• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bukowskis Important Timepices 2/11

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Gubbmod?
1634733869750.png
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Jag fick hem en fysisk katalog från tidigare important watches minns jag. Den var så trevlig att bläddra i. Vet någon om det går ff? hittar inte på hemsidan.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Nu är katalogen uppe och det finns en hel del roliga objekt, någon favorit ännu?
Personligen tycker jag det var en del roliga vintage-kronografer!

Håller med om att det är flera roliga vintage-kronografer! Sherpa-Graphen är grym tycker jag; fin färg på tavlan, fantastiska visare och EPSA-boett som grädde på moset🤛 Tycker några andra har attraktiva värderingar också……
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Wow, är ärligt nyfiken, vad är grejen med gummibandet? Tillverkas det inte längre? Kan man inte bara knalla in hos någon renodlad PP-butik och köpa ett, givet att man visar upp sin Aquanaut med Cert? Vad kostar det i så fall där?
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Wow, är ärligt nyfiken, vad är grejen med gummibandet? Tillverkas det inte längre? Kan man inte bara knalla in hos någon renodlad PP-butik och köpa ett, givet att man visar upp sin Aquanaut med Cert? Vad kostar det i så fall där?
Jo, 3500 kr.
Nej & nej. Listade ca 4k. Som det mesta med Patek, utgången modell = högt pris.
Patek slutar aldrig tillhandahålla reservdelar. Problemet med just detta band är att det bara såldes till ett par limiterade modeller. Tills för ett par år sedan kumde du knalla in i vilken butik som helst och köpa ett. Det kan du fortfarande men du behöver ha med dig din Aquanaut i limiterad upplaga för den japanska marknaden (orkar inte kolla refen med google är din vän). Då kostar det fortfarande 3500 kr.

Dena fråga dyker upp varje gång ett grönt band ska säljas. Och nej, banden till exempelvis 5168 passar inte 5167.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Häpnandsväckande dålig utropare. Brukar det vara så här på Bukowskis? Varför tror hon att hon pratar med barn? Varför nämner hon ingenting om de specifika klockorna? Fine att man kan läsa innan, men trodde de ville få upp priserna så mycket som det bara gick.

Är lite grinig idag så kunde eventuellt formukerat mig snällare, men frågorna kvarstår.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Häpnandsväckande dålig utropare. Brukar det vara så här på Bukowskis? Varför tror hon att hon pratar med barn? Varför nämner hon ingenting om de specifika klockorna? Fine att man kan läsa innan, men trodde de ville få upp priserna så mycket som det bara gick.

Är lite grinig idag så kunde eventuellt formukerat mig snällare, men frågorna kvarstår.
Håller med "cåsmoooograf daytåna Åttahundratusen?!?! till en mILJON!?" Kändes som att hon blev riktigt förvånad över priset, haha
 
Topp