Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fantastiskt mycket pengar.Holy shit, vilket kanonbud på Shepa Graphen!!
180 600 plus alla slagavgifter!
Rätt kurs för en fin klocka med underbar och unik proveniens!
Grattis till köparen!![]()
Blev så förvånad att jag helt missade gummibanden som jag såg mest fram emot att se vad som skulle hända medHoly shit, vilket kanonbud på Shepa Graphen!!
Eller hur!Blev så förvånad att jag helt missade gummibanden som jag såg mest fram emot att se vad som skulle hända med
Var väl typ 25k plus provis, billigt maoEller hur!
Har inte följt så många auktioner men det aggressiva och brutalt exakta budet chockade alla på nätet, i salen och tom utroparen!
Men vad fasen gick gummibiten för då?![]()
Samma här, har på den i bakgrunden men hajade till när utroparen lät så chockerad.Eller hur!
Har inte följt så många auktioner men det aggressiva och brutalt exakta budet chockade alla på nätet, i salen och tom utroparen!
Men vad fasen gick gummibiten för då?![]()
Faktum är att detta nog var ett världsrekord för en Sherpa Graph, på en offentlig auktion ska tilläggas!Fantastiskt mycket pengar.
Helt galet! Men visst, det är väl så utomstående ser på oss klocknördar när vi köper klockor för sådana summorVar väl typ 25k plus provis, billigt mao![]()
Eller hur!Spännande vem som ropade hem Enicar Sherpa Graph för ungefär 4x utropspris, inga andra bud
Har dålig koll på Enicar, vad skulle du säga att marknadsvärdet är för en sådan?Eller hur!
Utropspriset var dock inte verklighetsförankrat och alldeles för lågt, men man ville väl locka eller hur man nu tänker...?![]()
Det där var marknadsvärdet skulle jag säga, för en så tidig Sherpa Graph MK 1a och med den unika provenisen.Har dålig koll på Enicar, vad skulle du säga att marknadsvärdet är för en sådan?
Den har ju lite rött på tavlan!Hur e det möjligt?
210K för en Datejust. Vänligen upplys mig.
![]()
![]()
Rolex, Datejust, "Red", "Ovettone", "Honeycomb Dial". - Bukowskis
<b>Storlek:</b> 36 mm <b>Material:</b> stål/vitguld <b>Urverk:</b> automatisk <b>År:</b> cirka 1955 <b>Glas:</b> plexiglas <b>Armband:</b> läderband <b>...www.bukowskis.com
Honeycomb-tavla som var hyfsat ren och fin. Ovanligt och dyrt. Est 40-60k…Hur e det möjligt?
![]()
![]()
<b>Storlek:</b> 36 mm <b>Material:</b> stål/vitguld <b>Urverk:</b> automatisk <b>År:</b> cirka 1955 <b>Glas:</b> plexiglas <b>Armband:</b> läderband <b>...www.bukowskis.com
Hur landade man på 180600kr med en budstege som ökar med 10k/bud?Holy shit, vilket kanonbud på Shepa Graphen!!
Okej då låter det mer rimligt, reagerade mest på skillnaden mellan utropspris och slag, speciellt när de flesta andra höll sig ganska nära utropspriset. Ska lägga resten av kvällen på att läsa på om Enicar!Det där var marknadsvärdet skulle jag säga, för en så tidig Sherpa Graph MK 1a och med den unika provenisen.
Första och enda budet var 180600krHur landade man på 180600kr med en budstege som ökar med 10k/bud?
Ja det var rätt hyfsad aggressiv huggsexa på slutet. Väldigt förvånande och underhållande budgivning.Hur e det möjligt?
![]()
![]()
Nej.Första och enda budet var 180600kr
Smart budat med low est på 50. Grattis säljare.Första och enda budet var 180600kr
Inte?
Jo, faktiskt. Någon hade lämnat förhandsbud. Trodde inte heller det var möjligt att lägga så specifikt bud men tydligen så!
Det blev ju aldrig någon budstege utan budet var väl lämnat innan via kundtjänst eller,,?Hur landade man på 180600kr med en budstege som ökar med 10k/bud?
Förhandsbud ska inte fungera så. Väldigt underligt.Jo, faktiskt. Någon hade lämnat förhandsbud. Trodde inte heller det var möjligt att lägga så specifikt bud men tydligen så!
Tänkte också att det rimligen borde vara så, man sätter väl ett "såhär högt kan jag tänka mig att gå"-bud vilket ska sluta ett budsteg över näst högstaFörhandsbud ska inte fungera så. Väldigt underligt.
Commission bid är ett maxbud. Dvs det ska sälja just över det näst högsta budet. Hur fan det nu ens kan bli 180600kr.
Ja, det är väldigt märkligt och auktionisten vart ju duktigt paff och kom av sig samt kommenterade just det exakta budet och mumlade nåt ej hörbart….Förhandsbud ska inte fungera så. Väldigt underligt.
Commission bid är ett maxbud. Dvs det ska sälja just över det näst högsta budet. Hur fan det nu ens kan bli 180600kr.
Haha precis, han sa 180 000 kr först och insåg sedan att det visst var 180 600Ja, det är väldigt märkligt och auktionisten vart ju duktigt paff och kom av sig samt kommenterade just det exakta budet och mumlade nåt ej hörbart….![]()
Gissar på att man hade ett amerikanskt maxbud på 21000usd och därför bara slentrianmässigt själv tog maxet. Det vore intressant att höra Bukowskis förklaring där. Känns spontant sjukt oseriöst.Ja, det är väldigt märkligt och auktionisten vart ju duktigt paff och kom av sig samt kommenterade just det exakta budet och mumlade nåt ej hörbart….![]()