• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Brukar ni ibland anstränga er extra för att fota er klocka på lite obekväma ställen?

Anstränger du dig lite extra för att fota klockan?

  • Ja, alltför ofta.

    Röster: 46 29.5%
  • Ja ibland.

    Röster: 77 49.4%
  • Nej.

    Röster: 33 21.2%

  • Totala väljare
    156

Jonte73

Audemars
Gjorde ett försök i 30 knop häromdagen, blev hyfsat med tanke på att jag var själv i båten och stod med näsan akteröver !
Jag veeet, jag är jätteduktig ;)
image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Svårt att veta om man ska "lika" eller beklaga. Gott mod i allafall att du plåtar klockan med dropp!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Räcker inte med receptfria piller?

Jamen då är det ju för att allt ska bli bättre, eller hur? Precis som den där färgglada Milgaussen. Det blir lite bättre... ;)

Förresten, måste du göra det där regelbundet? (nyfiken i en strut...)

Allergisk reaktion, så inget jag behöver göra igen hoppas jag.

Allt blir bättre med en kul klocka. Är väldigt förtjust i milgaussen, faktiskt! :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Allergisk reaktion, så inget jag behöver göra igen hoppas jag.

Allt blir bättre med en kul klocka. Är väldigt förtjust i milgaussen, faktiskt! :)
Hoppas på bättring då och inga fler upprepningar.

Ja, den klockan är helskön! Knasigaste (på ett positivt sätt) färgsättningen i den moderna Rolex-paletten. Gillar den skarpt. Färgerna väcker av någon anledning barndomsminnen... Sjuttiotal??? :D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hoppas på bättring då och inga fler upprepningar.

Ja, den klockan är helskön! Knasigaste (på ett positivt sätt) färgsättningen i den moderna Rolex-paletten. Gillar den skarpt. Färgerna väcker av någon anledning barndomsminnen... Sjuttiotal??? :D

Tack! :)

Jag kan inte riktigt förklara det, men den har något. Får dock vänta med ett riktigt omdöme till jag burit den några dagar i gråa göteborg.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Allt för ofta, med tjejen skakande på huvudet. Ofta är ju problemet att armen måste sträckas ur relativt långt för att få en bra vinkel samt att kunna se i telefonen vad man fotar, detta avslöjar en ganska tydligt, dock tror jag dom flesta inte hinner fatta vad för slags efterbliven pose man gör med en gammal aqualand på arme.

Sitter i dagsläget och fnular på att patentera "KS-stickan 1.0 wriststick" kommande multiredskap för perfekta wristshots,

Vad tror ni?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det händer ibland att jag riskerar att missa tunnelbanan, tappa klocka och kamera eller bara skämma ut mig för att fota klockan. Idag knäppte jag fast kameran i ett spänne på flytvästen när jag skulle åka wakeboard och vaskade 25% av åket för att ta en bild av klockan. Släng gärna upp egna bilder där ni bränt nån extra kalori för att få till ett suddigt wristshot:)
IMGP3152.JPG
IMGP3155.JPG
IMGP3158.JPG
IMGP3159.JPG

Definitivt! Jag och @JoberMan brukade göra det på TTT-tiden.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det händer ibland att jag riskerar att missa tunnelbanan, tappa klocka och kamera eller bara skämma ut mig för att fota klockan. Idag knäppte jag fast kameran i ett spänne på flytvästen när jag skulle åka wakeboard och vaskade 25% av åket för att ta en bild av klockan. Släng gärna upp egna bilder där ni bränt nån extra kalori för att få till ett suddigt wristshot:)
IMGP3152.JPG
IMGP3155.JPG
IMGP3158.JPG
IMGP3159.JPG

Definitivt! Jag och @JoberMan brukade göra det på TTT-tiden.
Pics or it didnt happen!

Jocke tog ständigt bort dem..
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Slänger in bidraget från dagens klocka här också då den kändes lite lämplig här. Sambon undrade varför jag cyklade som efter en tuff utekväll och dottern gapskrattade åt min framfart.

Tycker ändå bilden och subben blev bra tillslut ;)

image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Dags för en bump! Eftersom jag samlar på dykarklockor och är gammal fritidsdykare så känns det väl självklart att man vill ta bilder på klockan under vattnet. Mellan första och andra dyket så tappade jag tyvärr min Scubapro från båten. Vi var tre dykare som simmade runt på 8 meter och letade bland sjögräset. Som tur var så hittade instruktören den. Det blev en dyr bild. Padi-Refresh kurs i Stockholm, charter till Grekland, dykutfärd och hittelön till hon som hittade den. Var det värt det? Självklart! Som ni ser så hade de packat en Scubapro-dräkt till mig för att matcha klockan. Ett gudsbevis?
IMG_7133.JPG
IMG_7453.JPG

Senare bytte jag till länk och när jag arrangerade bilden under snorkling så stack jag mig på sjöborrsjävlarna när jag försökte hålla mig kvar nere på botten.
IMGP0112.JPG
 
Topp