• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bukowskis Important Timepieces 627, vad skoj finns det där.

Inte så snygg tyvärr. Men vilket jäkla pris!

Fuglesang dricker nog grogg nu ;)
Kanske han kan unna sig en finare dinka :)
Såg en intervju med honom för en vecka sedan, ganska säker på att han sa att pengarna skulle gå till någon välgörenhetsorganisation.

Tycker annars att klockan är tuff, den har ju faktiskt uppfyllt en viktig funktion. Få verktygsur som inte är vintage som gjort det. :)

Är det alltid så på Bukowskis att utroparen inte har koll? Det fanns mycket som kunde och borde ha sagts om klockorna för att göra det lite mer intressant och levande... Det var lika underhållande att se på/höra utroparen som det skulle ha varit om jag bara tittade på själva buden. Sorry att jag är negativ, men det var supertråkigt.
Tänkte på det också.
Men måste ju bero på att det dyrt med experter och att dessa därför är begränsade i antal. Då är det kanske bättre att ha dessa i lurarna med de riktiga valarna.

Tänkte på det också.
Men måste ju bero på att det dyrt med experter och att dessa därför är begränsade i antal. Då är det kanske bättre att ha dessa i lurarna med de riktiga valarna.
Utroparen är ju den som säljer. Experter är nödvändigtvis inte duktiga på att auktionera. Det sagt så vore det väl klädsamt om utroparen läste på och visste vad de sålde. Det känns inte som att de som nu auktionerar genererar något mervärde som säljare. Tyvärr.

Utroparen är ju den som säljer. Experter är nödvändigtvis inte duktiga på att auktionera. Det sagt så vore det väl klädsamt om utroparen läste på och visste vad de sålde. Det känns inte som att de som nu auktionerar genererar något mervärde som säljare. Tyvärr.
Ja, det håller jag så klart med om.
Borde inte kräva några alltför avancerade grepp för att lyfta det till en rimligare nivå.

Sen vet jag inte om det krävs någon direkt kunskap/känsla för att reda ut att vara auktionist för en sån här auktion. Nog borde experterna kunnat reda ut det om de velat, och då även pratat lite mer kring klockorna?
Visst är det en del att hålla reda på, men det är ju inte direkt någon bondauktion på 1300 rop som behöver betas av på 3,5 timmar.

Ja, det håller jag så klart med om.
Borde inte kräva några alltför avancerade grepp för att lyfta det till en rimligare nivå.

Sen vet jag inte om det krävs någon direkt kunskap/känsla för att reda ut att vara auktionist för en sån här auktion. Nog borde experterna kunnat reda ut det om de velat, och då även pratat lite mer kring klockorna?
Visst är det en del att hålla reda på, men det är ju inte direkt någon bondauktion på 1300 rop som behöver betas av på 3,5 timmar.
Den som någon gång sett Aurel Bacs in action borde veta att det gör skillnad på vem som ropar ut saker. Sedan är det knappast enkelt men man får utgå ifrån att de som ropar ut är halvhyggliga. Tyvärr blir det inte bra när de uppenbart inte är pålästa. Något man kan kräva med en så pass kort katalog som de har.

Nu låter man bara marknaden sköta allt. Ganska slappt på något sätt.

Den som någon gång sett Aurel Bacs in action borde veta att det gör skillnad på vem som ropar ut saker. Sedan är det knappast enkelt men man får utgå ifrån att de som ropar ut är halvhyggliga. Tyvärr blir det inte bra när de uppenbart inte är pålästa. Något man kan kräva med en så pass kort katalog som de har.

Nu låter man bara marknaden sköta allt. Ganska slappt på något sätt.
Aurel Bacs är fan min idol!

jag säger bara Luca Montezemolo...
2DCC3E7E-7F11-44FE-88ED-519D41D6DCE9.png

Köpte en klocka på den här auktionen för över 100000 , betalade klocka , transport samma dag , och väntar på information när dom skickar den , tio dagar. Mycket dålig kundservice på Bukowskis.

Köpte en klocka på den här auktionen för över 100000 , betalade klocka , transport samma dag , och väntar på information när dom skickar den , tio dagar. Mycket dålig kundservice på Bukowskis.
Låter horribelt dåligt.
Men hur menar du med "transport samma dag"? Var det någonting man kunde betala till för att få? Om ja så är det ju riktigt dåligt.
Om inte så får man ju ge dem ett par dagar för att skicka - om än inte tio.

Låter horribelt dåligt.
Men hur menar du med "transport samma dag"? Var det någonting man kunde betala till för att få? Om ja så är det ju riktigt dåligt.
Om inte så får man ju ge dem ett par dagar för att skicka - om än inte tio.
På Bukowskis slagsauktioner man beställer leverans . Leveransen via Bring kostar 499 kr , Klarna hanterar betalning.

Tillbaka
Topp