• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Budget 40 laxar

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Är fullset ett måste? Annars slår jag ett slag för Rolex 1680 (vit) eller en Rolex 1675 då vintage är roligare och sexigare! ;)

Men om du inte gillar vintage och vill ha fullset så håller jag med dom andra att du bör kolla på en nyare Sea-Dweller eller kanske till och med en GMT2.

Inget är ett måste, men för 40 laxar så kräver jag ett fullset om jag skulle få en bra deal på en SD så självklart kan man skippa den biten, men då krävs det en rejäl prissänkning till 30-35 tkr. Älskar själv vintage men en nyare är att föredra!
 

demondave

Rolex
Måste erkänna att Sea-Dwellern gått mig lite förbi, men efter endel googlande nu är jag rätt säker på att det är den Rolexen som attraherar mig, och den som blir aktuell om jag någon gång köper Rolex. 116660 är riktigt shysst, måste se till att testa en sådan på armen någon gång. Eller akta mig för att testa en sådan.. :)

Italienska urmakare verkar slita lite, finanskrisen månne? Dom verkar i alla fall ligga prismässigt väldigt vettigt på det mesta jag kollat på i klockväg på chrono24. EU är ju en klar fördel, och Italien är ju nära nog och billigt nog för att ta en resa ner om man verkligen vill kolla på klockan live innan köp. Totalsumman kanske inte blir så mycket lägre än en svensk i det läget, men utbudet verkar bättre.. och man får en shysst resa med i budgeten :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
skulle uppskattas om någon med erfarenhet kunde förklara!!
Inga konstigheter egentligen. Avsändaren använder en tredjepartsförsäkring, exv. Parcel Pro för att fullvärdesförsäkra försändelsen. Således kan man skriva ned värdet på paketet (fraktbolaget ersätter endast deklarerat värde). Ett lägre värde = Lägre tull och moms...
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
602561d1326584947-explorer-ii-42mm-216570-expiilume2.jpg
216570 då? Så snygg och lite större med sina 42 mm.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tack till alla som bidrog med sin åsikt!!
Vad blir det nu då...? :hungry:

EDIT: kollade föregående sida först nu, ser ut som om du landat i en SD. Bra val!

Har fram tills nyligen haft en 16600. Mkt bra allround klocka, lite ovanligare än en 16610, har datum, fet känsla utan att vara för stor.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Vad blir det nu då...? :hungry:

EDIT: kollade föregående sida först nu, ser ut som om du landat i en SD. Bra val!

Har fram tills nyligen haft en 16600. Mkt bra allround klocka, lite ovanligare än en 16610, har datum, fet känsla utan att vara för


De låter underbart!!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ja Dipsy är ju en SD som käkat ryssfemmor till frukost som andra äter cornflakes...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Godmorgon

Sitter på seminarium och klock surfar, fastnat i rolex träsket och funderar på att införskaffa mig en sportmodell (sub eller sea dweller).

Nu ber jag om er expertis vad kan man få och i vilket skick (fullset?) för cirkus 40 000 riksdaler?
Ska man hellre köpa nytt? Vill helst inte köpa från utlandet då det är mycket pengar på spel? Kan man få en mint condition fullset för 40? Helst under såklart! Köpet kommer nog ske efter sommaren!

MVH
er trogne mr myagi

Stod själv inför samma val och valde mellan Sub, Explorer 2 och Gmt master 2. Det blev Gmt av förra generationen för att den har roligare färger på ringen och går att variera utseendet på. Svart ring så är det ju nästan en Sub. Ångrar inte mitt val.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Stod själv inför samma val och valde mellan Sub, Explorer 2 och Gmt master 2. Det blev Gmt av förra generationen för att den har roligare färger på ringen och går att variera utseendet på. Svart ring så är det ju nästan en Sub. Ångrar inte mitt val.
GMT var oxå min första rolex. Varvade mellan svart och coke, så den var ju rolig i och med variationen
 
Topp