @Spencer66, lås tråden så slipper vi att denna tråd slutar att dyka upp igen så fort någon kränkt man tycker att det är dags att peta lite i elden igen.
Suck, skulle aldrig köpa en klocka som markadsförs så billigt. Jag tycker IWC:s "Watches for men" känns rätt slitet, men detta är ju rent tacky!Vet inte om man ska skratta eller gråta när man ser Breitlings senaste kampanj som de har ihop med Penthouse
https://www.instagram.com/p/BBAGc_JS-vV/
En kvinna iförd rafsett ska ge någon slags anknytning till flygning och bra klockor. Trodde vi kommit längre än så![]()
Här är det ju i och för sig produkter till män som marknadsförs med nakna män. Jag uppskattar inte reklamen, men det är lite skillnad.Vidrigt att porträttera denna kvinna och sexualisera kvinnokroppen!!
![]()
![]()
Oh, just fan händer även för oss män
Kom igen nu... Händer hela tiden inom modevärlden, kvinnor som män![]()
Här är det ju i och för sig produkter till män som marknadsförs med nakna män. Jag uppskattar inte reklamen, men det är lite skillnad.
Du har helt glömt bort alla fruar, flickvänner som köper dessa parfymer till sina män? Tror knappast att marknadsföringen är för män, utan snarare gentemot motsatta kön... Du menar att sexualisering är ok, om den förs gentemot ett kön av densamma som ska köpa produkten? Skön inställning! Kvinnor kan inte köpa breitling heller då eller?
Personligen har jag svårare för att bilden är så jävla taskigt gjord än vad jag har för det sexistiska. Sen behöver man väl inte vara så upprörd för att diskutera om en reklam är bra eller dålig, det kan vara kul att diskutera ändå. Själv kommer jag inte uppskatta min Breitling mer efter fantasilösa reklamer som denna. Om andra tycker att detta är ett gött sätt att bygga identiteten och varumärket kring Breitling så får väl företaget hoppas på denna målgrupp framöver.Personligen fattar jag inte upprördheten över sexiga kvinns. Eller män för den delen. Inte fan respekterar jag kvinnor mindre för att jag gillar att se lättklädda, vackra donnor.
...tycker nog det är lite "separatabadtider i simhallen"- feeling på upprördheten över bara bröst. Mer naket åt folket. Punkt.
Ja, fortsätt gärna! Jag skulle gärna vilja se att du ihop med din relativt PK-världsbild vågar nämna det största kvinnoförtrycket i Sverige, vågar du det?Nej, jag håller med. Verkligen inget problem att din dotter blir mobbad i skolan för att hon är överviktig eller har små bröst, att kvinnor tjänar mindre pengar än män för samma jobb, att kvinnor blir sexuellt trakasserade och utnyttnjade på arbetsplatser och så vidare. Vill du att jag ska fortsätta? ...
Mycket bra. Jag är också intresserad!Ja, fortsätt gärna! Jag skulle gärna vilja se att du ihop med din relativt PK-världsbild vågar nämna det största kvinnoförtrycket i Sverige, vågar du det?
Härligt resonemang, typ:Alltid lika fascinerade att läsa inlägg om "kulturmaffior", pk-elit m.m. Tinfoil hat on!
Det finns ingen dold agenda, folk tycker olika bara.
Härligt resonemang, typ:
"Det var inget folkmord, bara en hel del människor som lever lite mindre numera."
Ta dig gärna tid att läsa dessa artiklar av en Expressenjournalist:
http://kvartal.se/artiklar/fran-censor
och
http://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/det-ar-jag-som-ar-asiktskorridoren/
Tråkigt att du inte kan ta hennes ledare seriöst, jag tycker den är välskriven och att texten känns mycket relevant. Här är de igen om någon missade dem:Kan inte ens ta den där expressen ledaren seriöst. Det är absolut inte aktuellt idag, just nu diskuteras 1. Invandring. 2. Invandring. 3. Invandring.
Marknadsföringen verkar ju funka och du delar den på Nordens största klockforumBreitling fortsätter med sin något föråldrade kvinnosyn och toppar det med en tokig scientolog i form av Travolta när de firar sin butik i Genève.
![]()
![]()
![]()
Delar det inte för att jag gillar det utan för att fler ska få kunskap om hur Breitling ser på kvinnans roll. Hon är där för att vara vacker och behaga. Varför inte ta in ett gäng kvinnliga piloter och göra sig av med sektkillen i stället?Marknadsföringen verkar ju funka och du delar den på Nordens största klockforum![]()
Du talar som en bitter feminist, drygt uttjatat och tröttsamt IMO.Delar det inte för att jag gillar det utan för att fler ska få kunskap om hur Breitling ser på kvinnans roll. Hon är där för att vara vacker och behaga. Varför inte ta in ett gäng kvinnliga piloter och göra sig av med sektkillen i stället?