• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Budgivning; BCF-auktion vid vintage-GTG 17/11

Pröjsat direkt till Anders - mycket nöjd med köpen till förmån för bcf. :)
40A1F5A6-FE51-4C55-8F0E-10F85DF65207.jpeg
4F961F14-0348-41AA-9E8B-0A1D6A568195.jpeg
947A9BC3-3E7E-45CE-8E0A-CF14C3FB3254.jpeg
Den var fin, den där Seikon som jag började nafsa lite på. Grattis till den.
...Ja, din Doxa är ju också väldigt trevlig.

Kan intyga att det tar tid att knåpa ihop alla bud, användare och betalningar efter hemmasnickrad vintageauktion, @Anders Forsberg har gjort ett grymt jobb:)
Tålamod:cool:
Undrade bara om jag fått något om bakfoten. Håller klart med om att grabbarna skall ha en STOOOR eloge för hästarbetet de lagt ner på denna fantastiska välgörenhetsinsamling!! Fler av den sorten, och då menar jag både gubbar och "jippon":)
Måste bara tillägga att jag högaktar folket på vintageavdelningen. Vilket gäng!!!

Sådär!
ska alla vara kontaktade.
Om det är någon som känner sig missad så får ni hojta till!

Mycket går iväg imorgon, ett par har jag stämt träff med för överlämning senare i veckan och ytterligare någon har jag inte hört ifrån ännu.

Så fort allting klart så gör jag en sista avstämning över var vi landade. Såg att jag missat 300kr på ett av buden i förra sammanställningen, t.ex. Det är också någon som också valt att ”avrunda” uppåt för att pytsa in lite extra till BCF!
Väldigt snyggt!

Fantastiska människor överlag! :)

Sådär!

Mycket går iväg imorgon, ett par har jag stämt träff med för överlämning senare i veckan och ytterligare någon har jag inte hört ifrån ännu.

Så fort allting klart så gör jag en sista avstämning över var vi landade. Såg att jag missat 300kr på ett av buden i förra sammanställningen, t.ex. Det är också någon som också valt att ”avrunda” uppåt för att pytsa in lite extra till BCF!
Väldigt snyggt!

Verkligen helt grymt bra jobbat, alla inblandade!

Sådär!

Väldigt snyggt!

Jag känner mig missad :)

Kan @Per kanske avgöra om spännet är ok? Har fått lite olika indikationer. Jag köpte det på en auktion i en lot med en nitad oysterlänk och har aldrig haft anledning att tvivla på den.
För mig så ska inte ACIERINOX vara ihopskrivet. Det finns dock säkert få som egentligen vet eller som bryr sig. Mina som kommer från AD ser ganska snnorlunda ut.

Jag ser samma typ av text som på detta fake-spänne. Swiss-texten skiljer sig dock. Att det är fake är uppenbart då Rolex pläterade guldspännen heter PLAQUE. Notera också pubkten direkt efter ACIERINOX.

0EB037DA-7FBF-4128-BF89-B675A6BA4386.jpeg

Här är två av mina originalspännen som kommer från AD.

3E4E6187-FED1-4FED-BDF1-EAB347746C8E.jpeg

Upp till var och en att bedöma men för mig så är ACIERINOX en direkt tell.

Även äldre spännen har en tydlig lucka mellan orden.

24174F20-D4FD-4DE7-A1BB-BBE76BEDAAF4.jpeg

Jag ser samma typ av text som på detta fake-spänne. Swiss-texten skiljer sig dock. Att det är fake är uppenbart då Rolex pläterade guldspännen heter PLAQUE. Notera också pubkten direkt efter ACIERINOX.

0EB037DA-7FBF-4128-BF89-B675A6BA4386.jpeg

Här är två av mina originalspännen som kommer från AD.

3E4E6187-FED1-4FED-BDF1-EAB347746C8E.jpeg

Upp till var och en att bedöma men för mig så är ACIERINOX en direkt tell.

Även äldre spännen har en tydlig lucka mellan orden.

24174F20-D4FD-4DE7-A1BB-BBE76BEDAAF4.jpeg
Otydligt mellanrum och "punkten" efter ACIER INOX", skulle jag nog säga är en dålig tell på lite äldre spännen. Har massor med gamla Omegaspännen som i sådanafall alla skulle vara fake, vilket jag har svårt att tro att de skulle vara.

Senast ändrad:
Tydligt mellanrum och "punkten" efter ACIER INOX", skulle jag nog säga är en dålig tell på lite äldre spännen. Har massor med gamla Omegaspännen som i sådanafall alla skulle vara fake, vilket jag har svårt att tro att de skulle vara.
Jag kan nada om Omega-spännen. För mig är det där ett no-go av den enkla anledningen att det går att hitta sånna som inte är tveksamma. Each to their own. :)

Jag kan nada om Omega-spännen. För mig är det där ett no-go av den enkla anledningen att det går att hitta sånna som inte är tveksamma. Each to their own. :)
Fast då väljer du förmodligen bort en generation spännen bara för att de är kopierade. Dock ett enkelt tillvägagångssätt när man ska köpa själv.

Tillbaka
Topp