• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bukowskis Klockkvalitet.

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Kladd på tavla?


Prissättningen var verkligen jättekonstig, de mesta känns som löjliga lockpriser (13ZN Longines, Minerva, etc) medan andra var jättehöga (semi gamla Daytonan, Gemeni Speedyn).
Bra utbud annars tycker jag.
Nytryckt tavla med oskarpa kanter!
upload_2018-10-11_8-35-6.png
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Men kan det verkligen stämma? Jag hade absolut inte tagit den tavlan för ommålad. Inte bara att trycket är lite sämre på denna? Titta på logga och lume-prickar, ser autentiskt ut för mig.
Det är en bra fråga, helt klart! Men när de själva skriver att tavlan är renoverad och sen ett så pass smetigt och grovt intryck så har jag bedömt den som ett rent nytryck!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Japp, hittade ett citat utav ingen mindre än dig:



Ville mer instämma i att jag håller med, och regerade på samma sak.
Var några till som reagerade faktiskt. Men det är som sagt mer regel än undantag på auktioner att utrop är låga. Auktionshusen vill hellre sälja allt för ok priser än att förlora några försäljningar och få in höga bud på övriga. Det som känns oprofessionellt är att det pendlar mellan objekt hur höga utropen är.
Jasså, vad tänker du på?
Ommålad tavla och nyslipad skulle jag säga. Säkert gjort av Patek själva.
 

deddas

Rolex
Ruskigt fin allafall. Synd på storlek (eller bra för priset?).
Alltså beror väl på vad den slutar på? C24 finns de i guld för mellan 50-90k? Men i stål är ju en annan femma. Tror du inte att den bärs något större pga av att tavlan får ta så mycket plats? Jag älskar den reffen iaf! Skulle dock vilja testa den på armen först.
 

deddas

Rolex
Var några till som reagerade faktiskt. Men det är som sagt mer regel än undantag på auktioner att utrop är låga. Auktionshusen vill hellre sälja allt för ok priser än att förlora några försäljningar och få in höga bud på övriga. Det som känns oprofessionellt är att det pendlar mellan objekt hur höga utropen är.

Ommålad tavla och nyslipad skulle jag säga. Säkert gjort av Patek själva.
Men då måste det ju vara mycket mer okey och accepterat? Om Patek utfört det menar jag?
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Senast ändrad:
Topp