• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Budgivning; BCF-auktion vid vintage-GTG 17/11

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
29-jpg.961304


Skänkt av: @theargonaut
Utrop: 50 kr

Certinabox i fint skick
Mitt fynd!
97E07FD9-F014-44A6-BC45-3693E57A87E9.png
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
När ska man börja bli orolig för @Anders Forsberg? Jag är ju nyfiken på hur många auktioner jag vann, och jag är säker på att många andra i den här tråden också vill veta hur många auktioner jag vann!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Högst vaken!
...eller ja, men ”vaken” i alla fall. ;)

Tror att det blir så att jag gör en sammanställningen från tåget hem i eftermiddag.
Men rest assured. Det finns en Excel-fil som dokumenterar allt!

Att jag sen glömde datorn på nån random nattklubb gör att jag får efterkonstruera fritt från huvudet. Men det ska nog gå bra! ;)
Skämt åsido. Update kommer!
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Vill se paketöppning av påsen!! :D
Ja vad var det i påsen egentligen...en hel del smått och gott visade det sig :)

8CEBF084-359A-4354-93A9-C6713E60B7C8.jpeg

Ett gäng kepsar...några gavs bort igår. En mössa. En väldans massa service/travel fodral, allt från Jeager till Tissot. Några klockbrickor, en Certina handduk, en Panerai mössa (@Strindberg hojta till om du vill komplettera kepsen), ett Omega block å så några finfina Rolexnyckelringar.

Frågan är nu om jag ska utvidga klocksamlingen så jag täcker alla märkena eller om prylarna dyker upp i nya BCF auktioner...vi får väl se :D
 

St Maxime

KS Explorers Club
Ja vad var det i påsen egentligen...en hel del smått och gott visade det sig :)

8CEBF084-359A-4354-93A9-C6713E60B7C8.jpeg

Ett gäng kepsar...några gavs bort igår. En mössa. En väldans massa service/travel fodral, allt från Jeager till Tissot. Några klockbrickor, en Certina handduk, en Panerai mössa (@Strindberg hojta till om du vill komplettera kepsen), ett Omega block å så några finfina Rolexnyckelringar.

Frågan är nu om jag ska utvidga klocksamlingen så jag täcker alla märkena eller om prylarna dyker upp i nya BCF auktioner...vi får väl se :D

Kanske jag som går in med fel inställning till ”överrasknings”-påsar, men vad det inte klart bättre än förväntat?

Liiiten brasklapp i att jag inte vet budnivån:)

Fråga: det brunna fodralet till vänster i bild som jag tror är märkt Oris (kollar på liten och sprucken skärm) är det för nycklar?
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Kanske jag som går in med fel inställning till ”överrasknings”-påsar, men vad det inte klart bättre än förväntat?

Liiiten brasklapp i att jag inte vet budnivån:)

Fråga: det brunna fodralet till vänster i bild som jag tror är märkt Oris (kollar på liten och sprucken skärm) är det för nycklar?
Tycker innehållet var helt ok! Ungefär samma nivå som förra gången jag budade hem en sån här på GTG förra året. Sen vet jag inte om det var värt vad jag betalade men det har mindre betydelse när ändamålet var gott :)

Den bruna grejen som är från Oris är en småskum plånbok. Mer relevant i länder med mycket cash dock.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Eftersom jag inte hört något, kan jag anta att mitt bud inte vann?:(
Eller är jag för otålig?;)
Skall ut och meta lite senare i kväll...:cool:

Blir väldigt specifikt nu, eftersom jag inte lyckas kopiera in listan på nåt smidigt sätt i telefonen.
Kom på mig själv med att bli lite åksjuk när jag försökte använda datorn på det skumpiga tåget (och jag antar att gårdagens slir inte direkt hjälpte till).
Full lista om nån timme, när jag är hemma.

...men ja, grattis till en superfin Certina! :)
 
Topp