• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bukowskis Klockkvalitet.

RobRoy

Panerai
2-Faktor
Vad tycker ni?! Mycket att fynda?! ;) :)

https://www.bukowskis.com/sv/auctions/610/lots

CA8AC8F4-3473-435F-BEA0-32F3C80E9568.png
18122185-752E-4F03-B628-198990BC1AE5.png
E2D447F1-3532-4435-AB81-56059BB23348.png
 
Senast ändrad:

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Mycket fint tycker jag.
Patek, Patek, Patek........

Zenithen är ju också grann
11333289_bukobject.jpg
Ja, den är verkligen läcker, undrar vad den kommer att gå för? Tycker dock att det är svagt att de inte skriver att det inte är original krona på ett par av de Speedys de säljer :mad: Var samma visa i våras (eller var det förra hösten?) då de sålde en "Ultraman" som verkligen inte var en "Ultraman"...
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Hur brukar utropspriset spegla förväntat klubbat pris på dessa auktioner? Aldrig följt något liknande men känns som riktigt spridda skurar där vissa exemplar ligger långt under marknadsvärde och andra exemplar ligger åt helvete högt över marknadsvärdet?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Hur brukar utropspriset spegla förväntat klubbat pris på dessa auktioner? Aldrig följt något liknande men känns som riktigt spridda skurar där vissa exemplar ligger långt under marknadsvärde och andra exemplar ligger åt helvete högt över marknadsvärdet?

Bukowskis brukar överlag ha höga värderingar. Kaplans brukar överlag göra precis tvärtom.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hur brukar utropspriset spegla förväntat klubbat pris på dessa auktioner? Aldrig följt något liknande men känns som riktigt spridda skurar där vissa exemplar ligger långt under marknadsvärde och andra exemplar ligger åt helvete högt över marknadsvärdet?
Vilka ligger högt? Har inte kollat igenom så noga än.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ja det låter också dyrt, men folk är galna. Som på de andra svenska husen så spretar det rejält. Spelar inte så stor roll men känns oseriöst.
Jag tyckte att det lät billigt, inte sett en 16710 billigare än 65k senaste halvåret och har då sett exemplar i betydligt sämre skick än detta.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Kladd på tavla?


Prissättningen var verkligen jättekonstig, de mesta känns som löjliga lockpriser (13ZN Longines, Minerva, etc) medan andra var jättehöga (semi gamla Daytonan, Gemeni Speedyn).
Bra utbud annars tycker jag.
13ZN kommer väl gissningsvis gå högre men samtidigt är den långt ifrån de ex som drar iväg på nyckelpunkterna. Den är guld, inte stål. Mindre 34mm, inte 37-38mm. Tavlan är rätt härjad, om än ärlig från vad det ser ut.
Håller med också, kul bredd på auktionen.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Förstår det, tycker dock personligen det är tokdyrt med över 50' för ett omodernt massproducerat stålur.
Det kan jag hålla med om men det är också en helt annan fråga. Får väl ändå uppskatta marknadsvärdet som betydligt högre än 48k därav min fundering på priserna hos Bukowskis!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det kan jag hålla med om men det är också en helt annan fråga. Får väl ändå uppskatta marknadsvärdet som betydligt högre än 48k därav min fundering på priserna hos Bukowskis!
Det var angående att rolexpriser är tokiga, inte att priserna var rätt. Har alltid varit tokiga utrop.
 
Topp