Gissar att minst 50% av medlemmarna på forumet inte kan det..Hur kan ingen av de tre olika auktionsutroparna klara av att uttala Submariner korrekt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gissar att minst 50% av medlemmarna på forumet inte kan det..Hur kan ingen av de tre olika auktionsutroparna klara av att uttala Submariner korrekt?
sabmäärinerGissar att minst 50% av medlemmarna på forumet inte kan det..
Inte så snygg tyvärr. Men vilket jäkla pris!
Fuglesang dricker nog grogg nu
Såg en intervju med honom för en vecka sedan, ganska säker på att han sa att pengarna skulle gå till någon välgörenhetsorganisation.Kanske han kan unna sig en finare dinka
Då får vi plocka varsin vit.Glöm inte usdsek. Från 10 till kanske om ett tag 8. Det gör 100k på 50k usd. Det kommer nog läge framöver
Haha ja det är ju drömmen. Dock är det husjakt nu så det är långt bort för min del... Satan vad dyrt det är med hus i sthlmDå får vi plocka varsin vit.
Jag kan inte detta och helt OT. Men tror de som vet mer att SEK ska upp mot USD så pass? Eller bara vild chansning?Glöm inte usdsek. Från 10 till kanske om ett tag 8. Det gör 100k på 50k usd. Det kommer nog läge framöver
Ja många som tror. Gått från 10.39 till 8.6 så kommit en bit på väg.Jag kan inte detta och helt OT. Men tror de som vet mer att SEK ska upp mot USD så pass? Eller bara vild chansning?
Men! AP Nautilus gick för bara 480'. Rek var 450'-650'. Rena stölden
OT, köp husbåt.Haha ja det är ju drömmen. Dock är det husjakt nu så det är långt bort för min del... Satan vad dyrt det är med hus i sthlm
Tänkte på det också.Är det alltid så på Bukowskis att utroparen inte har koll? Det fanns mycket som kunde och borde ha sagts om klockorna för att göra det lite mer intressant och levande... Det var lika underhållande att se på/höra utroparen som det skulle ha varit om jag bara tittade på själva buden. Sorry att jag är negativ, men det var supertråkigt.
Utroparen är ju den som säljer. Experter är nödvändigtvis inte duktiga på att auktionera. Det sagt så vore det väl klädsamt om utroparen läste på och visste vad de sålde. Det känns inte som att de som nu auktionerar genererar något mervärde som säljare. Tyvärr.Tänkte på det också.
Men måste ju bero på att det dyrt med experter och att dessa därför är begränsade i antal. Då är det kanske bättre att ha dessa i lurarna med de riktiga valarna.
Ja, det håller jag så klart med om.Utroparen är ju den som säljer. Experter är nödvändigtvis inte duktiga på att auktionera. Det sagt så vore det väl klädsamt om utroparen läste på och visste vad de sålde. Det känns inte som att de som nu auktionerar genererar något mervärde som säljare. Tyvärr.
Den som någon gång sett Aurel Bacs in action borde veta att det gör skillnad på vem som ropar ut saker. Sedan är det knappast enkelt men man får utgå ifrån att de som ropar ut är halvhyggliga. Tyvärr blir det inte bra när de uppenbart inte är pålästa. Något man kan kräva med en så pass kort katalog som de har.Ja, det håller jag så klart med om.
Borde inte kräva några alltför avancerade grepp för att lyfta det till en rimligare nivå.
Sen vet jag inte om det krävs någon direkt kunskap/känsla för att reda ut att vara auktionist för en sån här auktion. Nog borde experterna kunnat reda ut det om de velat, och då även pratat lite mer kring klockorna?
Visst är det en del att hålla reda på, men det är ju inte direkt någon bondauktion på 1300 rop som behöver betas av på 3,5 timmar.
Aurel Bacs är fan min idol!Den som någon gång sett Aurel Bacs in action borde veta att det gör skillnad på vem som ropar ut saker. Sedan är det knappast enkelt men man får utgå ifrån att de som ropar ut är halvhyggliga. Tyvärr blir det inte bra när de uppenbart inte är pålästa. Något man kan kräva med en så pass kort katalog som de har.
Nu låter man bara marknaden sköta allt. Ganska slappt på något sätt.
Tycker han känns både osympatisk och extremt självmedveten (kunnig eller inte)..Aurel Bacs är fan min idol!
Tycker han känns både osympatisk och extremt självmedveten (kunnig eller inte)..
helt enig, psykopatvibbar får man av honom men hursom - han är en bra story-teller, det ska han haJag får samma känsla. Dock är det kanske det som många köper - han är trots allt ganska karismatisk.
jag säger bara Luca Montezemolo...
Håller med, känns som en klocka som får ligga och vila och stiga. Känns som ur&penn för migInte så snygg tyvärr. Men vilket jäkla pris!
Låter horribelt dåligt.Köpte en klocka på den här auktionen för över 100000 , betalade klocka , transport samma dag , och väntar på information när dom skickar den , tio dagar. Mycket dålig kundservice på Bukowskis.
Får man fråga vilken klocka det blev..?Köpte en klocka på den här auktionen för över 100000 , betalade klocka , transport samma dag , och väntar på information när dom skickar den , tio dagar. Mycket dålig kundservice på Bukowskis.
På Bukowskis slagsauktioner man beställer leverans . Leveransen via Bring kostar 499 kr , Klarna hanterar betalning.Låter horribelt dåligt.
Men hur menar du med "transport samma dag"? Var det någonting man kunde betala till för att få? Om ja så är det ju riktigt dåligt.
Om inte så får man ju ge dem ett par dagar för att skicka - om än inte tio.
Har du fått något svar på just varför det behöver ta så lång tid som hela tio dagar? Tre dagar känns rimligt.På Bukowskis slagsauktioner man beställer leverans . Leveransen via Bring kostar 499 kr , Klarna hanterar betalning.
Mailade påminnelse idag ,så fick jag svarHar du fått något svar på just varför det behöver ta så lång tid som hela tio dagar? Tre dagar känns rimligt.
Märkligt att ej kunna få svar på varför tio dagar behövs. Tror det tog tre dagar för mig men då var det online-auktion. (Inte för att det dock borde spela någon som helst roll).Mailade påminnelse idag ,så fick jag svar
"Hej,
Klockan skickas idag, Bring:
Mvh,
Stefan Puric"
Det var min sista köp på BukowskisMärkligt att ej kunna få svar på varför tio dagar behövs. Tror det tog tre dagar för mig men då var det online-auktion. (Inte för att det dock borde spela någon som helst roll).
Pga att det dröjde några dagar extra?Det var min sista köp på Bukowskis
Pga att det dröjde några dagar extra?