• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bukowskis Important Timepieces 627, vad skoj finns det där.

Är det inte lite svalare intresse för denna och Kaplans kommande auktioner? Tycker det brukar skrivas mer än såhär. Corona kanske nån säger men jag vet inte, andra stora köp såsom bilar, lägenheter och fritidshus rullar på, samt renoveringar och annat dyrt.

Är det inte lite svalare intresse för denna och Kaplans kommande auktioner? Tycker det brukar skrivas mer än såhär. Corona kanske nån säger men jag vet inte, andra stora köp såsom bilar, lägenheter och fritidshus rullar på, samt renoveringar och annat dyrt.
Trådarna brukar väl framförallt handla om diskussioner kring felaktiga beskrivningar och för låga/höga utropspris. Låg aktivitet kanske är ett tecken på att auktionshusen bättrat sig? :)

Men jag håller med om att det är få intressanta objekt också.

Någon som målat den röda visaren när den satt i och råkade kladda på index och tavla. Fantastiskt.
Haha. Man har sett mycket.

1604183363539.png

Någon som målat den röda visaren när den satt i och råkade kladda på index och tavla. Fantastiskt.
Ångesten när det hänt.. :)

Eller så är man bra jäkla obrydd som ens landar i det. Vem vet.. Fin klocka annars.

Lustigt ingrepp bara. Sekundvisaren är dessutom fel så lite oklart varför man inte målat den röd innan montering. Kladd även kring centrum va? Gissar på att visaren gått av under angreppet och att det därför är färg ovanför på tavlan.

Senast ändrad:
Ångesten när det hänt.. :)

Eller så är man bra jäkla obrydd som ens landar i det. Vem vet.. Fin klocka annars.

Lustigt ingrepp bara. Sekundvisaren är dessutom fel så lite oklart varför man inte målat den röd innan montering. Kladd även kring centrum va? Gissar på att visaren gått av under angreppet och att det därför är färg ovanför på tavlan.
Mama mia! 😂😂😂

jag vet att jag tillhör en liten föraktad minoritet, som tycker sportklockor är hemskt fult till snygga kostymer.

Håller faktiskt med dig helt och inget för mig - men kom och tänka på den gamla annonsen och tycker att i detta fall funkar det bra på Carl
Blir ju bättre när allt är genomtänkt. Inte lika bra när man är en del av "passar till allt"-gänget som faktiskt inte har koll på vad som är snyggt eller ej.

Important Timepieces har gått ner sig rejält i min mening, Kaplans Kvalité håller alltid högre standard med bättre beskrivningar på objekten. Känns generellt som att Bukowskis håller tillbaka väsentlig information, och en kraftigt skadad tavla kan beskrivas som "smärre slitage".

"Fabriksservice genomförd 2016" Är det inte rejält skadat av rotorn?

1605002859396.png

Tillbaka
Topp